J95-Jaki silnik

Moderator: luk4s7

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: J95-Jaki silnik

Post autor: Tuco »

Ja swojego kojota szukałem 4 miesiące.

Pozdrawiam,

Tuco

Pawełek
Posty: 16
Rejestracja: 23 wrz 2009, 19:34
Auto: FJ95

Re: J95-Jaki silnik

Post autor: Pawełek »

Witam
Posiadam od kwietnia LC z silnikiem D4D, i póki co nie mam probemów z wtryskami. Jedno jest pewne: dobre paliwo i częstsza wymiana filtra paliwa. Ja wymianiam filtr przy wymianie oleju, czyli co około 13-15 tyś. Co do paliwa nie lać na dziwnych stacjach. Jak miałem almere 1,5dci to w serwisie fachowcy zalecali lać zwykłą ropę, gdyż posiada więcej siarki niż np. verwa, a siarka miała smarowac wtryski. Dziwne. Natomiast w firmie gdzie pracuję posiadamy wiele różnych sprzętówz silnikami CR, i nasi mechanicy są ciągle szkoleni do obsługi silników i ich zdanie jest odmienne. Twierdzą że czystsze paliwo o mniejszej zawartości siarki powoduje, że układ wtryskowy nie poddaje się tek szybko korozji - coś w tym jest.

Awatar użytkownika
realBiker
Posty: 748
Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Auto: VZJ90

Re: J95-Jaki silnik

Post autor: realBiker »

Nie chcę nowego tematu zakładać więc tutaj. Jak wam palą dizle po nocy z -20 stopniowym mrozem? Mnie KZ-TE jeszcze nie zawiódł ale od pierwszego to przy takim fest mrozie nie bardzo chce odpalać. Potelepie chwilę, a potem już wszystkie garnki równo grają i w drogę. Pocieszam się że D4D w korolce tez nie chce się zbudzić tak od razu ;)

Awatar użytkownika
rico69
Posty: 233
Rejestracja: 11 lut 2008, 09:56
Kontakt:

Re: J95-Jaki silnik

Post autor: rico69 »

-25 i pali jak przy +20 (w zeszłym roku robiony był rozrusznik).

Awatar użytkownika
realBiker
Posty: 748
Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Auto: VZJ90

Re: J95-Jaki silnik

Post autor: realBiker »

Rozrusznik powiadasz... mój ma niezłą chrypę, pewnie też wymaga konserwacji.

aaawaldi
Posty: 158
Rejestracja: 06 cze 2009, 20:49
Auto: KDJ 95
Kontakt:

Re: J95-Jaki silnik

Post autor: aaawaldi »

Latem kupiłem nowe akumulatory, więc rozrusznik kręci jak młynek do kawy. Auto zapala bez problemu, podobnie jak latem. Po zakręceniu natychmiast pracuje równo. Wydaje mi się jednak, że nawet gdy jest ciepły, to wtryski pracują ciut głośniej niż latem.

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: J95-Jaki silnik

Post autor: Kames »

daniel pisze:Witam wszystkich,

Jestem nowym uzytkownikiem, ktory przejrzal wszystkie tematy dot. kupna J95. Jako, ze nie do konca znalazlem odpowiedzi postanowilem do Was napisac. Jesli administrator uzna, ze temat ten jest zbedny prosze go usunac.

Chce zakupic J95 1997-2002 i zastanawiam sie nad nastepujacymi modelami:

-3.4 V6 Benzyna

-3.0 TD Diesel

-3.0 D-4D Diesel

Uprzejmie prosze o informacje, ktory z nich jest najmniej awaryjny, czemu sie dokladnie przyjrzec przy kupnie I czy lepiej kupic z automatyczna czy manualna skrzynia biegow?

Mam zamiar uzywac samochodu w 95% na asfalcie, czasami jakies gory, narty.

Poki co wiem, ze:
benzyna 3.4 pali 3-4 litry wiecej niz diesle ale juz prawie nie ma roznicy cenowej miedzy olejem napedowym a benzyna
3.0 TD ma jakies problemy z przekladnia kierownicza
3.0 D-4D ma problemy z common railem-wtryskiwacze

Z gory dziekuje za wszystkie rady, sugestie i pomoc

Pozdrawiam,
Daniel
A W KZ TE I D4D te same przekładnie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Michalkrk
Posty: 375
Rejestracja: 18 lut 2009, 19:55
Auto: byla kdj90
Kontakt:

Re: J95-Jaki silnik

Post autor: Michalkrk »

zauwazylem ze dosyc czesto pojawia sie watek rozrusznika .. co takiego pada w nim?

Awatar użytkownika
oskar
Posty: 437
Rejestracja: 06 lut 2010, 16:33
Auto: KDJ95'02
Kontakt:

Re: J95-Jaki silnik

Post autor: oskar »

Wątek z witaniem już zaliczyłem tam gdzie powinienem, także przejdę od nurtujących mnie pytań.
Przeskakujemy z dziewczyną z dynamicznej osobówki na terenówkę, która ma służyć w zasadzie głównie do jazdy codziennej, ja z racji pracy bywam w lasach, a co jakiś czas, myślę, że co najmniej raz do roku wyprawa póki co po Europie ew. niedaleko poza typu Maroko.
1. Z racji dynamiki skłaniamy się poważnie ku D4D i tu rodzą się pytania jak sprawuje się na objazdówkach po wspomnianym Maroku, Rumunii, Albanii, czy sąsiadującej Ukrainie. Wielu wspominało o padających wtryskiwaczach i czułości na jakość ropy, ale czy ktoś miał doświadczenia z tym silnikiem w tych krajach.
2. Czy da się jakoś, oczywiście z grubsza, rozpoznać stan wtryskiwaczy nie wjeżdżając do warsztatu - dźwięk pracy czy coś podobnego (heh pewnie jak nie odpali to będzie jasne).
3. Przy okazji zapytam o problematyczność ew. instalacji intercoolera (POWER!!! :wink: ) w 1KZ-TE i gdzie tak w ogóle w okolicach hmm Słupska znajduje się dobry warsztacik, gdzie mógłbym zostawiać autko.
4. Czy w cenie ok. 40-43 tysi da się znaleźć przyzwoite D4D, najlepiej z tylną blokadą tak żeby starczyło na pakiet startowy i jakieś ATki.
5. Czy jest na TLC jakiś użytkownik z okolic Słupska?
Wszystkim pomocnym dziękuję z góry.

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 828
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: J95-Jaki silnik

Post autor: Cobra »

1. Dynamika może i fajna... Ale jeśli chcesz zostać przy dynamice to kup benzynke... bo w silniku 1 KZ-TE nie ma tej dynamiki... Silnik 1 KZ-TE jest na pompie więc większość paliwa przepali...
2. Co do wtrysków jest łatwo zobaczyć przynajmniej jak już jest tragedia... Gdy silnik jest odpalony to bym dodał gazu i sprawdził czy jakiś dym poszedł z rury...
3. Intercooler w 1 KZ-TE to baardzo fajna sprawa i dość prosta w zamontowaniu. Tutaj masz u Kylona taki intercooler. http://www.wyprawa4x4.pl/info/intercool ... -1407.html" onclick="window.open(this.href);return false;
4. Silniki z D4D zaczynały się od roku 2000 do 2002 roku w 90, czy też 95 tkach. Co masz namyśli poprzez pakiet startowy?? U niektórych to oleje, i rozrząd. A u niektórych to oleje, rozrząd, zawieszenie, osłony, snorkel, zderzaki, progi itd...
5. Tego nie wiem;(

Awatar użytkownika
oskar
Posty: 437
Rejestracja: 06 lut 2010, 16:33
Auto: KDJ95'02
Kontakt:

Re: J95-Jaki silnik

Post autor: oskar »

O 1KZ-TE już możnaby kniżkę napisać odnośnie wyczymałości :wink: ale właśnie chciałbym oddemonizować D4D, a pakiet startowy to w tym wypadku szeroko pojęte płyny, no a w niedalekiej przyszłości ATki i osłony.

Awatar użytkownika
oskar
Posty: 437
Rejestracja: 06 lut 2010, 16:33
Auto: KDJ95'02
Kontakt:

Re: J95-Jaki silnik

Post autor: oskar »

Ach i pewnie polibusze też bym tu doliczył.

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 828
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: J95-Jaki silnik

Post autor: Cobra »

Ja swojej 95 tki szukałem dwa tygodnie.... :) ale to był czysty Fart... :) jest parę fajnych ofert na allegro. czy też otomoto.... jak zobaczysz jakieś fajne to daj znać tutaj... może ktoś ogladał... :) http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=46&t=2931" onclick="window.open(this.href);return false; ktoś na pewno coś doradzi... ale i tak po rozmowie można stwierdzić czy warto oglądać samochód czy nie.. a i sprawdzenie numeru vin wcześniej

aaawaldi
Posty: 158
Rejestracja: 06 cze 2009, 20:49
Auto: KDJ 95
Kontakt:

Re: J95-Jaki silnik

Post autor: aaawaldi »

Ja kupiłem auto z 2002 roku, od pierwszego właściciela, serwisowane bezoszczędności ( nawet opony były kupowane w serwisie ) a mimo tego, w ciągu kilku miesięcy włożyłem w nie 8 tysięcy na różne pierdoły typu : akumulatory, amory, polibusze przekładni i dolnych wahaczy, końcówki, klocki, oleje, filtry. Auto jeździło bardzo dobrze i niejedna osoba nic by nie robiła. Chłopcy w serwisie też nie są w stanie wychwycić wszystkich niedomagań. ja lubię mieć wszystko na tip top, więc porobiłem najdrobniejsze detale. Na wiosnę czeka mnie zakup nowych opon letnich, rozrząd i regulacja zaworów - to będzie następne 5 tysięcy. J90 - mimo, że jest w miarę bezawaryjna, jest dużo droższa w eksploatacji niż osobówka.
Napisałem to wszystko po to, byś nie był rozczarowany tym, że zanim przystąpisz do właściwego uterenowiania auta, będziesz musiał włożyć w podstawowy pakiet startowy 5-10 tysięcy złotych. Jeśli jesteś pedantem, to dolicz jeszce wymianę łańcucha skrzyni redukcyjnej ( ok. 3,5 -4 tys. z robotą).

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 828
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: J95-Jaki silnik

Post autor: Cobra »

aaawaldi.. jak będziesz chcieć opony letnie to daj znać na PW... coś się znajdzie :)

ODPOWIEDZ