J9 - korozja ramy i nadwozia
: 29 lis 2023, 19:27
Zaczniemy od ramy. Dziewięć dziesiątki możemy podzielić na cztery grupy:
- przed wymianą ramy
- po zrobieniu ramy
- po zapaćkaniu ramy bitumem dla oka na rdzę
- cuda się zdarzają
Niestety posiadacze bardzo często nie zdają sobie sprawy jak bardzo są te ramy zgnite. Że jazda takim samochodem zagraża życiu.
Bardzo częstym przypadkiem jest utleniona obudowa silniczka blokady tylnego mostu. Jeśli kontrolka mryga a nie świeci się na stałe to zazwyczaj spodziewamy się takiego problemu w różnym stopniu rozkładu. Tu jest już dramat.
Takie zardzewiałe zaciski nie mają prawa działać. Tłoczki w nich stoją na dębowo.
Po obu stronach mocowań tylnych wahaczy długie pęknięcie. Zapewniam Was, że po wypiaskowaniu ramy tam będzie armagedon. Tu nie ma co łatać. Rama do wymiany a zgodnie z prawem jest to mało realne.
Urwany amortyzator - przyczyna? Korozja.
Progi od wewnętrznej strony. Z zewnątrz wyglądało to jeszcze całkiem ładnie.
Tylna belka przegnita. Podobnie osłona zbiornika zatem i można się spodziewać, że zbiornik paliwa jest do wymiany.
Przegnite mocowania nadwozia. Po wypiaskowaniu całe łapy są do wymiany. Większa hopka i dolne poduszki przelatują przez otwór w łapie.
- przed wymianą ramy
- po zrobieniu ramy
- po zapaćkaniu ramy bitumem dla oka na rdzę
- cuda się zdarzają
Niestety posiadacze bardzo często nie zdają sobie sprawy jak bardzo są te ramy zgnite. Że jazda takim samochodem zagraża życiu.
Bardzo częstym przypadkiem jest utleniona obudowa silniczka blokady tylnego mostu. Jeśli kontrolka mryga a nie świeci się na stałe to zazwyczaj spodziewamy się takiego problemu w różnym stopniu rozkładu. Tu jest już dramat.
Takie zardzewiałe zaciski nie mają prawa działać. Tłoczki w nich stoją na dębowo.
Po obu stronach mocowań tylnych wahaczy długie pęknięcie. Zapewniam Was, że po wypiaskowaniu ramy tam będzie armagedon. Tu nie ma co łatać. Rama do wymiany a zgodnie z prawem jest to mało realne.
Urwany amortyzator - przyczyna? Korozja.
Progi od wewnętrznej strony. Z zewnątrz wyglądało to jeszcze całkiem ładnie.
Tylna belka przegnita. Podobnie osłona zbiornika zatem i można się spodziewać, że zbiornik paliwa jest do wymiany.
Przegnite mocowania nadwozia. Po wypiaskowaniu całe łapy są do wymiany. Większa hopka i dolne poduszki przelatują przez otwór w łapie.