Swap silnika na co

Moderator: luk4s7

Ariusz
Posty: 23
Rejestracja: 22 sty 2020, 23:33
Auto: TLC Colorado j90
Kontakt:

Swap silnika na co

Post autor: Ariusz »

Powitał. Zastanawiam się mocno nad swapem silnika. Oryginalnie jest 1kzte ze sporym brakiem mocy.
Biorę pod uwagę dwa silniki:
V8 od Toyoty albo kompletny m52 z BMW.
I teraz tak. V8 pozyskalbym od Lexusa Domyslam się że adaptacja powinna być znacznie łatwiejsza no i wiadomo zostaje nadal w rodzinie. Z drugiej strony jednak wiemy że M52 jest bardzo popularne w przeszczepach zwłaszcza w patrolach i land roverach.
Panowie, podpowiedzcie proszę co waszym zdaniem będzie lepszym strzałem.
Auta nie upalam. To bardziej wyprawowka z naciskiem na lekki/ średnio teren i dłuzsze wyprawy (conajmniej 400-800 mil)


Sent from my moto g31(w) using Tapatalk


stasik
Posty: 274
Rejestracja: 09 sty 2021, 21:42
Auto: KDJ95

Re: Swap silnika na co

Post autor: stasik »

Najprościej chyba jednak 5VZ-FE, a jeszcze prościej 1KD-FTV. Mocy ma wystarczająco dużo

W J12 2UZ-FE powinien wejść łatwo, ale J9 nie miała lexusowego odpowiednika.

Ariusz
Posty: 23
Rejestracja: 22 sty 2020, 23:33
Auto: TLC Colorado j90
Kontakt:

Re: Swap silnika na co

Post autor: Ariusz »

Tak wiem że tam V8 nie wsadzali ale myślę czy możnaby zaryzykować. Lubię V8;) Ważne żeby zostało trochę miejsca pod maską na dwa akumulatory , i kilka pierdol jak kompresor czy Webasto/ diesel heater (staram się jej nie topić;)) co może być już trudne do zrealizowania
Silnik o którym wspomniałeś 3.4l ma blisko 300Nm. Warto się zastanowic

Sent from my moto g31(w) using Tapatalk


Ariusz
Posty: 23
Rejestracja: 22 sty 2020, 23:33
Auto: TLC Colorado j90
Kontakt:

Re: Swap silnika na co

Post autor: Ariusz »

O V8 zastanawiam się jeszcze że skoro wchodziły do 4runnera to powinny się bez kłopotu zmieścić w j95. Obawiam się też czy mosty wytrzymają taka moc.

Sent from my moto g31(w) using Tapatalk


stasik
Posty: 274
Rejestracja: 09 sty 2021, 21:42
Auto: KDJ95

Re: Swap silnika na co

Post autor: stasik »

4R 3 gen, bliźniak J9 nie miał V8. 4 gen, czyli kuzyn J12 już tak. Niemniej jednak 2UZ-FE nie powinien wyrządzić krzywdy przeniesieniu napędu J9, może poza reduktorem, ale to idzie wyleczyć przeszczepem z J12. No i skrzynia R151F będzie blisko krańca swoich możliwości, czyli okolic 450 Nm.
Próbowałbym jeszcze 1GR-FE, ale we wszystkich przypadkach kwestią otwartą pozostaje dostępność.

Ariusz
Posty: 23
Rejestracja: 22 sty 2020, 23:33
Auto: TLC Colorado j90
Kontakt:

Re: Swap silnika na co

Post autor: Ariusz »

Otóż to.. z dostępnością moze być różnie. Sam silnik nie jest jakoś masakrycznie drogi, natomiast dokupowanie całego osprzętu, elektroniki, wiązek, wskaznikow etc już może piętrzyć kłopoty, dlatego myślałem o zakupie całego auta i wydłubaniu kompletnej elektroniki z wiązkami czujnikami rurami etc. O ile Lexusa wyrwę za 4-6k GBP tak z reszta aut z tymi silnikami moga już być kłopoty. Poczytam co u mnie można dostać z silnikami o których wspomniałeś i w czym pracuja

Sent from my moto g31(w) using Tapatalk


Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Swap silnika na co

Post autor: sebastian44 »

Cóż w J9 tych swapów nie robi się zbyt często. Z prostego powodu, to auto niespecjalnie jest udane jako konstrukcja, ma wiele bolączek a silnik nie jest największą z nich. Swapy robi się w Samuraiach, Toyotach serii J7, J4, Patrolach. Generalnie w autach w których jedynym słabym ogniwem jest właśnie jednostka napędowa.

W konsekwencji jeżeli myslisz nad wydaniem znacznej kwoty na swap w J9 moze lepiej sie zastanowić nad sprzedażą auta i kupieniem czegoś co ma silnik który Cię satysfakcjonuje. Jest trochę modeli na rynku które zaoferują Ci podobną funkcjonalność co J9 przy lepszych parametrach silnika, na przykład J12 lub lexusy na nim oparte, 4runnery itd

Ariusz
Posty: 23
Rejestracja: 22 sty 2020, 23:33
Auto: TLC Colorado j90
Kontakt:

Re: Swap silnika na co

Post autor: Ariusz »

Już za późno na sprzedaż:)
Ma zrobiona od zera ramę i całe zawieszenie, wszędzie polibusze, lift budy i nowy tylny most bo zmieniłem poprzedni. Ostatni strzał to właśnie silnik. Będzie dobrze, choć jeszcze jestem mocno niezadowolony z hamulców. Niby porpobione a hamowanie masakrycznie slabe.

Sent from my moto g31(w) using Tapatalk


Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Swap silnika na co

Post autor: Jake »

5VZ-FE wystepowal w J9 fabrycznie, wiec jest teoretycznie najprostszy - najprosztszy w sensie tego ze da sie kupic komplet czesci i wszystko bedzie pasowac do komory (nie okaze sie ze jest za krotka lub ze miska koliduje z mostem itp.), ale przerobek bedzie sporo, bo inne lapy, inny dzwon, dodatkowo dolozenie pompy paliwa itp. To dobry, tani i mocny silnik, wiec ogolnie niezly pomysl, dostepnosc w polsce tez jest zaskakujaco dobra.
1/2/3UZ-FE to kolejna oczywista opcja - popularny swap do J7/J8/4R, trudniej i drozej kupic silnik, poza tym trzeba zmierzyc komore silnika - czy wejdzie na dlugosc bez wyrzucania chlodnicy albo wiskozy itd. Sa na rynku niedrogie flansze adaptujace UZ-ta do R151, wiec jeden problem mniej.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Swap silnika na co

Post autor: sebastian44 »

5VZ-FE to pewnie najrosądniejsza opcja, najłatwiej byłoby kupić jakiegoś chrupka-anglika z tym motorem i przełożyć wszystko co trzeba zamiast kupować graty pojedynczo. Wkładanie tam V8- hmm temat co najmniej dyskusyjny.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Swap silnika na co

Post autor: Jake »

sebastian44 pisze:
20 gru 2022, 13:34
5VZ-FE to pewnie najrosądniejsza opcja, najłatwiej byłoby kupić jakiegoś chrupka-anglika z tym motorem i przełożyć wszystko co trzeba zamiast kupować graty pojedynczo. Wkładanie tam V8- hmm temat co najmniej dyskusyjny.
I to jest najszybsza i najrozsadniejsza opcja, bo tylko przeklada sie czesci a nie trzeba wszystkiego projektowac i dorabiac od zera.

Ariusz
Posty: 23
Rejestracja: 22 sty 2020, 23:33
Auto: TLC Colorado j90
Kontakt:

Re: Swap silnika na co

Post autor: Ariusz »

Co można z tym silnikiem zrobić? Da się je jakoś fajniej wykręcić bez znacznego grzebania?
Jak tak mówicie że łatwo i warto to podlubię I poszukam chrupka:)
W lecie planuje Maroko albo Albanię więc też zależy mi na sprawnym swapie

Sent from my moto g31(w) using Tapatalk


Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Swap silnika na co

Post autor: Jake »

Poczytaj posty szulbora. Ma 4R 3gen z tym silnikiem. Dolozyl kompresor, inny zaplon i standalone ECU. Wydusil ok 250KM. Teraz robi swapa na V8 ;)

Ariusz
Posty: 23
Rejestracja: 22 sty 2020, 23:33
Auto: TLC Colorado j90
Kontakt:

Re: Swap silnika na co

Post autor: Ariusz »

Oo, może wyrwę od niego ten silnik od razu. Idę go szukać:)

Sent from my moto g31(w) using Tapatalk


Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Swap silnika na co

Post autor: Jake »

Kolejka jest XD

ODPOWIEDZ