Strona 1 z 2

Akcja serwisowa wymiana półosi

: 07 gru 2022, 14:39
autor: lipek
Cześć,
Byłem zaskoczony dzisiaj na stacji diagnostycznej jak mi wydrukowali kartkę że moja J95 podpada pod akcję serwisową toyoty. Sprawdziłem na stronie https://www.toyota.pl/serwis-i-akcesori ... -serwisowe i faktycznie będę miał wymienione półosie napędowe tylne.
Polecam sprawdzić Wasze viny też

Re: Akcja serwisowa wymiana półosi

: 08 gru 2022, 10:48
autor: Darek_LC_J95
Po prostu spadłeś im na tej stacji diagnostycznej z nieba. Taki rocznik na chodzie i serwis może skasować za montaż Toyotę, szkoda, że tylko same półosie.

Re: Akcja serwisowa wymiana półosi

: 08 gru 2022, 13:52
autor: lipek
ta stacja diagnostyczna to zwykła do podbijania dowodów. Oni nie naprawiają samochodów. To był wydruk z jakiegoś centralnego systemu akcji serwisowych. Umawianie się na naprawę (w autoryzowanym serwisie toyoty) odbywa się przez stronę Toyoty. Także stacja diagnostyczna tutaj nie ma nic do rzeczy.

Re: Akcja serwisowa wymiana półosi

: 08 gru 2022, 14:53
autor: sebastian44
zastanawia mnie co z tymi półosioami może byc nie tak, w J9 jest sporo rzeczy do poprawy, ale akurat półosie chyba były okej, zwłaszcza że na przykład Twoje przejezdziły bez problemu te 20+ lat ;)

Re: Akcja serwisowa wymiana półosi

: 08 gru 2022, 15:01
autor: lipek
Wymiana półosi napędowych. (kod kampanii: 6521D )
Akcja polega na wymianie tylnych półosi napędowych w modelu Toyota Land Cruiser. Przyczyną jej ogłoszenia jest niewłaściwa konstrukcja kołnierza półosi.

tylko tyle wiem

Re: Akcja serwisowa wymiana półosi

: 08 gru 2022, 15:06
autor: Jake
Huh, ciekawe ze Toyota organizuje akcje wymiany serwisowej w tak starym aucie. Ciekawe jaka wada im nagle wyszla po latach.
Pochwy tylnego mostu mogliby jeszcze w ramach akcji wymieniac :D

Re: Akcja serwisowa wymiana półosi

: 08 gru 2022, 15:36
autor: Darek_LC_J95
No to bardzo przepraszam, myślałem, że to diagnostyka w ASO i stąd poszukiwanie dodatkowej roboty do zrobienia. Autoryzowane serwisy mają płacone za takie zlecenia przez producenta.

Re: Akcja serwisowa wymiana półosi

: 08 gru 2022, 20:07
autor: stasik
Z ciekawości sprawdziłem mój VIN i wyszło, że podpadam pod akcję wymiany.... taaaa-dam, taaa-dam, taa-dam! Sworzni dolnych przedniego zawieszenia! :-D A tak się składa, że mój ulubiony mechanik właśnie zabiera się za ich wymianę.

Ale z akcji nie skorzystam, tam już dawno nie ma tych fabrycznych ;-)

Re: Akcja serwisowa wymiana półosi

: 08 gru 2022, 22:43
autor: Jake
A to akurat ma duzo sensu z tymi sworzniami :D
Ciekawe jakie sa obwarowania takich akcji... jak podstawimy im auto z aftermarketowymi sworzniami to wymienia? :D

Re: Akcja serwisowa wymiana półosi

: 09 gru 2022, 23:04
autor: stasik
No właśnie aftermarketowe niemal napewno nie i dlatego się nie napalam.

...Tymczasem moje Smoczysko stoi na warsztacie z luzem 1 cm w prawym sworzniu i czeka na montaż nowych ;-)

A tak w ogóle to konstruktor tego zawieszenia powinien smażyć się w piekle za ten "wynalazek". To najgorsza wada tego modelu, reszta jest naprawdę dobra lub co najmniej średnia.

Re: Akcja serwisowa wymiana półosi

: 10 gru 2022, 00:18
autor: Jake
stasik pisze:
09 gru 2022, 23:04
...Tymczasem moje Smoczysko stoi na warsztacie z luzem 1 cm w prawym sworzniu i czeka na montaż nowych ;-)
1cm?! Igrasz z ogniem.... Albo lubisz adrenaline i odpadajace kola.
stasik pisze:
09 gru 2022, 23:04
A tak w ogóle to konstruktor tego zawieszenia powinien smażyć się w piekle za ten "wynalazek". To najgorsza wada tego modelu, reszta jest naprawdę dobra lub co najmniej średnia.
Popieram! Tez mnie to wkurza. Ten sam problem jest w 4R 3gen i Tacomie. Szkoda, ze ogolnie dosc fajne modele maja takiego babola.
No - gnijace pochwy mostu to drugi temat, ale znacznie mniej niebezpieczny.

Re: Akcja serwisowa wymiana półosi

: 10 gru 2022, 09:50
autor: stasik
Nie igram z ogniem, sworznie właśnie są zmieniane. Jestem o tyle wkurzony, że zmieniałem je nie dalej niż 2 lata temu, a teraz tylko poprosiłem mechanika o sprawdzenie ich przy okazji innej roboty (montaż tylnych lamp w słupkach, bo miałem już dosyć zbierającego piasek, błoto i wodę badziewia w zderzaku ;-)

Pochwa szczęśliwie nie gnije, rama podobnie - po prostu dbam o to, troszkę rudej jest na budzie. Reduktor żyje i pożyje jeszcze długo - wiem jak go używać, w terenie zawsze jeżdżę z włączonym reduktorem, czyli z zablokowanym centralnym dyfrem, a to chroni go 100% przed rozwaleniem. No i mój styl kazdy to nie jest bezmyślne pałowanie w stylu patrolowym M57.

Re: Akcja serwisowa wymiana półosi

: 10 gru 2022, 13:44
autor: Jake
Rozumiem. No niestety z tymi sworzniami to na tyle sliski temat ze warto sprawdzac za czesto niz raz zapomniec. Ja jak zaczalem rozwazac zmiane mojego 4R na 3 gen to troche sworzniowa psychoze zlapalem :D

A co do stylu jazdy - w 100% rozumiem i popieram. tez jezdze technicznie, nie lubie palowac. Przez 9 lat offrodowania w 3 samochodach nie urwalem nic w terenie. :)

Re: Akcja serwisowa wymiana półosi

: 10 gru 2022, 21:11
autor: stasik
Ja z kolei zaczynam myśleć o kompletnej wymianie zawieszenia. Zdaje się za oceane mają ciekawe zestawy do 4R i chyba Szulbor coś takiego u siebie montował. Jest tylko jeden problem - czy jest sens ładować kolejną furmankę pieniędzy w tak stary samochód? Ale z drugiej strony takie zawieszenie pracuje rewelacyjnie, daje lift bez straty wykrzyżu i koła 33" stają sie realne. Ale za to maglownica.... i tak w kółko :mrgreen:

Też niczego w terenie nie urwałem, a od kiedy jeżdżę na MT-kach nie obdzieram nadwozia. Wcześniej na AT nieraz trzeba było solidnie pałować, żeby błotko jakoś przejechać i zdarzało się, że coś poszło nie tak i np. poszerzenia nadkoli trzeba było potem mocować blachowkrętami ;-)

Re: Akcja serwisowa wymiana półosi

: 11 gru 2022, 21:06
autor: Darek_LC_J95
stasik pisze:
10 gru 2022, 21:11
Ja z kolei zaczynam myśleć o kompletnej wymianie zawieszenia. Zdaje się za oceane mają ciekawe zestawy do 4R i chyba Szulbor coś takiego u siebie montował. Jest tylko jeden problem - czy jest sens ładować kolejną furmankę pieniędzy w tak stary samochód? Ale z drugiej strony takie zawieszenie pracuje rewelacyjnie, daje lift bez straty wykrzyżu i koła 33" stają sie realne. Ale za to maglownica.... i tak w kółko :mrgreen:
Widzę, że dopada kolegę odwieczny problem każdego posiadacza samochodu, jak długo warto inwestować w starszą maszynę i odpowiedź zawsze jest niejednoznaczna.
Jeśli masz inny samochód do codziennej jazdy to nie jest problemem utrzymywanie dodatkowej zabawki dla dużego chłopca w stanie super hobbystycznym. Doposażenie w sumie może podnieść wartość samochodu chociaż, 90 nie są zbyt poszukiwane.
Ale jeśli w grę wchodzi codzienna eksploatacja starszej maszyny to już inna historia.
Sprzęt po prostu się zużywa, a części do terenówki nie należą do najtańszych i mogą padać po kolei, szkoda wozu na dojazdy do pracy.
Jak, żeby zaoszczędzić zaczniesz stosować tanie zamienniki to coraz mniej w samochodzie zostanie oryginału i zacznie się bieda.
Warto pooglądać, jak z mieszanego złomu tworzą zamienniki w Iranie, Iraku, czy Indiach, dodają ładne pudełko i etykietę i sprzedają w Europie.
Trzeba wszystko wyliczyć i wyważyć, jak cię stać na brandowane części Toyoty lub droższe zamienniki to może jednak warto utrzymać Landka przy życiu, jak nie stać to wcześniej, czy później dojdziesz do granicy opłacalności i dalsze inwestowanie nic już nie pomoże.
Mnie stać na ten moment tylko na 90, ale kto wie może lepsze czasy jeszcze przyjdą i uda się zasłużyć na 70.