Pochylenie auta
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 04 lut 2022, 17:22
Pochylenie auta
Cześć,
Na wstępie chciałbym się przywitać i pozdrowić wszystkich użytkowników Fajnie że mamy takie forum.
Jestem świeżo po zakupie Landka i pojawił mi się mały dylemat.
Auto ma za sobą pare kilometrów 340 k więc postanowiłem zadbać o komfort i zmienić sprężyny i amortyzatory. Nie chciałem na tę chwilę liftować zawieszenia i zdecydowałem się na montaż podzespołów kyb. Za komplet wyszło 1600 zł.
W trakcie wymiany okazało się że lewa przednia sprężyna była ułamana. Po wymianie wszystkich sprężyn i amortyzatorów zauważyłem że auto jest pochylone na prawą stronę o 1,5 cm na przedniej i tylnej osi mierząc do nadkoli. Pomiar wysokości do ramy pokazuje że lewa strona jest wyżej o 0.9 cm z przodu i 0.5 cm z tyłu auta. Wymieniając przy okazji lewy górny sworzeń z przodu zrobiłem zbierzność i wyszło ok. Wiem że to nie pełna geometria ale czy na tej podstawie można wykluczyć najgorsze czyli trachniętą ramę ? Czy ktoś zmagał się z taką sytuacją ?
Na wstępie chciałbym się przywitać i pozdrowić wszystkich użytkowników Fajnie że mamy takie forum.
Jestem świeżo po zakupie Landka i pojawił mi się mały dylemat.
Auto ma za sobą pare kilometrów 340 k więc postanowiłem zadbać o komfort i zmienić sprężyny i amortyzatory. Nie chciałem na tę chwilę liftować zawieszenia i zdecydowałem się na montaż podzespołów kyb. Za komplet wyszło 1600 zł.
W trakcie wymiany okazało się że lewa przednia sprężyna była ułamana. Po wymianie wszystkich sprężyn i amortyzatorów zauważyłem że auto jest pochylone na prawą stronę o 1,5 cm na przedniej i tylnej osi mierząc do nadkoli. Pomiar wysokości do ramy pokazuje że lewa strona jest wyżej o 0.9 cm z przodu i 0.5 cm z tyłu auta. Wymieniając przy okazji lewy górny sworzeń z przodu zrobiłem zbierzność i wyszło ok. Wiem że to nie pełna geometria ale czy na tej podstawie można wykluczyć najgorsze czyli trachniętą ramę ? Czy ktoś zmagał się z taką sytuacją ?
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 04 lut 2022, 17:22
Re: Pochylenie auta
Zastosowane sprężyny:
KYB RF2570
KYB RF6048
Amortyzatory :
KYB 341232
KYB 344288
KYB RF2570
KYB RF6048
Amortyzatory :
KYB 341232
KYB 344288
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 04 lut 2022, 17:22
Re: Pochylenie auta
Do tego po wymianie jest różnica pomiędzy wysokością do nadkola pomiędzy przodem a tyłem około 4 cm.
Auto siedzi na tyłku i to sporo. Generalnie jestem mega zaskoczony sytuacją wcześniej montowałem Kayaby w Galloperze i wszystko było ok.
Mam ochotę to wszystko ściągnąć i reklamować.
Auto prowadzi się dobrze i nie ściąga przy hamowaniu czy przyspieszaniu. Nie znalazłem też żadnych innych luzów w zawieszeniu oprócz wymienionego sworznia.
Auto siedzi na tyłku i to sporo. Generalnie jestem mega zaskoczony sytuacją wcześniej montowałem Kayaby w Galloperze i wszystko było ok.
Mam ochotę to wszystko ściągnąć i reklamować.
Auto prowadzi się dobrze i nie ściąga przy hamowaniu czy przyspieszaniu. Nie znalazłem też żadnych innych luzów w zawieszeniu oprócz wymienionego sworznia.
Re: Pochylenie auta
Wydaje mi się że wielu użytkowników Kayaby tu nie znajdziesz. Szczerze mówiąc sam po raz pierwszy o niej słyszę.
Na podstawie diagnozy przez internet można napisać praktycznie wszystko, łącznie z tym że istnieje pewne znikome prawdopodobieństwo że masz ramę założona na lewą stronę.
Ogólnie podana przez Ciebie cena 1600zł za komplet zawieszenia może sugerować że uzyskanie losowego efektu na aucie jest wielce prawdopodobne.
Inne przyczyny:
- masz w aucie jakieś modyfikacje zmieniające wyważenie i dobrane dla fabrycznego auta sprężyny nie dają rady.
- oznaczenia sprężyn są dla wersji na inny rynek. Inny silnik, inne rozmieszczenie akumulatorów albo kierownica po przeciwnej stronie, więc prawa sprężyna jest zamieniona z lewą albo zupełnie dobrane od czapy. Masz w ogóle na nich oznaczenie prawa- lewa?
Sądzę że bez diagnozy w serwisie się niestety nie obejdzie.
Na podstawie diagnozy przez internet można napisać praktycznie wszystko, łącznie z tym że istnieje pewne znikome prawdopodobieństwo że masz ramę założona na lewą stronę.
Ogólnie podana przez Ciebie cena 1600zł za komplet zawieszenia może sugerować że uzyskanie losowego efektu na aucie jest wielce prawdopodobne.
Inne przyczyny:
- masz w aucie jakieś modyfikacje zmieniające wyważenie i dobrane dla fabrycznego auta sprężyny nie dają rady.
- oznaczenia sprężyn są dla wersji na inny rynek. Inny silnik, inne rozmieszczenie akumulatorów albo kierownica po przeciwnej stronie, więc prawa sprężyna jest zamieniona z lewą albo zupełnie dobrane od czapy. Masz w ogóle na nich oznaczenie prawa- lewa?
Sądzę że bez diagnozy w serwisie się niestety nie obejdzie.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 04 lut 2022, 17:22
Re: Pochylenie auta
Oznaczeń lewa prawa nie ma. KYB użytkowałem w przynajmniej 2 autach terenowych ale nie miałem takich problemów.
Re: Pochylenie auta
No jeśli walczymy o 5 i 9 mm to ja nie mam pytań
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 04 lut 2022, 17:22
Re: Pochylenie auta
Przesadzam ??
Różnica przy pomiarze prawa lewa do nadkoli to 1.5 cm
A co z klapniętym tyłem, wsadzić podkładki czy szukać innej sprężyny ?
Widzę Kylon że wiele postów poczyniłeś
Różnica przy pomiarze prawa lewa do nadkoli to 1.5 cm
A co z klapniętym tyłem, wsadzić podkładki czy szukać innej sprężyny ?
Widzę Kylon że wiele postów poczyniłeś
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 04 lut 2022, 17:22
Re: Pochylenie auta
No tak i wszystko jasne, przepraszam ale nie wiedziałem z kim mam do czynienia haha
Ja wiem że to nie jest super zestaw ale, jest to mój pierwszy landek, nie wiem czy będę zadowolony z auta a konkretnie z tego egzemplarza więc nie chciałem od razu inwestować w ome, profendera czy inne. Wymiana zdecydowanie poprawiła komfort. Na lift i modyfikacje przyjdzie czas, jeżeli uznam że warto.
Ja wiem że to nie jest super zestaw ale, jest to mój pierwszy landek, nie wiem czy będę zadowolony z auta a konkretnie z tego egzemplarza więc nie chciałem od razu inwestować w ome, profendera czy inne. Wymiana zdecydowanie poprawiła komfort. Na lift i modyfikacje przyjdzie czas, jeżeli uznam że warto.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 04 lut 2022, 17:22
Re: Pochylenie auta
Nie mam odbojników sprężyn na tyle... Pewnie się skończyły. Zastanawiam się jaką mają grubość żeby to uwzględnić przy doborze podkładek ?
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 04 lut 2022, 17:22
Re: Pochylenie auta
Ciężko namierzyć te odboje w rozsądnej cenie a ASO to 411 PLN sztuka :/
Myślę że jeśli dam 4 cm podkładkę i te odboje ( wyglądają jakoś na 5 mm) udałoby się wyrównać przód tył.
Gdzieś tutaj wyczytałem że ktoś jeździł na takim zestawie...
Tylko czy amortyzator to obsłuży :/ ?
Myślę że jeśli dam 4 cm podkładkę i te odboje ( wyglądają jakoś na 5 mm) udałoby się wyrównać przód tył.
Gdzieś tutaj wyczytałem że ktoś jeździł na takim zestawie...
Tylko czy amortyzator to obsłuży :/ ?
Re: Pochylenie auta
Masz przód wyżej niż tył? Jeśli tył wyżej niż przód to tak ma być.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 04 lut 2022, 17:22
Re: Pochylenie auta
Tył siedzi 4 centy niżej.
Re: Pochylenie auta
To masz źle dobrane sprężyny.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 04 lut 2022, 17:22
Re: Pochylenie auta
Wystosowałem pismo do oddziału Kayaba, o zweryfikowanie zastosowanych przeze mnie produktów, do tego modelu auta.
Ja rozumiem że można się rozwodzić o wytrzymałość, jakość i tym podobne rzeczy ale o podstawowy parametr?
Zawsze zmieniam zawias w tych starych sztruclach. W Galloperze,Terracanie, i Pajero Pinin miałem też Kayaby, Nigdy nie było takiej sytuacji jak tutaj.
Gallopera katowałem okrutnie w terenie. rocznie około 25 tyś km z czego połowa na szutrach i leśnych drogach. Amortyzatory na przedzie siadały w tych warunkach po 2 latach niezależnie od tego czy fabryczne czy kayaba. Przerobiłem 3 zestawy zanim sprzedałem auto. Najpierw KYB, OEM , KYB. Amortyzator był cały ale siadały gumy. Przy koszcie 160 zł za sztukę po prostu je wymieniałem na nowe.
Zobaczymy co odpiszą :/ ?
Ja rozumiem że można się rozwodzić o wytrzymałość, jakość i tym podobne rzeczy ale o podstawowy parametr?
Zawsze zmieniam zawias w tych starych sztruclach. W Galloperze,Terracanie, i Pajero Pinin miałem też Kayaby, Nigdy nie było takiej sytuacji jak tutaj.
Gallopera katowałem okrutnie w terenie. rocznie około 25 tyś km z czego połowa na szutrach i leśnych drogach. Amortyzatory na przedzie siadały w tych warunkach po 2 latach niezależnie od tego czy fabryczne czy kayaba. Przerobiłem 3 zestawy zanim sprzedałem auto. Najpierw KYB, OEM , KYB. Amortyzator był cały ale siadały gumy. Przy koszcie 160 zł za sztukę po prostu je wymieniałem na nowe.
Zobaczymy co odpiszą :/ ?
Re: Pochylenie auta
Jest kilka rodzajów sprężyn do większości Land Cruiserów. Oryginały oznaczone są kolorami. Są różne wersje nadwoziowe zatem i różne wagi a co za tym idzie twardości sprężyn. Spora hurtowni nie ogarnia też nazewnictwa Land Cruiserów czyli tych literek przed cyferkami a to bardzo istotne. Możliwe jest też to, że masz przód np z liftem.