Witam wszystkich,
Zastanawiam się nad wzmocnieniem przednich hamulców poprzez założenie: tarcz, zacisków i jarzm z j12 do j9. (felgi 17 cali)
Mam pytanie czy rozstaw śrub w piaście do mocowania jarzma jest ten sam w j12 i j9 ?
pozdrawiam
Piotr
zmiana zacisku z j12 do j9 (przód)
Moderator: luk4s7
Re: zmiana zacisku z j12 do j9 (przód)
Nie wiem jak z J9 ale w 4Runnerze zakładałem większe od Tacomy a 4Runner to bliźniak J9 (ten akurat) zaś Tacoma to odpowiednik J12.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: zmiana zacisku z j12 do j9 (przód)
Piszesz o tyle? bo przednie zaciski nie maja jażm - to zaciski czterotłoczkowe stałe
I - nie. Sam zacisk ma chyba taki sam rozstaw otworów montażowych - ale tarcza ma inna grubość - i średnicę. Co daje wynikowo inną odległość mocowania zacisku od osi piasty.
Bardziej obrazowo - jeżeli tarcza z J9 ma 320mm - to na zacisku z J12 nadal tarcza ma mieć 320, a nie 340.
Poza tym - hample z J9 nie mają niedoborów siły hamowania - byle miały sensowne klocki. Chyba że auto waży ponad 3T ...
I - nie. Sam zacisk ma chyba taki sam rozstaw otworów montażowych - ale tarcza ma inna grubość - i średnicę. Co daje wynikowo inną odległość mocowania zacisku od osi piasty.
Bardziej obrazowo - jeżeli tarcza z J9 ma 320mm - to na zacisku z J12 nadal tarcza ma mieć 320, a nie 340.
Poza tym - hample z J9 nie mają niedoborów siły hamowania - byle miały sensowne klocki. Chyba że auto waży ponad 3T ...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: zmiana zacisku z j12 do j9 (przód)
Kylon - Tacoma to i J9 - i J12. Zależy który rocznik.
Re: zmiana zacisku z j12 do j9 (przód)
Dzięki bardzo za szybkie info. chyba zatem zostanie standard bez ulepszania fabryki ale z dobrymi klockami:). Nie bywa przesadnie teraz dociążone - wyrosłem już z pakowania bagażnika pod dach:) pozd Piotr
zmiana zacisku z j12 do j9 (przód)
Zdecydowanie polecam sprawdzenie czy system sprawny (serwo, pompa, przewody, tłoczki, zaciski itd.). Jeśli to wszystko jest tip top to zmiana na lepsze tarcze i klocki powoduje że auto staje dęba. Serio. Nawet zapakowane zdrowo ponad normę hamuje bardzo skutecznie. Dodatkowo nie ma efektu gumowego pedału kiedy się przesadzi z używaniem hamulców w górach. Przynajmniej mi się nie udało co przy standardowym setupie bywało odczuwalne.
A co konkretnie? Ja miałem w J9 zestaw Terrain Tamer’a z ceramicznymi klockami i nawiercanymi tarczami. Jest jednak na rynku sporo innych firm jak na przykład Hawk i EBC.
Zdecydowanie polecam tę drogę zamiast rzeźby. Chyba że robisz zmotę do zabawy wtedy takie kombinacje to element zabawy i radość tworzenia.
A co konkretnie? Ja miałem w J9 zestaw Terrain Tamer’a z ceramicznymi klockami i nawiercanymi tarczami. Jest jednak na rynku sporo innych firm jak na przykład Hawk i EBC.
Zdecydowanie polecam tę drogę zamiast rzeźby. Chyba że robisz zmotę do zabawy wtedy takie kombinacje to element zabawy i radość tworzenia.