Rama do LC 90 Prado W-wa

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Rama do LC 90 Prado W-wa

Post autor: kylon »

Takie tam ramowe działania. Nie pomogę w najbliższym czasie ale może coś zainspiruję.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Rama do LC 90 Prado W-wa

Post autor: Rokfor32 »

Dodam do tego, że bardzo rzadko zdarza sie robota tylko ramy. Chyba jedyne takie przypadki to wtedy - jak ktoś dostarczy ją solo :wink:

Normalna ścieżka to całe auto - zdjęcie nadwozia, rozmontowanie podwozia na atomy (silnik, skrzynia - i oba zawiasy - ale tez i wszystkie duperelki podokręcane do ramy). Potem piaskowanie ramy - i jak nie ma dużych strat - to lakierowanie, zabezpieczanie - i ponowne poskręcanie wszystkiego.

Tyle, że wtedy zwykle sie okazuje, że jednak przykręcanie zardzewiałego mostu do ładnie zrobionej ramy to jednak nie taki fajny pomysł, rurki paliwowe/hamulcowe jednak wypada nowe pozakładać, poduchy do karoserii tez się już zweryfikowały odmownie, plus kupa rzeczy nieprzewidzianych, które wychodzą w trakcie.

Ujmę to tak: jeżeli rama jest na tyle zdrowa, że nie wymaga spawania - to można sie pokusić o uproszczoną wersję zabezpieczenia, czyli bez demontażu nadwozia. Wówczas trzeba zdemontować jedynie tylne zawieszenie oraz skrzynie biegów i silnik (żeby był jakiś dostęp do w miarę całej ramy) - ramę oczyścić na ile się da młotkiem igłowym - polakierować i wnętrza zalać woskami. Oczywiście w ten sposób nie da się nic zrobić od góry - czyli w między ramą a nadwoziem.

Będzie to sensowniejsze niż popsikanie "konserwacją" na rdzę - ale raczej nie będzie to zabezpieczenie na kolejne 20 lat.

W przypadku potrzeby spawania ramę trza jednak zdjąć i wypiaskować, inne opcje są bez sensu.

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: Rama do LC 90 Prado W-wa

Post autor: waldek_BB »

OT :D
właśnie sobie wyobraziłem że Pani Techniczna capslok wizytuje "toyotową zatokę" Rokfora podczas prac ... i coś zaiskrzy ... bo zahaczyła skronią o podwozie beemki na przykład :D

i dalej już prosto z górki: początek końca Rokfora jakiego znamy - z Kobitą u boku już nie napisze tu elaboratu o śrubkach pompach i wytryskach
tak jak to przewidywał Kylon kiedyś :D

że z previi zrobi kampera dla Dwojga ... i odjadą w kierunku zachodzącego słońca ...

ps. zbieżność Nicków przypadkowa ;)

capslock
Posty: 10
Rejestracja: 22 sie 2021, 15:21

Re: Rama do LC 90 Prado W-wa

Post autor: capslock »

Zakładam, że zakres prac to zdjęcie budy i rozbiórka do gołej ramy, odpalenie tylnej części, wypiaskowanie przodu, dospawanie reperaturek tyłu i zakonserwowanie w uzgodniony sposób. Dojdzie wymiana poduszek + tego co wyjdzie wynikowo po oględzinach. I chcę to zobaczyć osobiście ;) Przewody hamulcowe są już miedziane od paru lat. Na pewno warto będzie wypiaskować/ zakonserwować też hak. Robota poważna, z założeniem że ma styknąć na kolejne 20 + lat.
Inaczej mówiąc, mój zaprzyjazniony warsztat nie ma możliwości technicznych żeby to wykonać, natomiast jak najbardziej załatwia na bieżąco to co wymaga interwencji lub kiepsko wygląda. Tak jest od lat i tak ma zostać ;)
Do wersji konserwacji bez zdejmowania nadwozia nie potrzebuję pomocy, potrafię to załatwić sama w budżecie 500-600 zł ze świadomością że o kilka lat wydłużam żywot mojego czołgu, ale to jest ostateczność.
Do specjalistów od baranków i bitexów się nie wybieram, hihihi
Kylon - świetne foty, właśnie o to mi chodzi.
Kto działa w Warszawie lub okolicy ? Kylon ? Rokfor ? pochwalcie się ;) może być na priv

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Rama do LC 90 Prado W-wa

Post autor: Rokfor32 »

Jeżeli południowe rubieże kraju to okolice Warszawy ... :wink:

Tak czy siak - już nie ten rok :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Rama do LC 90 Prado W-wa

Post autor: kylon »

Ja 2022 druga połowa i zakres prac to mi wygląda na 30-40 tyś niestety Szanowna Pani :wink: a przy tym co pisał Rokfor o reszcie to i 60 może pęknąć.

capslock
Posty: 10
Rejestracja: 22 sie 2021, 15:21

Re: Rama do LC 90 Prado W-wa

Post autor: capslock »

Rokfor -> szkoda ;(
Kylon -> można do Ciebie podjechać na podnośnik, żebyś rzucił okiem na autko ? Termin dość odległy, fakt ale mnie nie przeraża. Jeżeli tak, to podrzuć nr tel na priv, zadzwonię

capslock
Posty: 10
Rejestracja: 22 sie 2021, 15:21

Re: Rama do LC 90 Prado W-wa

Post autor: capslock »

Podrzuci mi ktoś namiary na solidny warsztat w Warszawie lub w bliskiej okolicy, który ma możliwości techniczne i doświadczenie w tego typu pracach ?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Rama do LC 90 Prado W-wa

Post autor: kylon »

Ja takiego nie znam w okolicach Warszawy. Wszyscy raczej piaskują, malują i smarkają łatki :(

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Rama do LC 90 Prado W-wa

Post autor: Rokfor32 »

No bo robienie w takim stylu (czyli normalnie, i zgodnie ze sztuką) auta wartego rynkowo dwie dychy - no jakby nie jest specjalnie sensownie ekonomicznie :wink:

capslock
Posty: 10
Rejestracja: 22 sie 2021, 15:21

Re: Rama do LC 90 Prado W-wa

Post autor: capslock »

Znalazłam, pytanie nieaktualne, dzięki

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Rama do LC 90 Prado W-wa

Post autor: kylon »

Zanim się zdecydujesz poproś o zdjęcia tego co już zrobili 8)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Rama do LC 90 Prado W-wa

Post autor: kylon »

Takie z roboty a nie auta z czarną ramą ;-). Teraz jest moda na naprawy i robienie ram. Łapie się za to już każdy. Nie każdemu wychodzi zwłaszcza jak zaczyna to wszystko iść w kierunku ilości a nie jakości.

lipek
Posty: 62
Rejestracja: 18 sie 2020, 14:00
Auto: KZJ95 3.0D automat

Re: Rama do LC 90 Prado W-wa

Post autor: lipek »

capslock pisze:
26 sie 2021, 14:52
Znalazłam, pytanie nieaktualne, dzięki
To jak już znalazłaś i jesteś zadowolona to się pochwal - cierpimy tutaj na brak warsztatów w okolicach Wwy ;)

ODPOWIEDZ