Pacjent j9 rok 99 silnik KZJ, zapaliła mi się kontrolka ABS, zresetowałem kody błędów bo była cała lista i poczekałem na ponowne pojawienie się błędu.
Odczytałem kod 49 na kontrolce ABS.
Mam jakąś listę kodów ABS, ale tam nie mam kodu 49. Poszperałem w google i znalazłem kilka odpowiedzi na forum 4runner i Tundry, że niby to błąd obwodu świateł stop
Może mi ktoś sprawdzić w mądrych książkach/materiałach czy faktycznie problem ze światłami stop mogą wyłączyć system ABS.
Światła świecą, błąd pojawia się sporadycznie - może coś gdzieś nie styka. Będę szukał, ale wolałbym mieć pewność, ze szukam w dobrym obwodzie.
ABS błąd 49 - kzj99
Moderator: luk4s7
Re: ABS błąd 49 - kzj99
Bez schematu elektrycznego, to raczej nie poszalejesz.
Jeśli to nie stała awaria, tylko "pojawia się" to również żaden warsztat tego nie naprawi.
Jeśli poprawnie odczytałeś kod 49 z ABS to wiesz, że to obwód świateł stopu, ale raczej nie ma to bezpośrednio związku ze światłami stop z tyłu.
Obwód nie jest zbyt skomplikowany, jednak potrzebujesz schematu.
Zacznij od sprawdzenia styków, skoro awaria pojawia się i znika, to znaczy, że coś raz łączy a drugi raz nie łączy, więc wskazuje to na miejsca łączenia obwodów. Wyjmij wtyczkę ABS, czujnika stop. Popatrz czy nie ma korozji, brudu, wody, oczyść, uszczelnij. Sprawdź czy jest dobra masa, popraw, jak można.
Strzelając w ciemno - szybka naprawa - psuje się to co ma jakieś części ruchome, mechaniczne, więc w 9 na 10 przypadków jest to włącznik stopu, ewentualnie styki we wtyczkach, styk mocowania masy lub wiązka elektryczna, jeśli ktoś jej nie zamocował i się przetarła.
Włącznik/czujnik świateł stop ma w uproszczeniu 2 obwody, jeden do świateł a drugi do ABS.
Najprościej zacząć od sprawdzenia styków tego włącznika (przedzwonić wtyczkę) lub jeszcze szybciej po prostu je wymienić. 50 zł nie powinno Cię pogrążyć finansowo.
Jeśli to nie pomoże to musisz przetestować obwody pod obciążeniem - odłączyć wtyczki z obu stron i sprawdzić czy włączona w obwód żarówka 21W będzie normalnie świecić.
Może być wszystko, ale przy takich efemerycznych awariach naprawa polega zwykle na wymianie po kolei podejrzanych elementów.
oRadek LJ73 polift 1991r.
Jeśli to nie stała awaria, tylko "pojawia się" to również żaden warsztat tego nie naprawi.
Jeśli poprawnie odczytałeś kod 49 z ABS to wiesz, że to obwód świateł stopu, ale raczej nie ma to bezpośrednio związku ze światłami stop z tyłu.
Obwód nie jest zbyt skomplikowany, jednak potrzebujesz schematu.
Zacznij od sprawdzenia styków, skoro awaria pojawia się i znika, to znaczy, że coś raz łączy a drugi raz nie łączy, więc wskazuje to na miejsca łączenia obwodów. Wyjmij wtyczkę ABS, czujnika stop. Popatrz czy nie ma korozji, brudu, wody, oczyść, uszczelnij. Sprawdź czy jest dobra masa, popraw, jak można.
Strzelając w ciemno - szybka naprawa - psuje się to co ma jakieś części ruchome, mechaniczne, więc w 9 na 10 przypadków jest to włącznik stopu, ewentualnie styki we wtyczkach, styk mocowania masy lub wiązka elektryczna, jeśli ktoś jej nie zamocował i się przetarła.
Włącznik/czujnik świateł stop ma w uproszczeniu 2 obwody, jeden do świateł a drugi do ABS.
Najprościej zacząć od sprawdzenia styków tego włącznika (przedzwonić wtyczkę) lub jeszcze szybciej po prostu je wymienić. 50 zł nie powinno Cię pogrążyć finansowo.
Jeśli to nie pomoże to musisz przetestować obwody pod obciążeniem - odłączyć wtyczki z obu stron i sprawdzić czy włączona w obwód żarówka 21W będzie normalnie świecić.
Może być wszystko, ale przy takich efemerycznych awariach naprawa polega zwykle na wymianie po kolei podejrzanych elementów.
oRadek LJ73 polift 1991r.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8385
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: ABS błąd 49 - kzj99
Dla 4R mk3 (czyli równoległego modelu) błąd 49 to faktycznie błąd obwodu wyłącznika świateł stopu.
Wymień go. Po prostu.
I nie sugeruj się tym, że światła świecą - ten czujnik często (obligatoryjnie przy tempomacie, przy ABS nie wiem) ma podwójne styki
Dwa - jak Radek napisał: schemat. Błąd dotyczy OBWODU, a nie na 100% czujnika. Trza posprawdzać wszystkie złącza w tym obwodzie. Bez schematu nie ma jak ich zidentyfikować.
Wymień go. Po prostu.
I nie sugeruj się tym, że światła świecą - ten czujnik często (obligatoryjnie przy tempomacie, przy ABS nie wiem) ma podwójne styki
Dwa - jak Radek napisał: schemat. Błąd dotyczy OBWODU, a nie na 100% czujnika. Trza posprawdzać wszystkie złącza w tym obwodzie. Bez schematu nie ma jak ich zidentyfikować.
-
- Posty: 296
- Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
- Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
- Kontakt:
Re: ABS błąd 49 - kzj99
A może po prostu korozja wlazła w styki wyłącznika świateł stopu, złączki w okolicy wiązki wyłącznika świateł.
Szczególnie jak zjawisko jest sporadyczne to może coś tam skorodowało.
W opisach w sieci ten kod 49 oznacza przerwanie obwodu, więc korozja może być przyczyną.
W czyszczeniu styków pomaga taki preparat Kontakt S - https://termopasty.pl/produkty/kontakt-s/.
Szczególnie jak zjawisko jest sporadyczne to może coś tam skorodowało.
W opisach w sieci ten kod 49 oznacza przerwanie obwodu, więc korozja może być przyczyną.
W czyszczeniu styków pomaga taki preparat Kontakt S - https://termopasty.pl/produkty/kontakt-s/.