Szanowni koledzy,
mam pytanie w temacie ustawienia zbieżności przy lifcie 2". Opony 265/75/16 na felgach 16x8 ET0, buda dodatkowo podniesiona 3cm. Po ustawieniu zbieżności według autodaty (i innych dostępnych w warsztacie źródeł, gdzie dane się pokrywały) przy maksymalnym skręcie opony delikatnie obcierają o przednie chlapacze. Czy przy takiej konfiguracji to normalne, czy może trzeba nieco oszukać parametry? Czy możecie mi podać w 100% prawidłowe dane, żebym mógł zweryfikować czy obecne ustawienia są rzeczywiście prawidłowe? Uprzedzam pytania, i potwierdzam że pochylenia kół i kąty wyprzedzenia były również ustawiane.
Zbieżność po lifcie
Moderator: luk4s7
Re: Zbieżność po lifcie
Masz dwa wyjścia. Podciąć chlapacze lub oszukać geometrię. Ja bym wybrał podcięcie chlapaczy. Fabryczne ET to +13. Odsadziłeś koło na zewnątrz i dałeś większy rozmiar. Dodanie liftu nie oddaliło geometrycznie chlapacza od rantu koła.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Zbieżność po lifcie
Głównie odsadzenie felgi ma tu znaczenie bo koło podczas skrętu obraca się na większym promieniu (jest bardziej oddalone od osi obrotu) co przy tym samym kącie skrętu daje dłuższy łuk-> kółko jest bliżej chlapacza.
Tyle wyjaśnienia. Geometrii jak jest dobrze ustawiona raczej bym nie ruszał.
Tyle wyjaśnienia. Geometrii jak jest dobrze ustawiona raczej bym nie ruszał.
Re: Zbieżność po lifcie
Dzięki za rady. Nie wiem czemu ale byłem przekonany, że dopiero przy oponach 285 jest problem z chlapaczmi. Tarcie w tej chwili jest minimalne ale chyba jednak przytnę co nieco żeby nie wyrwalo całości przy jakiejś okazji.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Zbieżność po lifcie
Nie byłoby problemu gdybys miał oryginalne felgi z większym ET