Zbieżność po lifcie

Moderator: luk4s7

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Zbieżność po lifcie

Post autor: Rolin »

Szanowni koledzy,

mam pytanie w temacie ustawienia zbieżności przy lifcie 2". Opony 265/75/16 na felgach 16x8 ET0, buda dodatkowo podniesiona 3cm. Po ustawieniu zbieżności według autodaty (i innych dostępnych w warsztacie źródeł, gdzie dane się pokrywały) przy maksymalnym skręcie opony delikatnie obcierają o przednie chlapacze. Czy przy takiej konfiguracji to normalne, czy może trzeba nieco oszukać parametry? Czy możecie mi podać w 100% prawidłowe dane, żebym mógł zweryfikować czy obecne ustawienia są rzeczywiście prawidłowe? Uprzedzam pytania, i potwierdzam że pochylenia kół i kąty wyprzedzenia były również ustawiane.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18027
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zbieżność po lifcie

Post autor: kylon »

Masz dwa wyjścia. Podciąć chlapacze lub oszukać geometrię. Ja bym wybrał podcięcie chlapaczy. Fabryczne ET to +13. Odsadziłeś koło na zewnątrz i dałeś większy rozmiar. Dodanie liftu nie oddaliło geometrycznie chlapacza od rantu koła.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Zbieżność po lifcie

Post autor: sebastian44 »

Głównie odsadzenie felgi ma tu znaczenie bo koło podczas skrętu obraca się na większym promieniu (jest bardziej oddalone od osi obrotu) co przy tym samym kącie skrętu daje dłuższy łuk-> kółko jest bliżej chlapacza.

Tyle wyjaśnienia. Geometrii jak jest dobrze ustawiona raczej bym nie ruszał.

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Zbieżność po lifcie

Post autor: Rolin »

Dzięki za rady. Nie wiem czemu ale byłem przekonany, że dopiero przy oponach 285 jest problem z chlapaczmi. Tarcie w tej chwili jest minimalne ale chyba jednak przytnę co nieco żeby nie wyrwalo całości przy jakiejś okazji.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Zbieżność po lifcie

Post autor: sebastian44 »

Rolin pisze:
28 lis 2020, 12:23
Dzięki za rady. Nie wiem czemu ale byłem przekonany, że dopiero przy oponach 285 jest problem z chlapaczmi. Tarcie w tej chwili jest minimalne ale chyba jednak przytnę co nieco żeby nie wyrwalo całości przy jakiejś okazji.
Nie byłoby problemu gdybys miał oryginalne felgi z większym ET

ODPOWIEDZ