znaleźć sygnał zapiętej blokady
: 23 lis 2020, 23:02
Dla tych dla których schemat elektryczny jak dla mnie stanowi ciężki do okiełznania zbiór mazajów przygotowałem uproszczoną wersję pomagającą znaleźć przyczynę mrugającej kontrolki mimo faktycznego zapięcia blokady.
Oczywiście w pierwszej kolejności należy się upewnić czy blokada się zapina i sprawdzić poprawność działania czujnika.
Aby to zrobić należy podnieść 1 z tylnych kół , wajha na LL i włączamy DiffLock jednocześnie nasłuchując czy w pobliżu gruchy tylnego mostu odzywa się przez kilka sekund silniczek blokady. Jeśli się odzywa to już pół sukcesu
Teraz sprawdzamy czy spowodował on zapięcie blokady. Należy przekręcić koło aż do usłyszenia "klik" i zablokowania koła. Czasem trzeba popróbowac w prawo , w lewo ale to w zakresie pół obrotu powinno wskoczyć.
Jeśli koło się zablokowało to juz jest bardzo dobrze Tylko czemu ta kontrolka dalej miga ?
No dobrze , sprawdżmy w takim razie działanie czujnika. Trzeba zdjąć wtyczkę z czujnika i przy zablokowanym kole sprawdzić omomierzem przejście. Jeśli jest , no to już wtedy zostają nam przewody. Niestety często dość ulegające uszkodzeniu , po latach stwardniałe i łamliwe.
I tu przechodimy do mordęgi sprawdzania kabelka po kabelku jeśli czytanie schematów jest nam obce
Dlatego pozwalam sobie załączyć schemacik dla analfabetów takich jak ja żeby może poszło sprawniej:)
Po kolei są tam pokazane przejścia pomiędzy poszczególnymi pinami od wtyczki czujnika poprzez złącze krótkiej przedlużki po kostki na ramie pod tylnymi lewymi drzwiami.
Mam nadzieję że komuś się przyda .
Oczywiście w pierwszej kolejności należy się upewnić czy blokada się zapina i sprawdzić poprawność działania czujnika.
Aby to zrobić należy podnieść 1 z tylnych kół , wajha na LL i włączamy DiffLock jednocześnie nasłuchując czy w pobliżu gruchy tylnego mostu odzywa się przez kilka sekund silniczek blokady. Jeśli się odzywa to już pół sukcesu
Teraz sprawdzamy czy spowodował on zapięcie blokady. Należy przekręcić koło aż do usłyszenia "klik" i zablokowania koła. Czasem trzeba popróbowac w prawo , w lewo ale to w zakresie pół obrotu powinno wskoczyć.
Jeśli koło się zablokowało to juz jest bardzo dobrze Tylko czemu ta kontrolka dalej miga ?
No dobrze , sprawdżmy w takim razie działanie czujnika. Trzeba zdjąć wtyczkę z czujnika i przy zablokowanym kole sprawdzić omomierzem przejście. Jeśli jest , no to już wtedy zostają nam przewody. Niestety często dość ulegające uszkodzeniu , po latach stwardniałe i łamliwe.
I tu przechodimy do mordęgi sprawdzania kabelka po kabelku jeśli czytanie schematów jest nam obce
Dlatego pozwalam sobie załączyć schemacik dla analfabetów takich jak ja żeby może poszło sprawniej:)
Po kolei są tam pokazane przejścia pomiędzy poszczególnymi pinami od wtyczki czujnika poprzez złącze krótkiej przedlużki po kostki na ramie pod tylnymi lewymi drzwiami.
Mam nadzieję że komuś się przyda .