1KZ-TE - niepokojące objawy

Moderator: luk4s7

majewa
Posty: 67
Rejestracja: 03 wrz 2014, 15:02
Auto: J95 1KZ-TE 3,0 TD 1999r
Kontakt:

1KZ-TE - niepokojące objawy

Post autor: majewa »

Mam do kolegów prośbę o Wasze opinie nt. kolejności kroków jakie powinienem podjąć w związku z niepokojącymi mnie objawami.
Otóż mój silniczek po uruchomieniu wydaje niepokojące dżwięki tzn, metaliczne stukanie. Również dymi na wydaje mi się błękitnie.
Po rozgrzaniu nie słyszę już tych dźwięków , jednak na wolnych obrotach zdaża mu się jakby "czknąć" tzn na ułamek sekundy jakby przerwać pracę raz na minutę-dwie. Dymienie na rozgrzanym silniku też praktycznie zanika. W czasie jazdy nic niepokojącego się nie dzieje , ma moc (jeśli można mieć przy 125 km :) , ładnie się wkręca.
Oleju praktycnie nie bierze, trochę zasyfiona jest okolica rurki spływowej turbiny , robilem test Co2 z wynikiem negatywnym, sprawdzałem wtryski, ciśnienie sprężania ( ale na zimnym silniku) , ciśnienie doładowania i wszystko wyglądało w normie.
Mój zaprzyjaźniony mechanik stwierdził "jeździć - obserwować) - ale jak tak nie lubię :(
Liczę na Wasze podpowiedzi.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8347
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 1KZ-TE - niepokojące objawy

Post autor: Rokfor32 »

Objawy rozwalonego rozrządu w części zębatej. Raczej bym jednak nie jeździł.

Ale może być też co inne - dźwięki są charakterystyczne i rozpoznawalne - ale dla doświadczonego mechanika. Przez neta taka analiza no jednak nie idzie.

majewa
Posty: 67
Rejestracja: 03 wrz 2014, 15:02
Auto: J95 1KZ-TE 3,0 TD 1999r
Kontakt:

Re: 1KZ-TE - niepokojące objawy

Post autor: majewa »

No właśnie w dzisiejszych czasach trudno jest znaleźć prawdziwego fachowca. Nie bardzo wiem do kogo sie udać.
Czy jest może jakiś w miarę prosty sposób na stwierdzenie rozwalonego rozrządu w części zębatej ? Czy w oleju w takim wypadku znajdę opiłki ? I tak przymierzam się do wymiany .

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8347
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 1KZ-TE - niepokojące objawy

Post autor: Rokfor32 »

Zależy co się uszkodzi. Jeżeli poleci panewka koła pośredniego, to robi się wyczuwalny luz na kole pasowym pompy wtryskowej, i jest to do oceny z zewnątrz, po zdjęciu pokrywy paska. Ale jeżeli poleci któryś wałek balansujący - to poza dźwiękiem nic się nie dzieje - aż do momentu wyjazdu wałka przez obudowę.

Zdjęcie pokrywy nie jest takie znowu trudne czy skomplikowane, więc jeżeli jest podejrzenie że to to - to nie ma na co czekać.

majewa
Posty: 67
Rejestracja: 03 wrz 2014, 15:02
Auto: J95 1KZ-TE 3,0 TD 1999r
Kontakt:

Re: 1KZ-TE - niepokojące objawy

Post autor: majewa »

Ok, dziękuję , spróbuję od tego zacząć,

ODPOWIEDZ