Witajcie
Tak jak w temacie może komuś się przytrafiło coś takiego
Auto ma światła w zderzaku tył, przy wciśnięciu hamulca palą się wszystkie światła stopu
przy załaczeniu świateł lewe nie działa w momencie wciśnięcia hamulca
Wymiana żarówek nic nie dała byłem u elektryka wymienił kabelek (rzekomo zwarcie)
po jakimś czasie znowu to samo ?!?
Ktoś Coś ?! miał podobnego ?!
wiem, wiem przesiadka na lampy piętro wyżej ale to później ....
z góry dziękuję za info
Swiatła stopu bez stopu przy zapalonych światłach
Moderator: luk4s7
Re: Swiatła stopu bez stopu przy zapalonych światłach
A co jest w tej lampie na zderzaku? Nie mam j9 a w moje j12 na zderzaku są przeciwmgielne.
Czy tam jest STOP i postojowe ewentualnie na jednej podwójnej żarówce np bagnetowej P21/5W ? Mogą być także dwie oddzielne żarówki.
Co gaśnie przy włączonych światłach? Tylko lewy stop czy także postojowe?
Czy tam jest także kierunkowskaz?
Czy bez świateł po naciśnięciu stop zaczynają się żarzyć postojowe?
Generalnie takie "choinki" i inne cuda częściej występują przy braku masy (zardzewiała, zaśniedziała, urwany kabelek jak lampa plastikowa) niż przy zwarciach.
Jak podwójna żarówka straci masę (wystarczy skorodowany styk masy w lampie) to pozycje same się świecą bo stosunkowo mały prąd sekcji 5W dostaje masę przez włókno 21W STOP, kabel stop i drugą żarówkę stop (drugiej lampy). W tym wypadku stop racze się nie zaświeci a nawet jak trochę rozżarzy to nie będzie widać bo to ta sama lampa co pozycja. Odwrotna kombinacja - włączenie stop bez pozycji - prąd z lewej stop może popłynąć, przez pozycję ale wtedy zaświeci pozycja a nie stop - czyli 5W zamiast 21W - dalej do masy przez inne żarówki pozycji (drugi tył i przody bo Toyota ma chyba wszystko razem bez podziału na pozycję lewą i prawą jak mają europejskie pojazdy).
Oba światła włączone - brak świecenie bo oba końce szeregu 21W-5W maja podane 12V i nie ma gdzie prąd płynąć do masy.
Zacznij od masy.
Czy tam jest STOP i postojowe ewentualnie na jednej podwójnej żarówce np bagnetowej P21/5W ? Mogą być także dwie oddzielne żarówki.
Co gaśnie przy włączonych światłach? Tylko lewy stop czy także postojowe?
Czy tam jest także kierunkowskaz?
Czy bez świateł po naciśnięciu stop zaczynają się żarzyć postojowe?
Generalnie takie "choinki" i inne cuda częściej występują przy braku masy (zardzewiała, zaśniedziała, urwany kabelek jak lampa plastikowa) niż przy zwarciach.
Jak podwójna żarówka straci masę (wystarczy skorodowany styk masy w lampie) to pozycje same się świecą bo stosunkowo mały prąd sekcji 5W dostaje masę przez włókno 21W STOP, kabel stop i drugą żarówkę stop (drugiej lampy). W tym wypadku stop racze się nie zaświeci a nawet jak trochę rozżarzy to nie będzie widać bo to ta sama lampa co pozycja. Odwrotna kombinacja - włączenie stop bez pozycji - prąd z lewej stop może popłynąć, przez pozycję ale wtedy zaświeci pozycja a nie stop - czyli 5W zamiast 21W - dalej do masy przez inne żarówki pozycji (drugi tył i przody bo Toyota ma chyba wszystko razem bez podziału na pozycję lewą i prawą jak mają europejskie pojazdy).
Oba światła włączone - brak świecenie bo oba końce szeregu 21W-5W maja podane 12V i nie ma gdzie prąd płynąć do masy.
Zacznij od masy.
Re: Swiatła stopu bez stopu przy zapalonych światłach
ok w takim razie sprawdzę masę - tzn przy aku gdzieś !?
dokładnie tak jak piszesz
....włączenie stop bez pozycji - działa wszystko kierunki stop wszystko przy załączeniu pozycji ginie lewa strona stop
dokładnie tak jak piszesz
....włączenie stop bez pozycji - działa wszystko kierunki stop wszystko przy załączeniu pozycji ginie lewa strona stop
- Jake
- Moderator
- Posty: 2284
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Swiatła stopu bez stopu przy zapalonych światłach
Mase przy lampie! Najczesciej do kazdej zespolonej lampy dochodzi Ci tyle przewodów ile poszczegolnych swiecidełek (pozycja,stop,kierunek, wsteczne, zielone kosmiczne, czy co ta masz w lampie + pojedyncza wspólna masa. Prad plynie w poszczegolnych obwodach miedzy przewodem od danej zarowki a masa. Przy braku masy - robia sie ciekawe kwiatki, bo tworzy nam sie nowy nieporzadany obwód - przewod zasilajacy #1 - żarówka #1 - teraz przez wspolne masy zarowek (ktorym starcilo sie polaczenie z masa auta) - żarówka #2 - przewod zasilajacy #2. Jesli przy wylaczonych pozycjach na zarowce jest masa - stop bedzie dzialal dobrze, jesli zalaczasz pozycyjne to pojawia sie tam napiecie - przy depnieciu hamulca - tez mamy napiecie z drugiej strony -> nie ma roznicy potencjalow, prad nie ma którędy plynac -> nic sie nie swieci.
Nie mam doswiadczenia z J9, ale do lamp na zderzaku masa moze byc albo osobnym przewodem (najlepiej), albo gdzies z karoserii, z ramy - z metalowego punktu ktory jest najblizej - i taka masa lubi zawodzic. Przyczyna moze byc tez bardziej prozaiczna - wilgoć i korozja, utlenienie przewodu, uszkodzenie izolacji itp.
Nie mam doswiadczenia z J9, ale do lamp na zderzaku masa moze byc albo osobnym przewodem (najlepiej), albo gdzies z karoserii, z ramy - z metalowego punktu ktory jest najblizej - i taka masa lubi zawodzic. Przyczyna moze byc tez bardziej prozaiczna - wilgoć i korozja, utlenienie przewodu, uszkodzenie izolacji itp.
Re: Swiatła stopu bez stopu przy zapalonych światłach
Serdeczne dzięki za info
Sprawdzone i znalezione masa zgnita nowy kabelek i wszystko Ok
Dziękuje i
Pozdrawiam
Sprawdzone i znalezione masa zgnita nowy kabelek i wszystko Ok
Dziękuje i
Pozdrawiam
Re: Swiatła stopu bez stopu przy zapalonych światłach
Trochę dziwne, że elektryk szukał gdzieś zwarcia a nie sprawdził masy. Moje doświadczenie jest raczej "przyczepne" - jazda z przyczepami i to od różnych właścicieli, w rożnym stanie. Generalnie problemy ze światłami w przyczepach są dość powszechne i masa często tam ginie ale kilka samochodów na drodze z dziwnymi efektami też widziałem.
Dobrze, że zadziałało.
Pozdrawiam
Dobrze, że zadziałało.
Pozdrawiam