KZJ95L 1KZTE Zgasł i amba

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Ptasiek
Posty: 43
Rejestracja: 14 lip 2016, 08:52
Auto: KZJ95L
Kontakt:

KZJ95L 1KZTE Zgasł i amba

Post autor: Ptasiek »

Ahoj,
Dziś autko zgasło podczas spokojnej jazdy i nie odpali.
Dziwne bo wczoraj cały dzień w terenie śmigało.
Błędów nie pokazuje.
Co mogło pójść nie tak?

Paliwo od zbiornika idzie...

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8345
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: KZJ95L 1KZTE Zgasł i amba

Post autor: Rokfor32 »

Urwał się któryś kabelek od któregoś z czujników. Lub nie ma paliwa.

Awatar użytkownika
Ptasiek
Posty: 43
Rejestracja: 14 lip 2016, 08:52
Auto: KZJ95L
Kontakt:

Re: KZJ95L 1KZTE Zgasł i amba

Post autor: Ptasiek »

Hmm.
Wiec zrobiłem zworkę i nie pokazało błędów.
Podłączyłem Spill valve na krótko gdy kolega kręcił i odpalił ale rozłączyłem bo spanikowałem- spalanie stukowe i duże obroty-pewnie za dużo paliwka.
Cewka na nim pokazuje 1,7 Ohm. Rozumiem że pewnie tu coś nie pykło lub ze sterowaniem, może by oscyloskop wpiąć?
Otworzyłem dolot i psikając plakiem ładnie odpalił i tak po chwili plakowania sam pracował i startuje lekko.
Pracuje odrobinę nierówno pod obciążeniem i dymi ciut na biało/szaro gdy mocniej przygazuję. Teraz wyskoczył blad 33 bo pewnie że dolot.
Coś nie teges z paliwkiem, które dość lekko dochodzi ze zbiornika
(kiedyś ON był smaczniejszy :) )
Proszę doradzić czy idę w dobrą drogę?
Sprawdzenie okablowania i ECU. Czyszczenie pompy, czujnika boost(czy jego błąd odcina paliwo?)
EGR mam odłączony.

Przymierzam sie by zamontować intercooler od hiluxa wiec musze to wszystko na stocku dograc.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8345
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: KZJ95L 1KZTE Zgasł i amba

Post autor: Rokfor32 »

Odłączyć może go immo - lub fizycznie urwany któryś kabel.

Ze spillvalvem to się tak nie baw - to zawór impulsowy, i napięcie tam podawane jest na dosyc krótko - kilka ms max. Zasilając go na stałe sfajczy sie szybciutko - już nie mówiąc, że to daje pełną dawkę paliwa na stałe :wink:

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: KZJ95L 1KZTE Zgasł i amba

Post autor: zombi »

A może... Objawy podobne
http://drivesunday.blogspot.com/2017/02 ... build.html

Na YT jest kilka filmików jak wyczyścić wszystkie siteczka w pompie kzjte. Gdzieś miałem zapisane linki, jak znajdę po mogę podrzucić. Kiedyś nawet miałem ochotę wyczyścić te siteczka, a mi przeszło na samodzielny demontaż/montaż pompy.
Ale może lepiej poczyścić na stole niż w polu. Czekam na rozwiązanie problemu, zawsze się człowiek dowie co go trafi w najmniej odpowiednim momencie.

Awatar użytkownika
Ptasiek
Posty: 43
Rejestracja: 14 lip 2016, 08:52
Auto: KZJ95L
Kontakt:

Re: KZJ95L 1KZTE Zgasł i amba

Post autor: Ptasiek »

Dzieki, fajny opis.
Wyjeta pompa i dziwna sytuacja.
Jasne i twarde drobinki jakby plastiku byly na dojściu do spill valve. Pewnie cos tam przytykały.
NIe mam pojęcia skąd sie wzięły.
https://drive.google.com/open?id=1WcJZD ... muBnggXnNI
Jeden z filterkow był uszkodzon...
Folder z fotkami:
https://drive.google.com/open?id=1Vxxhg ... 0um0-UvmYQ
Filterek na powrocie tez wygladał na dość zapchany....
Czy jest sens rozkrecać pompę? Wygląda jak puszka Pandory.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: KZJ95L 1KZTE Zgasł i amba

Post autor: zombi »

Tu masz filmiki dotyczące pompy - linki z notatek, pisze w biegu nie sprawdzałem czy dobre linki wkleiłem.
Chyba samo wykręcenie wkręcenie jest najtrudniejsze.
PS. mocno sie umordowałeś, demontując?

https://youtu.be/S4WontG4xrA
https://youtu.be/qjDKJvVXUAc
https://youtu.be/Xzws_H9z5Zg

PS1
Daj znać jak wyszło z powrotnym montażem, montaż mnie powstrzymuje przed grzebaniem w pompie

Awatar użytkownika
Ptasiek
Posty: 43
Rejestracja: 14 lip 2016, 08:52
Auto: KZJ95L
Kontakt:

Re: KZJ95L 1KZTE Zgasł i amba

Post autor: Ptasiek »

Super. No właśnie nabrałem ochoty na prace po obejrzeniu tych filmikow.
Demontaż jest prosty. Nie trzeba drzeć napędu rozrządu tylko nakretka ośki pompy i bez większych problemów.
Szukam gdzie by tu taki filterek pod czujnik temperatury można zakupić...

Awatar użytkownika
Ptasiek
Posty: 43
Rejestracja: 14 lip 2016, 08:52
Auto: KZJ95L
Kontakt:

Re: KZJ95L 1KZTE Zgasł i amba

Post autor: Ptasiek »

Ten mały filterek kosztuje ponad 80zl i trzeba czekac kilka dni. Poskładam i odpalam gada. Sprawdze Instalację elektryczną.
Może na złomowisko dojedzie :)

Obrazek
https://drive.google.com/open?id=13Um8R ... cISutquBvl

Awatar użytkownika
Ptasiek
Posty: 43
Rejestracja: 14 lip 2016, 08:52
Auto: KZJ95L
Kontakt:

Re: KZJ95L 1KZTE Zgasł i amba

Post autor: Ptasiek »

Sam sie updatuje :)
Złożona i ustawiona pompa na znak.
Toyka śmiga jak złoto. Zero dymu. Na 3 biegu można bez wibracji niżej zejść z obotami w zakrętach- jeśli trzeba.
Teraz pali na widok kluczyka i gaśnie aksamitnie-bez szarpniecia.

Można sie zabrać za struganie intercoolera, boost moda i delikatne zwiekszenie dawki.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2106
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: KZJ95L 1KZTE Zgasł i amba

Post autor: Jake »

Super ;) Gratuluje sukcesu!

ODPOWIEDZ