Koledzy, czy ktoś może wie dlaczego są dwa typy odbojników na przednich dolnych wahaczach? I nie chodzi tu o to, że na jednym wahaczu odbojniki mają różne średnice. Jeden typ jest jakby bardziej płaski i ma mniej gumy a drugi wydaje się wyższy. Czy różnice wynikają tylko z roczników (wydaje mi się, że D4D mają te niższe gumy) lub typu silnika?
Pozdrawiam
R
Odbojniki wahaczy przednich - różnice
Moderator: luk4s7
Odbojniki wahaczy przednich - różnice
- Załączniki
-
- odbojnik 2.png (171,13 KiB) Przejrzano 1462 razy
-
- odbojnik I.png (240,63 KiB) Przejrzano 1462 razy
Re: Odbojniki wahaczy przednich - różnice
Jeden to ten przy ramie, a drugi na wahaczu
Re: Odbojniki wahaczy przednich - różnice
Oba zdjęcia to odbojniki przykręcane w 90/95 do wahacza tylko różne typy. Z tego co kojarzę, to w części Land Cruiserów takie odboje mocowany były do ramy zamiast do wahaczy.
Re: Odbojniki wahaczy przednich - różnice
Jak zerwiesz tą duża gumę to pod spodem masz tylko to płaskie metalowe
Swoją drogą mocowanie przy ramię wygląda jednak inaczej.
Swoją drogą mocowanie przy ramię wygląda jednak inaczej.
Re: Odbojniki wahaczy przednich - różnice
tak wygląda ten płaski odbojnik, na poprzednim zdjęciu trochę niewyraźnie go widać. Serwisówka podaje, że takie były montowane w latach 99-02. Jestem ciekawy skąd wynika zmiana, teoretycznie na tych niższych zawieszenie ma nieco większy skok, a przynajmniej koło powinno się schować nieco głębiej w błotnik. Pytanie tylko jak to się ma do pracy amortyzatora, zakładam że jakiś inżynier to przewidział...
- Załączniki
-
- odbojnik 3.jpg (46,59 KiB) Przejrzano 1438 razy
Re: Odbojniki wahaczy przednich - różnice
A dobra pomieszałem z J12 sorry.