witam kolegów
można jakoś rozebrać skrzynke w której sa pokrętła od nawiewu?
podświetlenie w tej skrzynce nawala tj przerywa
raz świeci a raz nie
jakie tam sa żarówki?
problem z podświetleniem
Moderator: luk4s7
problem z podświetleniem
- Załączniki
-
- IMG_20191231_144330_Easy-Resize.com.jpg (27,58 KiB) Przejrzano 2363 razy
Re: problem z podświetleniem
jest na spinki, idzie zdjąć, z wyczuciem co by nie połamać
Re: problem z podświetleniem
ok,dzięki.
a żarówki są jakieś wymienne?
raz zdejmowałem tą ramke i wyjmowałem tą skrzynke z pokrętłami od nawiewu ale widziałem w tyle linki od nastawienia nawiewu i nie wiem jak to zdjąć.
więc dlatego pytam tu bo nie chce czegos popieprzyć
a żarówki są jakieś wymienne?
raz zdejmowałem tą ramke i wyjmowałem tą skrzynke z pokrętłami od nawiewu ale widziałem w tyle linki od nastawienia nawiewu i nie wiem jak to zdjąć.
więc dlatego pytam tu bo nie chce czegos popieprzyć
Re: problem z podświetleniem
nie musisz odpinać linek. W każdym świecącym elemencie są widoczne jakby plastikowe łby śrub. Odkręcasz o półobrotu i wasz w ręku żaróweczkę z czym w rodzaju oprawki. Żaróweczka to malutkie bańki z długimi wąsami. Właśnie te wąsy wplatasz w w/w oprawki, oczywiście po wcześniejszym usunięciu tych do wymiany. Jest kilka rozmiarów tych żarówek musisz sprawdzić jaki tam jest rozmiar. A kolor zielony podświetlenia jest uzyskiwany poprze z naciągnięcie takiego zielonego gumowego kondoma, możesz użyć starego - te wyjątkowo są wielorazowego użytku.
Re: problem z podświetleniem
ok,dostałem sie do żarówek ale one są ok.
ale przy delikatnych stuknięciach w tą skrzynke oświetlenie przerywa,kabelki od żarówek są całe jeszcze zauwarzyłem że tak samo podświetlenie zegara analogowego przerywa.gdy popukam w szybke zegara swieci i gaśnie.
co z tym zrobić???
ale przy delikatnych stuknięciach w tą skrzynke oświetlenie przerywa,kabelki od żarówek są całe jeszcze zauwarzyłem że tak samo podświetlenie zegara analogowego przerywa.gdy popukam w szybke zegara swieci i gaśnie.
co z tym zrobić???
Re: problem z podświetleniem
Naprawić !!!
A tak poważniej
Są OK bo?
Podłączyłem zasilanie do wyjętej żarówki i świeciła bez przerywania nawet jak w nią stukałem.
Żarówka potrafi mieć przerwane włókno które przy wstrząsach dotyka reszty włókna i się świeci choć zazwyczaj niezbyt długo to działa.
Obstawiam, że raczej nie to, szczególnie gdy w podświetleniu jest więcej żarówek i zapalają się razem.
Ale czy sprawne?
Najbardziej prawdopodobne są problemy styków. Jeżeli masz żarówki "Toyotowe" z opisaną wcześniej podstawką plastikową to są one montowane bagnetowo w płytce drukowanej "sztywnej" (klasycznej, laminat) albo w gnieździe plastikowym na którym leży elastyczny laminat.
Jeżeli żarówki gasną pojedynczo to są to styki w gnieździe/żarówce (albo same żarówki jak w poprzedniej uwadze). Powierzchnie metali się utleniają i przestają przewodzić prąd. Czasem wystarczy poruszanie żarówką (wymontowanie i ponowne zamontowanie) ale często wymagane jest oczyszczenie styków. Ścieżka na płytce drukowanej jest dość delikatna szczególnie w wersji z drukiem elastycznym więc mechaniczne usuwanie tlenków musi być przeprowadzone bardzo ostrożnie. Problem poprawy styku rozwiązano jednak w elektronice preparatami chemicznymi (np Kontakt S czy Kontakt 60/61) do dostania w sklepach z elementami elektronicznymi albo internet. Są chyba także dedykowane do instalacji elektrycznych samochodów.
Jeżeli żarówki gasną razem to trzeba zacząć od styku głównego kabla zasilania podświetlenia i masy, Tu też styki mogą być utlenione.
Inna możliwość to pęknięta ścieżka między złączem kabla a żarówkami - jeżeli jest tam klasyczna płytka drukowana to po odszukaniu pęknięcia można je połączyć zalewając cyną lub lutując kawałek przewodu (lepiej). Przy elastycznym obwodzie jest znacznie trudniej bo jego podłoże może się stopić rozgrzane lutownicą. Tu można próbować kleju/lakieru przewodzącego - takiego jak do naprawy ogrzewania tylnej szyby.