problem z podświetleniem

Moderator: luk4s7

michal771
Posty: 48
Rejestracja: 10 lip 2017, 19:18
Auto: Land Cruiser 90 J95
Kontakt:

problem z podświetleniem

Post autor: michal771 »

witam kolegów
można jakoś rozebrać skrzynke w której sa pokrętła od nawiewu?
podświetlenie w tej skrzynce nawala tj przerywa
raz świeci a raz nie
jakie tam sa żarówki?
Załączniki
IMG_20191231_144330_Easy-Resize.com.jpg
IMG_20191231_144330_Easy-Resize.com.jpg (27,58 KiB) Przejrzano 2342 razy

Zyzol
Posty: 347
Rejestracja: 20 gru 2007, 19:36
Auto: KDJ 95
J15
Kontakt:

Re: problem z podświetleniem

Post autor: Zyzol »

jest na spinki, idzie zdjąć, z wyczuciem co by nie połamać

michal771
Posty: 48
Rejestracja: 10 lip 2017, 19:18
Auto: Land Cruiser 90 J95
Kontakt:

Re: problem z podświetleniem

Post autor: michal771 »

ok,dzięki.
a żarówki są jakieś wymienne?
raz zdejmowałem tą ramke i wyjmowałem tą skrzynke z pokrętłami od nawiewu ale widziałem w tyle linki od nastawienia nawiewu i nie wiem jak to zdjąć.
więc dlatego pytam tu bo nie chce czegos popieprzyć

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: problem z podświetleniem

Post autor: zombi »

nie musisz odpinać linek. W każdym świecącym elemencie są widoczne jakby plastikowe łby śrub. Odkręcasz o półobrotu i wasz w ręku żaróweczkę z czym w rodzaju oprawki. Żaróweczka to malutkie bańki z długimi wąsami. Właśnie te wąsy wplatasz w w/w oprawki, oczywiście po wcześniejszym usunięciu tych do wymiany. Jest kilka rozmiarów tych żarówek musisz sprawdzić jaki tam jest rozmiar. A kolor zielony podświetlenia jest uzyskiwany poprze z naciągnięcie takiego zielonego gumowego kondoma, możesz użyć starego - te wyjątkowo są wielorazowego użytku.

michal771
Posty: 48
Rejestracja: 10 lip 2017, 19:18
Auto: Land Cruiser 90 J95
Kontakt:

Re: problem z podświetleniem

Post autor: michal771 »

ok,dostałem sie do żarówek ale one są ok.
ale przy delikatnych stuknięciach w tą skrzynke oświetlenie przerywa,kabelki od żarówek są całe jeszcze zauwarzyłem że tak samo podświetlenie zegara analogowego przerywa.gdy popukam w szybke zegara swieci i gaśnie.
co z tym zrobić???

stachu_l
Posty: 420
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Auto: KDJ120 AT
Kontakt:

Re: problem z podświetleniem

Post autor: stachu_l »

michal771 pisze:
09 mar 2020, 15:04
co z tym zrobić???
Naprawić !!!

A tak poważniej
michal771 pisze:
09 mar 2020, 15:04
dostałem sie do żarówek ale one są ok.
Są OK bo?
Podłączyłem zasilanie do wyjętej żarówki i świeciła bez przerywania nawet jak w nią stukałem.
Żarówka potrafi mieć przerwane włókno które przy wstrząsach dotyka reszty włókna i się świeci choć zazwyczaj niezbyt długo to działa.
Obstawiam, że raczej nie to, szczególnie gdy w podświetleniu jest więcej żarówek i zapalają się razem.
michal771 pisze:
09 mar 2020, 15:04
kabelki od żarówek są całe
Ale czy sprawne?
Najbardziej prawdopodobne są problemy styków. Jeżeli masz żarówki "Toyotowe" z opisaną wcześniej podstawką plastikową to są one montowane bagnetowo w płytce drukowanej "sztywnej" (klasycznej, laminat) albo w gnieździe plastikowym na którym leży elastyczny laminat.
Jeżeli żarówki gasną pojedynczo to są to styki w gnieździe/żarówce (albo same żarówki jak w poprzedniej uwadze). Powierzchnie metali się utleniają i przestają przewodzić prąd. Czasem wystarczy poruszanie żarówką (wymontowanie i ponowne zamontowanie) ale często wymagane jest oczyszczenie styków. Ścieżka na płytce drukowanej jest dość delikatna szczególnie w wersji z drukiem elastycznym więc mechaniczne usuwanie tlenków musi być przeprowadzone bardzo ostrożnie. Problem poprawy styku rozwiązano jednak w elektronice preparatami chemicznymi (np Kontakt S czy Kontakt 60/61) do dostania w sklepach z elementami elektronicznymi albo internet. Są chyba także dedykowane do instalacji elektrycznych samochodów.
Jeżeli żarówki gasną razem to trzeba zacząć od styku głównego kabla zasilania podświetlenia i masy, Tu też styki mogą być utlenione.
Inna możliwość to pęknięta ścieżka między złączem kabla a żarówkami - jeżeli jest tam klasyczna płytka drukowana to po odszukaniu pęknięcia można je połączyć zalewając cyną lub lutując kawałek przewodu (lepiej). Przy elastycznym obwodzie jest znacznie trudniej bo jego podłoże może się stopić rozgrzane lutownicą. Tu można próbować kleju/lakieru przewodzącego - takiego jak do naprawy ogrzewania tylnej szyby.

ODPOWIEDZ