Strona 1 z 1

Chłodnica paliwa D4D ?

: 30 lis 2019, 19:56
autor: Rolin
Koledzy, nasuwa mi się jedno pytanie odnośnie chłodnicy paliwa w silnikach D4D. Skoro w 120 występuje takowa, to czy 90-tka z motorem D4D nie powinna takiej również mieć?

Re: Chłodnica paliwa D4D ?

: 03 gru 2019, 00:43
autor: oradek
Masz rację.
Silniki są w niektórych modelach takie same, więc ciśnienie pompy i wtrysku również, więc jeśli zastosowano chłodnicę paliwa w nowszym modelu, to znaczy, że do starszego też można dołożyć i może poprawi to jego osiągi.

Oradek lj73 2LT-II

Re: Chłodnica paliwa D4D ?

: 03 gru 2019, 07:45
autor: Rokfor32
To nie do końca służy do chłodzenia paliwa - acz też. Takie podwójne rozwiązanie, z jednej strony chłodzi to co idzie do zbiornika, z drugiej podgrzewa to, co idzie do filtra.

Umknął Wam jeden detal. J9 ma metalowy zbiornik paliwa. J12 czy hile mają plastikowy. Stąd dosyć istotne jest, żeby paliwo nie nabrało temperatury, a nabrać może sporej, szczególnie jak jest go mała ilość w zbiorniku.

Re: Chłodnica paliwa D4D ?

: 03 gru 2019, 08:18
autor: sebastian44
Rozumiem że benzyny nie posiadaja takiego wynalazku z definicji?

Re: Chłodnica paliwa D4D ?

: 03 gru 2019, 11:06
autor: Rokfor32
Nie.

Re: Chłodnica paliwa D4D ?

: 03 gru 2019, 21:27
autor: Rolin
Z tego co kojarzę to przy plastikowych zbiornikach często się to montuje. Jeśli chodzi o poprawę osiągów samochodu to nie wydaje mi się żeby miało to wpływ. Reasumując, skoro nie było chłodnicy to chyba jednak jej nie musi być...

Re: Chłodnica paliwa D4D ?

: 03 gru 2019, 23:06
autor: oradek
Na podobnej zasadzie można mówić o każdym udoskonaleniu w autach:
"Jeśli kiedyś nie było, to niepotrzebne"

Skoro coś zostało dodane w nowszych modelach, to może warto wypróbować w starszych?

Zwłaszcza, jeśli nie zaszkodzi a koszt niewielki.
Wiadomo, że wiele z "udoskonaleń" jest pozornych, wynika z oszczędności, pseudo ekologii i może szkodzić.
Takie pseudo udoskonalenie to w moim odczuciu np systemy do recyrkulacji spalin czy komputery zaprogramowane po to, żeby oszukiwać układy pomiarowe.

Jednak cześć udoskonaleń jest warta uwagi.
Ja wolę alternator zamiast prądnicy, bezpieczne szyby, koła bezdętkowe i opony radialne, klimatyzację... ;)

Oradek lj73 2LT-II

Re: Chłodnica paliwa D4D ?

: 03 gru 2019, 23:15
autor: Rolin
Dobra, dobra :)

Powiem tak, chłodnicę paliwa na razie sobie daruję. Jednak mam zamiar wstawić chłodnicę płynu wspomagania bo ta mnie przekonuje bardziej. Co do zastosowania chłodnicy paliwa to na razie przyjmijmy uwagę rokfora, że najbardziej ona służy plastikowym zbiornikom 8)

Re: Chłodnica paliwa D4D ?

: 03 gru 2019, 23:24
autor: Rokfor32
Nie tylko. Służy również do podgrzewania toru paliwa przed filtrem (paliwa).

Nowsze systemy klekotów, oparte na CR - własnie dlatemu nie maja kłopotów w parafiną wydzielającą się w filtrach. Starsze diesle niby miały grzałki w podstawie filtra. Ktoś jest pewien ich działania po latach? :wink:

Natomiast podgrzewanie paliwa zrzutem z przelewu CR - działa zawsze. nie ma innej opcji, bo przelew z półtora czy dwóch tysi barów po prostu ... jest ciepły :wink:

Re: Chłodnica paliwa D4D ?

: 04 gru 2019, 22:54
autor: Rolin
ok, czegoś nie rozumiem. Na zdjęciu jest chłodnica ze 120, jak się domyślam, zakładana na powrocie paliwa do zbiornika. Jeśli tak jest to w jaki sposób ma ona podgrzewać paliwo przed filtrem?

Re: Chłodnica paliwa D4D ?

: 05 gru 2019, 07:16
autor: Rokfor32
Może zależy od konkretnej konfiguracji auta. Ja to spotkałem już dawno w Isla - tam te wymienniki miały cztery końcówki. Jednym torem szło paliwo ze zbiornika, drugim wracało.

Re: Chłodnica paliwa D4D ?

: 05 gru 2019, 21:05
autor: Rolin
A to wszystko tłumaczy, przy tamtym klimacie jak najbardziej zrozumiałe.