ściągnięcie głowicy - co wymienić

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: ściągnięcie głowicy - co wymienić

Post autor: PblO »

To jest do 100 uzj i hdj
83420-16040 - ten jest do Twojego

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: ściągnięcie głowicy - co wymienić

Post autor: zombi »

Oooo!! podziękował ślicznie.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: ściągnięcie głowicy - co wymienić

Post autor: zombi »

Może się komuś przyda, kto posiada j9 w KZJ.
Warto wymienić uszczelkę bagnetu oleju silnikowego. Sama prowadnica umiejscowiona jest dość nieszczęśliwie. Koniec prowadnicy jest zlokalizowany w wycięciu łapy poduszki silnika. Zbiera się tam sporo błota i innego syfu.
Stan 20 letnich uszczelek w połączeniu z umiejscowieniem, nie gwarantuje szczelności, na bank musi lekko zaciekać do miski.

Uwaga przed wyciągnięciem prowadnicy bagnetu trzeba dokładnie oczyścić i wydmuchać co się da bo wszystko wleci do miski olejowej. Samo gniazdo mocujące bagnet też do czyszczenia. Z miejscem na łapy marnie, ja mam sporo zdemontowane więc nie ma tragedii, ale normalnie to słabo. Warto tą pracę połączyć np z wymianą termostatu.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: ściągnięcie głowicy - co wymienić

Post autor: zombi »

Głowice oddałem do speca od głowic w celach złożenia, dotarcia zaworów, ustawienia luzów itp.
Więc odbiorę głowicę z zamontowanym wałkiem rozrządu.
W serwisówce toyoty wałek rozrządu montują już na przykręconej głowicy do bloku i dopiero sprawdzają luzy zaworowe, luz na wałku.

Czy dokręcając głowicę powinienem usunąć wałek, ponownie sprawdzać luzy - czy nie ma to znaczenia i mogę dokręcać skompletowana głowicę do bloku i wszystko będzie cacy?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: ściągnięcie głowicy - co wymienić

Post autor: kylon »

Nie przykręcisz głowicy bez zdjęcia wałka.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: ściągnięcie głowicy - co wymienić

Post autor: zombi »

Dlaczego? Tak odkręciłem, dostęp do wszystkich śrub jest.
Mogę odkręcić wałek przed montażem, ale mnie zaskoczyłeś, że się nie da.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: ściągnięcie głowicy - co wymienić

Post autor: kylon »

Może i masz rację. Zaczynają mi się silniki mylić. Nie mniej jednak tak mi się kojarzy z manuala.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: ściągnięcie głowicy - co wymienić

Post autor: kylon »

No jednak mam rację. Manual każe zdjąć wałek przed odkręceniem głowicy i założyć wałek po zamontowaniu głowicy. Ona zmienia swój kształt po przykręceniu i odkręceniu.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: ściągnięcie głowicy - co wymienić

Post autor: zombi »

thx.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: ściągnięcie głowicy - co wymienić

Post autor: zombi »

Idzie sobota myślałem, że złoże to dziadostwo. A tu kolejna zagwozdka. Gniazda wtryskiwaczy :? .

Razem z głowica AMC dostałem gniazda w woreczku. Z ciekawości wyciągnąłem ze starej głowicy gniazda i niespodzianka - są rożne (grubsze i chudsze). Z tego co doszedłem to te grubsze były dawane do września 99.
11176-67010 04.1996 - 09.1999
potem dawali cieńsze
11176-67011 09.1999 - 09.2002 SEAT, INJECTION NOZZL

Zgodnie z opisem Kylona http://tlc.org.pl/viewtopic.php?f=10&t= ... C5%82owica mam głowice starszego typu. Ale EPC podaje te nowsze cienkie gniazda.

I teraz pytanie podkładki dobiera się pod głowicę (czyli brać to co dali z AMC). Czy może do wtrysków czyli to co wynika z EPC.
Powiązał bym to z wtryskami,a le dopiero od sierpnia 2000 dawali inne wtryski.


PS.
Różnice na zdjęciu. Tyle, że odwrotnie moje stare są cieńsze.
Obrazek

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: ściągnięcie głowicy - co wymienić

Post autor: Rokfor32 »

Ale to nie wymiar zewnętrzny tego elementu jest istotny, ino w środku, czyli tam gdzie wchodzi końcówka wtrysku.

Te głowice mają zmieniona budowę - nikt się nie chwali co dokładnie, ale na 99% zmiana obejmuje obszar komór wirowych, bo na AMC silnik pracuje bardziej "twardo".

Czyli montujesz głowicę z gniazdami jak przysłali, w komplecie. Do kompletu masz mieć dwie podkładki na wtryskiwacz - podkładkę miedzy korpus a gniazdo (wieksza), i między końcówkę a gniazdo (malutka). T podkładki dobierasz po numerach ze starego silnika - ale prawdopodobnie z nowszej wersji też będą pasować, bo zewnętrznie wtryskiwacze sie nie różnią.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: ściągnięcie głowicy - co wymienić

Post autor: zombi »

Jeszcze słowo wyjaśnienia do podkładek. Piszesz dwie i dobrać z ori. Ale w specyfikacji Ori, niezależnie od rocznika wyskakuje mi jena podkładka, pomiędzy końcówka wtrysku i gniazdem. Pomiędzy głowicą a gniazdem nie ma podkładek. Na starej głowicy tez była tylko jedna :|
Jesteś pewien tych dwóch podkładek, znasz może nr tej pomiędzy blokiem i gniazdem wtryskiwaczy?

PS. Co ciekawe, w ręku złożyłem razem gniazdo, podkładkę pod wtryski taka co się ma zgniata i wtrysk
I z oryginalnym gniazdem podkładka się zgniecie (jest szczelina pomiędzy wtryskiem ,a gniazdem)
Z gniazdem od AMC podkładka nie ma szans się zagnieść, czyli rozumiem uszczelnić.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: ściągnięcie głowicy - co wymienić

Post autor: Rokfor32 »

To nie zawsze user widzi, bo podkładki pod korpus wtryskiwacza zwykle siedzą na miejscu, i po prostu nawet nie widać że tam są jakieś podkładki.

To fizycznie wygląda tak - że do głowicy wchodzi gniazdo wtryskiwacza (to na fotach). Potem, pomiędzy gniazdo a korpus wtryskiwacza wchodzi jedna podkładka (ona ma średnicę gniazda - około półtora cm, i grubość około 2mm. A średnica wewnętrzna jest taka, żeby końcówka mieściła się wewnątrz. Ona doszczelni a korpus - nie końcówkę.

Oprócz niej, jest druga, która wchodzi do wnętrza gniazda, i doszczelnia samą końcówkę. Ta ma średnice około 10mm, wewnętrzna około 8mm, i grubość około 1mm. Taki cienki oring, ino że z miedzi.

Nie wiem czy mam jeszcze jakieś archiwa w tej materii, muszę sprawdzić. Jak mam, to zrobię foty jak to fizycznie wygląda.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: ściągnięcie głowicy - co wymienić

Post autor: zombi »

Rokfor32 pisze:To nie zawsze user widzi, bo podkładki pod korpus wtryskiwacza zwykle siedzą na miejscu, i po prostu nawet nie widać że tam są jakieś podkładki.

To fizycznie wygląda tak - że do głowicy wchodzi gniazdo wtryskiwacza (to na fotach). Potem, pomiędzy gniazdo a korpus wtryskiwacza wchodzi jedna podkładka (ona ma średnicę gniazda - około półtora cm, i grubość około 2mm. A średnica wewnętrzna jest taka, żeby końcówka mieściła się wewnątrz. Ona doszczelni a korpus - nie końcówkę....
No dobra, ale jak taka podkładkę dobrać? W schematach Toyoty nie ma czegoś takiego jak ty opisujesz. EPC mówi o podkładce pod końcówkę wtrysku i pod komorę wirową. No i na przelew, ale to juz inne miejsce.

http://tlc.org.pl/download/file.php?mode=view&id=10887
Załączniki
Zaznaczenie_023.png
(60,55 KiB) Pobrany 15 razy

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: ściągnięcie głowicy - co wymienić

Post autor: zombi »

Kilka fotek ilustrujących.

Głowica AMC 908780 zamiennik trzech głowic 11101-69126/7/8, gniazdo amc (odpowiednik OE 11176-67010) z pakietu akcesoria amc666952 dodany do głowicy.

Stara głowica Toyota 11101-69128, gniazdo 11176-67011

fota a1.jpg - głowica AMC, gniazdo AMC + wtrysk,
fota a2.jpg - głowica AMC, gniazdo toyota + wtrysk,
fota o1.jpg - głowica Toyota, gniazdo Toyota + wtrysk.

Tak na "dzień dobry" to rzuca się w oczy porównanie jakości wykonania komory. No ale, chciałem zamiennik to mam zamiennik.

Foty wrzucam tak na zaś, niech leżą na forum jak się komuś przyda to fajnie. Oczywiście nikomu nie życzę żeby mu się takie foty przydały :wink:
Załączniki
o1.jpg
(20,31 KiB) Pobrany 12 razy
a2.jpg
(14,14 KiB) Pobrany 12 razy
a1.jpg
(15,82 KiB) Pobrany 12 razy

ODPOWIEDZ