ściągnięcie głowicy - co wymienić
Moderator: luk4s7
ściągnięcie głowicy - co wymienić
Niestety będę ściągać głowice z mojego kzj w j9.
Pewnie do wymiany pójdzie sama głowica/uszczelka, rozrząd, pompa wody, termostat.
Co jeszcze po zdjęciu głowicy wymienia się od razu na nowe. Czyli co mogę w ciemno zamawiać bez sprawdzania stanu. Jakieś uszczelniacze się pojawiają na widoku itp.
Pewnie do wymiany pójdzie sama głowica/uszczelka, rozrząd, pompa wody, termostat.
Co jeszcze po zdjęciu głowicy wymienia się od razu na nowe. Czyli co mogę w ciemno zamawiać bez sprawdzania stanu. Jakieś uszczelniacze się pojawiają na widoku itp.
Re: ściągnięcie głowicy - co wymienić
Komplet uszczelek góry głowicy, uszczelki turbo, uszczelniacze zaworowe jeśli nie ma w komplecie.
Uszczelki przepustnicy wraz z czterema pod śruby na obwodzie, kompletny rozrząd no i nie wiesz co z zaworami. Śruby głowicy do sprawdzenia.
Uszczelki przepustnicy wraz z czterema pod śruby na obwodzie, kompletny rozrząd no i nie wiesz co z zaworami. Śruby głowicy do sprawdzenia.
Re: ściągnięcie głowicy - co wymienić
@Kylon u Ciebie w sklepie widziałem tylko uszczelkę pod głowice, zestawu nie było w sekcji głowica - masz taki komplet u siebie? I Jeszcze pytanko o pompę TT co to jest wersja z odkręconą podporą - dla mnie jako użytkownika to ma znaczenie? Polecasz ją ze względu na jakość bardziej niż pompę GMB, czy jakościowo są podobne?
Znalazłem taki zestaw uszczelek https://www.czesciauto24.pl/reinz/7439480 niby odpowiednik Toyoty 04112-67022. Firma raczej markowa - Ktoś ma jakieś doświadczenie z gotowymi uszczelkami od v.Reinz
Znalazłem taki zestaw uszczelek https://www.czesciauto24.pl/reinz/7439480 niby odpowiednik Toyoty 04112-67022. Firma raczej markowa - Ktoś ma jakieś doświadczenie z gotowymi uszczelkami od v.Reinz
Re: ściągnięcie głowicy - co wymienić
Pisz do Łukasza. Ja jestem na urlopie. Pompa TT to Made in Japan. Z GMB różnie bywa ale też działa.
Uszczelki najlepiej z oryginału. To że nie ma w sklepie nie oznacza że nie możemy mieć. Nie jestem w stanie wszystkiego wrzucać na stronę.
Uszczelki najlepiej z oryginału. To że nie ma w sklepie nie oznacza że nie możemy mieć. Nie jestem w stanie wszystkiego wrzucać na stronę.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: ściągnięcie głowicy - co wymienić
Reinz jest ok. przynajmniej do tego silnika. Tak jak w oryginale, jest to uszczelka typu MLS, więc nie za bardzo jest coś do spaprania w jej produkcji (np. jakość materiału) - nie mam też zastrzeżeń co do trzymania wymiarów. Podobnie jak w oryginale - Reinz też jest w różnych grubościach, zgodnie z danymi serwisowymi toyoty.
To, co należy bezwzględnie sprawdzić, przy wymianie głowicy/uszczelki - to płaskość bloku cylindrów. Serwisówka podaje, jak się to mierzy - i jeżeli pomiar wyjdzie poza widełkami - to blok do szlifu płaszczyzny. Jest to oczywiście spory dodatkowy koszt - ale ja nie widzę sensu w montowaniu głowicy za 4 tysie na blok który może spowodować jej koncertowe pęknięcie - bo jest krzywy. A nikt nie sprawdza - bo "rzadko się krzywią".
Toyotowe może i rzadko - ale reguły nie ma. Z innej marki, przy mnie na szlifierni pomiar pokazał banan na pół milimetra. Tak silnik dostał w palnik
To, co należy bezwzględnie sprawdzić, przy wymianie głowicy/uszczelki - to płaskość bloku cylindrów. Serwisówka podaje, jak się to mierzy - i jeżeli pomiar wyjdzie poza widełkami - to blok do szlifu płaszczyzny. Jest to oczywiście spory dodatkowy koszt - ale ja nie widzę sensu w montowaniu głowicy za 4 tysie na blok który może spowodować jej koncertowe pęknięcie - bo jest krzywy. A nikt nie sprawdza - bo "rzadko się krzywią".
Toyotowe może i rzadko - ale reguły nie ma. Z innej marki, przy mnie na szlifierni pomiar pokazał banan na pół milimetra. Tak silnik dostał w palnik
Re: ściągnięcie głowicy - co wymienić
Mam pytanie o głowicę firmy AMC. Ma ktoś jakieś doświadczenia, warto ją montować? Wytrzymuje następne kilka lat? A może jakiś inny zamiennik?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: ściągnięcie głowicy - co wymienić
Jest bez zastrzeżeń.
Re: ściągnięcie głowicy - co wymienić
Do takiego pomiaru to oprócz szczelinomierza potrzeba jakiegoś dokładnego przymiaru (widze że takie linijeczki to po 800pln chodzą).Rokfor32 pisze:....
To, co należy bezwzględnie sprawdzić, przy wymianie głowicy/uszczelki - to płaskość bloku cylindrów. ....:
Zwykła linijka będzie za mało dokłada w płaszczyźnie?
Re: ściągnięcie głowicy - co wymienić
(juz nie mogą edytować postu wyżej, dlatego post pod postem)
Znalazłem coś tańszego, poniżej 300pln w din 874 kl2, czyli na 500mm długości tolerancja 12 micronów - rozumiem że na potrzeby mojego pomiaru jest to wystarczające?
Znalazłem coś tańszego, poniżej 300pln w din 874 kl2, czyli na 500mm długości tolerancja 12 micronów - rozumiem że na potrzeby mojego pomiaru jest to wystarczające?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: ściągnięcie głowicy - co wymienić
Wystarczy.
Maksymalne ugięcie, jak podaje serwisówka to 0,1mm. Więc rząd wielkości większe od tolerancji wykonania tego liniału.
Przy czym - ja bym już szlifował jeżeli odchyłka wyjdzie więcej niż 0,05mm - im mniej naprężeń tym lepiej.
Dodatkowa uwaga - jeżeli by faktycznie wychodziło ugięcie w wartościach wyżej niż podaje manual (czyli powyżej 0,1mm) - to serwisówka zaleca wymianę bloku, a nie szlifowanie.
Chodzi o to, że tak ugięty blok to nie jest odkształcenie wyłącznie płaszczyzny pod głowicą - to wygięcie w banan całego odlewu - a więc przeosiowanie otworów pod panewki wału korbowego również. Da się to naprawić, (przefrezować otwory pod wał), i zapodać panewki o grubszych ściankach - ale tak to się robi w zabytkach, gdzie części sa już nieosiągalne.
Maksymalne ugięcie, jak podaje serwisówka to 0,1mm. Więc rząd wielkości większe od tolerancji wykonania tego liniału.
Przy czym - ja bym już szlifował jeżeli odchyłka wyjdzie więcej niż 0,05mm - im mniej naprężeń tym lepiej.
Dodatkowa uwaga - jeżeli by faktycznie wychodziło ugięcie w wartościach wyżej niż podaje manual (czyli powyżej 0,1mm) - to serwisówka zaleca wymianę bloku, a nie szlifowanie.
Chodzi o to, że tak ugięty blok to nie jest odkształcenie wyłącznie płaszczyzny pod głowicą - to wygięcie w banan całego odlewu - a więc przeosiowanie otworów pod panewki wału korbowego również. Da się to naprawić, (przefrezować otwory pod wał), i zapodać panewki o grubszych ściankach - ale tak to się robi w zabytkach, gdzie części sa już nieosiągalne.
Re: ściągnięcie głowicy - co wymienić
Jak rozpoznać czy głowica jest toyoty? Obracam to co mam, pękniętą i nie widzę oznaczeń. Widoczny jest tylko numer 01 (wypukły wylany).
Nie ma to dla mnie wprawdzie większego znaczenia, pytam się z ciekawości.
Uszczelka 3
Nie ma to dla mnie wprawdzie większego znaczenia, pytam się z ciekawości.
Uszczelka 3
Re: ściągnięcie głowicy - co wymienić
Pytanie o części do nowej głowicy (AMC)
Ze starej głowicy wykręciłem wtryski, zakładając je do nowej głowicy kupuje tylko uszczelki zaznaczoną na czerwono czy muszę dokupić to co oznaczyłem na żółto?
Nie mam jeszcze głowicy w ręku i nie wiem co tam jest, a czego nie ma. A chcę złożyć zamówienie w Toyocie na pozostałe graty. Zakładam, że komory będą głowicy, ale co z tymi "nozzle seat" - to się wyciąga ze starej. jest w prasowane w głowicę?
Ze starej głowicy wykręciłem wtryski, zakładając je do nowej głowicy kupuje tylko uszczelki zaznaczoną na czerwono czy muszę dokupić to co oznaczyłem na żółto?
Nie mam jeszcze głowicy w ręku i nie wiem co tam jest, a czego nie ma. A chcę złożyć zamówienie w Toyocie na pozostałe graty. Zakładam, że komory będą głowicy, ale co z tymi "nozzle seat" - to się wyciąga ze starej. jest w prasowane w głowicę?
- Załączniki
-
- Zaznaczenie_013.jpg (40,9 KiB) Przejrzano 5208 razy
-
- Zaznaczenie_014.jpg
- (51,2 KiB) Pobrany 30 razy
Re: ściągnięcie głowicy - co wymienić
Szukam w EPC i nie mogę odszukać nr OEM czujnika temperatury wody/silnika tego co jest wkręcany w głowicę - .
Z dokumentacji wynika, ze jest jeden z tyłu w bloku i jeden z przodu w głowicy.
I nie mogę odszukać nr OE tego z głowicy. VIN JT111GJ9500141165 Może używam jakiegoś wybrakowanego źródła
Rysunek poglądowy z manuala serwisowego.
Z dokumentacji wynika, ze jest jeden z tyłu w bloku i jeden z przodu w głowicy.
I nie mogę odszukać nr OE tego z głowicy. VIN JT111GJ9500141165 Może używam jakiegoś wybrakowanego źródła
Rysunek poglądowy z manuala serwisowego.
- Załączniki
-
- Zaznaczenie_018.jpg (67,59 KiB) Przejrzano 5089 razy
Re: ściągnięcie głowicy - co wymienić
89422-35010
Re: ściągnięcie głowicy - co wymienić
no właśnie tylko to jest ten z bloku, w głowicy ma inny wtyk i jeden pin. Ale dzięki za odpowiedź.
EDIT
prawdopodobnie to będzie takie cudo WATER TEMPERATURE SENDER 83420-20040, tyle że podaje mi że jest to od benzyny 100.
Ciekawe czy rezystancja takich czujników jest standardowa i mogę sobie dobrać coś, byle gwint się zgadzał.
EDIT
prawdopodobnie to będzie takie cudo WATER TEMPERATURE SENDER 83420-20040, tyle że podaje mi że jest to od benzyny 100.
Ciekawe czy rezystancja takich czujników jest standardowa i mogę sobie dobrać coś, byle gwint się zgadzał.