Strona 1 z 1

mechanizm tylnej wycieraczki - problem

: 22 lip 2019, 11:55
autor: Kojot
cześć
demontując ramie wycieraczki ukręciłem śrubę , czy ten trzpień na którym trzyma się ramie jest elementem wymiennym czy trzeba rzeźbić ?
z góry dzięki za sugestie
pozdrawiam
k.

Re: mechanizm tylnej wycieraczki - problem

: 22 lip 2019, 11:59
autor: Rokfor32
To chyba część integralna silniczka/mechanizmu.

Raczej nowy/inny, lub przeróbka z wystającej szpilki na otwór gwintowany, można wtedy wkręcić szpilkę (śrube dwustronnie gwintowaną), i powrócić w zasadzie do oryginału. Ale - to dosyć dentystyczna robota, szczególnie na aucie. Ostre wiertło dobrej jakości, i zerowe ciśnienie przy robocie :wink:

Re: mechanizm tylnej wycieraczki - problem

: 22 lip 2019, 13:38
autor: Kojot
nie no pacjent leży na stole , bo mi się zachciało montować antene CB do otworu w którym jest oryginalnie zamek , i potemu ten demontaż był potrzebny,
a może łatwiej dospawać ?

Re: mechanizm tylnej wycieraczki - problem

: 22 lip 2019, 15:23
autor: Rokfor32
Chyba że masz spawarkę jubilerską ... :wink:

Jak się ukręciło - znaczy że twardość (wytrzymałość) tego raczej mikra - powinno sie bez problemu dać przewiercić i nagwintować. Potem osadzasz szpilkę - i mas ponownie oryginał.

Na stole już sporo łatwiej - przynajmniej jak się wiertło ześlizgnie - to nie zrobisz dziury (nieplanowanej) w drzwiach :wink:

Re: mechanizm tylnej wycieraczki - problem

: 24 lip 2019, 09:26
autor: Kojot
no to wyrzeźbiłem jak radziłeś ale g...lit to straszny nawet wiertła ostrego nie trzeba , przed gwintowaniem opaska uciskowa konieczna

Re: mechanizm tylnej wycieraczki - problem

: 27 paź 2020, 08:37
autor: pat13
Jaki gwint powinien tam wychodzić pod wycieraczkę - M5 czy M6?
Pytam, bo autko kupiłem z ukręconym gwintem i nie bardzo mam z czym porównać a ramię jeszcze do mnie nie dojechało.

Re: mechanizm tylnej wycieraczki - problem

: 27 paź 2020, 22:26
autor: Rolin
Na 90% M6

Re: mechanizm tylnej wycieraczki - problem

: 29 paź 2020, 13:37
autor: pat13
Dzięki za info.
Dziura w trzpieniu wywiercona, nagwintowałem na M5 bo przy M6 z wyliczeń wychodziła mi za cienka pozostała ścianka trzpienia.
Materiał miękki jak masełko (na patelni :D ), można wiercić drugą stroną wiertła :lol:
Gwint wkręcony na ok. 3cm w trzpień i wklejony czerwonym klejem do gwintów.
Jutro montaż i testy.

Re: mechanizm tylnej wycieraczki - problem

: 02 lis 2020, 07:26
autor: pat13
Przyjechało ramię wycieraczki. Używka, ponoć do tego modelu. Otwór w ramieniu na trzpień - 5,5mm.
Zmontowane (zwykła nakrętka i podkładka), działa.