mechanizm tylnej wycieraczki - problem

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Kojot
Klubowicz
Posty: 217
Rejestracja: 22 lut 2010, 11:48
Auto: LC 90
Kontakt:

mechanizm tylnej wycieraczki - problem

Post autor: Kojot »

cześć
demontując ramie wycieraczki ukręciłem śrubę , czy ten trzpień na którym trzyma się ramie jest elementem wymiennym czy trzeba rzeźbić ?
z góry dzięki za sugestie
pozdrawiam
k.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8335
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: mechanizm tylnej wycieraczki - problem

Post autor: Rokfor32 »

To chyba część integralna silniczka/mechanizmu.

Raczej nowy/inny, lub przeróbka z wystającej szpilki na otwór gwintowany, można wtedy wkręcić szpilkę (śrube dwustronnie gwintowaną), i powrócić w zasadzie do oryginału. Ale - to dosyć dentystyczna robota, szczególnie na aucie. Ostre wiertło dobrej jakości, i zerowe ciśnienie przy robocie :wink:

Awatar użytkownika
Kojot
Klubowicz
Posty: 217
Rejestracja: 22 lut 2010, 11:48
Auto: LC 90
Kontakt:

Re: mechanizm tylnej wycieraczki - problem

Post autor: Kojot »

nie no pacjent leży na stole , bo mi się zachciało montować antene CB do otworu w którym jest oryginalnie zamek , i potemu ten demontaż był potrzebny,
a może łatwiej dospawać ?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8335
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: mechanizm tylnej wycieraczki - problem

Post autor: Rokfor32 »

Chyba że masz spawarkę jubilerską ... :wink:

Jak się ukręciło - znaczy że twardość (wytrzymałość) tego raczej mikra - powinno sie bez problemu dać przewiercić i nagwintować. Potem osadzasz szpilkę - i mas ponownie oryginał.

Na stole już sporo łatwiej - przynajmniej jak się wiertło ześlizgnie - to nie zrobisz dziury (nieplanowanej) w drzwiach :wink:

Awatar użytkownika
Kojot
Klubowicz
Posty: 217
Rejestracja: 22 lut 2010, 11:48
Auto: LC 90
Kontakt:

Re: mechanizm tylnej wycieraczki - problem

Post autor: Kojot »

no to wyrzeźbiłem jak radziłeś ale g...lit to straszny nawet wiertła ostrego nie trzeba , przed gwintowaniem opaska uciskowa konieczna

pat13
Posty: 7
Rejestracja: 21 wrz 2020, 14:07
Auto: VZJ90

Re: mechanizm tylnej wycieraczki - problem

Post autor: pat13 »

Jaki gwint powinien tam wychodzić pod wycieraczkę - M5 czy M6?
Pytam, bo autko kupiłem z ukręconym gwintem i nie bardzo mam z czym porównać a ramię jeszcze do mnie nie dojechało.

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: mechanizm tylnej wycieraczki - problem

Post autor: Rolin »

Na 90% M6

pat13
Posty: 7
Rejestracja: 21 wrz 2020, 14:07
Auto: VZJ90

Re: mechanizm tylnej wycieraczki - problem

Post autor: pat13 »

Dzięki za info.
Dziura w trzpieniu wywiercona, nagwintowałem na M5 bo przy M6 z wyliczeń wychodziła mi za cienka pozostała ścianka trzpienia.
Materiał miękki jak masełko (na patelni :D ), można wiercić drugą stroną wiertła :lol:
Gwint wkręcony na ok. 3cm w trzpień i wklejony czerwonym klejem do gwintów.
Jutro montaż i testy.

pat13
Posty: 7
Rejestracja: 21 wrz 2020, 14:07
Auto: VZJ90

Re: mechanizm tylnej wycieraczki - problem

Post autor: pat13 »

Przyjechało ramię wycieraczki. Używka, ponoć do tego modelu. Otwór w ramieniu na trzpień - 5,5mm.
Zmontowane (zwykła nakrętka i podkładka), działa.

ODPOWIEDZ