Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.

Moderator: luk4s7

stasik
Posty: 273
Rejestracja: 09 sty 2021, 21:42
Auto: KDJ95

Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.

Post autor: stasik »

Miałem kiedyś podobnie. Okazało się, że jeden z wtryskiwaczy na ciepło puszczał wszystko w powrót i ciśnienie w szynie CR szło się pasać. Na zimno wszystko było OK, palił z półobrotu. Sam na to nie wpadłem, ogarnął mi to serwis dieslowski.

Darek_LC_J95
Posty: 296
Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.

Post autor: Darek_LC_J95 »

A jakich dokładnie warunkach u ciebie stasik to puszczanie wtrysków się pojawiało i jakich ustępowało, podaj jakieś czasy od zgaszenia silnika.

U mnie od razu po zgaszeniu gorący silnik odpala, więc raczej temperatura na stan położenia wtryskiwacza nie wpływa, bo od razu wtrysk byłby zawieszony, puszczał paliwo i ciśnienia nie dałoby się wytworzyć.
Rokfor32 ma rację to ciśnienie spada powoli po jakiś 10-15 minutach przez jakąś dziwną nieszczelność, może jakiś luz w pompie HP, który w magiczny sposób znika jak silnik wystygnie. Wycieku paliwa pod samochodem nie znalazłem, wiec chyba paliwo wraca do zbiornika.

Czy można diagnozować wtryski na ciepło? Przecież jak zdemontuje wtryski na stół to będą zimne i nie da się ustalić, który się wiesza bo na zimnym silniku działa? Wymieniać wtryski po kolei i sprawdzać?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.

Post autor: Rokfor32 »

Lepkość paliwa zależy od temperatury.

Wtryski natomiast - przy przebiegu rzędu 300 tysi się je po prostu wymienia, a nie szuka usprawiedliwienia dla ich dalszej egzystencji w silniku, bo w końcu zaczną lać, i przepalą tłok.

stasik
Posty: 273
Rejestracja: 09 sty 2021, 21:42
Auto: KDJ95

Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.

Post autor: stasik »

Oczywiście nie podam czasu, po którym odpalał, bo się nad tym nie doktoryzowałem tylko pojechałem do serwisu. Nie wiem co zrobili - podpieli kompa i sczytali parametry, test przelewowy na ciepło?

Usiłujesz zdiagnozować problem przez internet, a to nie jest ani możliwe ani mądre. Oddaj auto do DOBREGO serwisu diesla i czekaj co ustalą. No i tak jak pisze Rokfor, wtryskiwacze po 300 tys. km są już raczej zużyte. W sumie to trzeba przyznać, że i tak te nasze Denso w 1KD-FTV są trwałe.

Darek_LC_J95
Posty: 296
Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.

Post autor: Darek_LC_J95 »

Serdecznie dziękuję!
Zostaje dobry serwis diesla na miejscu.

Darek_LC_J95
Posty: 296
Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.

Post autor: Darek_LC_J95 »

Wczoraj spróbowałem dodać dodatkową masę między akumulatorami i blokiem silnika. Rozrusznik kręcił trochę szybciej, ale silnik zapala dopiero po drugim kręceniu.
W innym wątku znalazłem informacje, że w HDJ pomaga samo schłodzenie pompy paliwowej po prostu wodą z butelki. Czy to bezpieczne w przypadku Common Rail?

Awatar użytkownika
irko
Posty: 1831
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:53
Auto: Hilux 09
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.

Post autor: irko »

Dostałeś konkretna odpowiedz dotycząca tego problemu
Jeśli nie masz kontaktu do niezależnego warsztatu pojedź do ASO na diagnozę

Darek_LC_J95
Posty: 296
Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.

Post autor: Darek_LC_J95 »

Dziękuję za każdą odpowiedź. Jakieś dziwne to moje uszkodzenie wtryskiwacza.
Testowałem dzisiaj odpalanie na gorącym silniku. Jak kręci i nie odpala to ciśnienie na common rail nie przekracza 4MPa przy 270 obrotach (trochę dużo jak na otwarty wtryskiwacz).
Jak już w trakcie kręcenia silnik odpali to ciśnienie osiąga 34 MPa i nie przekracza 36 MPa.
Na wolnych obrotach utrzymuje ciśnienie 32-34 MPa. W trakcie jazdy ciśnienie nie przekracza 120 MPa.
Przy uruchamianiu na zimnym pokazuje 43 MPa na wolnych obrotach.
Czy to poprawne wskazania 1KD, czy może uszkodzony jest czujnik ciśnienia common rail. Silnik po uruchomieniu pracuje, samochód jedzie, moc też jest, przyspieszenie jest. W ECU nie ma żadnych błędów.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.

Post autor: Rokfor32 »

Jak komp "wyczuwa", że nie ma ciśnienia w szynie wtryskowej - to po prostu nie otwiera wtryskiwaczy (nie inicjuje zapłonu/wtrysku). Standardowo do odpalenia (i pracy ) potrzebuje 35MPa.

Jeżeli masz odczyt 4MPa przy odpalaniu - to znaczy że leży albo pompa - albo któryś z zaworów SCV (one odpowiadają za kontrolę ciśnienia).

I raczej to drugie (i jest to typowa przypadłość tego systemu), skoro pompa w czasie pracy bez ceregieli osiąga 120 MPa czy wyżej.

Darek_LC_J95
Posty: 296
Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.

Post autor: Darek_LC_J95 »

No to przeszliśmy do znanego mi już niestety zagadnienia zaworów SCV.
Ćwiczyłem te zawory już w mojej RAV4 II 2.0. Najpierw było czyszczenie w nafcie z generatorem prostokąta, pomagało na kilka dni i znowu problem wracał. Pomogła dopiero wymiana na nowe, podobno nowa lepsza konstrukcja. Tylko wtedy problemem był raczej spadek mocy podczas jazdy i wyrzucało błąd z grupy P12xx. Tutaj ECU ma listę błędów czystą jak łza i samochód zbiera się aż miło. Może któryś zawór przycina się jak się silnik nagrzeje i równie przypadkowo podczas długiego kręceniu puszcza? I jak zwykle pytanie czerwony, czy zielony?

ODPOWIEDZ