Płyta pod wyciągarke J9

Moderator: luk4s7

lipek
Posty: 62
Rejestracja: 18 sie 2020, 14:00
Auto: KZJ95 3.0D automat

Re: Płyta pod wyciągarke J9

Post autor: lipek »

vGreg pisze:
21 sie 2020, 10:15
Kto robi w Wwie w takiej cenie?
Widze że kolega kylon ma w profilu adres strony https://www.wyprawa4x4.pl/ i to jest i sklep i serwis więc pewnie oni robią :)

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Płyta pod wyciągarke J9

Post autor: sebastian44 »

lipek pisze:
21 sie 2020, 11:41

Wydaje mi się, że faktycznie z zamontowaniem gotowej płyty będzie najłatwiej (przede wszystkim nie trzeba się będzie martwić o jakość spawów).
Porównaj sobie kształt uniwesalnej płyty i tej dedykowanej. Uniwesalna wystarczy dociąć szlifierką, wywiecić otwory montażowe i przykrecic. NIe trzeba nic spawać. Ale wybór należy do kierownika, jest budżet można iść w gotowe produkty. Chyba przy tej różnicy w cenie wziłąbym gotowca.

Chociaż czasem gotowe produkty wymagaja usunięcia fabrycznych elementów pod zderzakiem co nie zawsze każdemu odpowiada.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Płyta pod wyciągarke J9

Post autor: kylon »

Ja sprzedaję i montuję Heavy Cruisera. Uważam, że jest lepiej zabezpieczona antykorozyjnie. Zrobiłem kiedyś pierwszy w Polsce płyty do J9 kiedy to wygrałem przetarg na doposażenie J9 dla IMGW. Bardzo szybko moja płyta została skopiowana przez jednego z producentów. Taki kraj. Teraz wolę kupić coś gotowego.
Heavy Cruisera montujemy w wielu autach i chłopaki pod nas robią zmiany. Podoba mi się taka współpraca.

lipek
Posty: 62
Rejestracja: 18 sie 2020, 14:00
Auto: KZJ95 3.0D automat

Re: Płyta pod wyciągarke J9

Post autor: lipek »

czy montaż tego jest bardzo skomplikowany? w szczególności czy trzeba coś wycinać czy się po prostu odkręca i przykręca? Tylko more znalazłem instrukcję i wg niej to raczej stosunkowo proste:
A. Płytę należy złożyć w sposób przedstawiony na rysunku.
B. Przez otwory nr 1 należy przeprowadzić śruby M12x40 z odpowiednimi podkładami,
a następnie skręcić łapy z płytą montażową.
C. Demontujemy końcówki ramy (strefy zgniotu) i haki holownicze od spodu podłużnic.
D. Łapy mocujące wsuwamy od spodu podłużnic ramy.
E. Przez otwory nr 3 i otwory w ramie przeprowadzamy śruby M10x100 z
odpowiednimi podkładkami, a następnie skręcamy za pomocą dołączonych nakrętek.
F. Montujemy haki holownicze od spodu ramy oryginalnymi śrubami przez otwory nr 2.
G. Po ustawieniu płyty należy dokręcić śruby.
Czy z płytą HC to podobnie wygląda? W szczególności przy zachowywaniu oryginalnego zderzaka. Bo na Twojej stronie w opisie jest "Płyta montażowa wyciągarki. Zestaw wymaga dopasowania i wycięcia zderzaka przedniego. Nie zawiera śrub montażowych."

ile kosztuje taki montaż u Ciebie?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Płyta pod wyciągarke J9

Post autor: kylon »

HC też pasuje w fabryczne otwory chyba, że auto jest po dzwonie co się zdarza. Zawsze musisz wyciąć w zderzaku otwór na ślizg lub rolki - niezależnie od płyty.

Awatar użytkownika
fazi1973
Posty: 399
Rejestracja: 10 lis 2014, 11:50
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
Kontakt:

Re: Płyta pod wyciągarke J9

Post autor: fazi1973 »

Jak kto ma dostęp do garażu gdzie mam wyginarkę spawarkę lub ogarniętego śłusarza można samemu to zrobić za rosądne pienądze
Pytałem ostatnio w servisie w trojmiescie od off roadu ile taka przyjemność ze swoją płytą oczywiscie dedykowana a jakkże, to mi zaspiewali 2K PLN za robociznę, sam montaż .... bez komentarza....

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Płyta pod wyciągarke J9

Post autor: kylon »

Prowadź warsztat a potem krytykuj. Za same śmieci teraz płacę miesięcznie około 2-2,5 tysiąca robiąc to legalnie z BDO. Takich składowych jest zylion. Podatki, podateczki itp. Warsztat nawet musi mieć osobny magazyn odpadów nie zlokalizowany w tym samym obiekcie chyba że jako osobne pomieszczenie bez dostępu z hali w której się pracuje. Do tego dochodzi najbardziej wkurzający aspekt czyli klient z własnymi częściami. A potem jak coś nie pasuje to nie ma chętnego do zapłacenia za blokowanie stanowiska. A ile razy mam miękkie serce i się zgadzam na części klienta to jest wtopa. No i gwarancja. Warsztat który robi to kompleksowo ponosi za to odpowiedzialność gwarancyjną. A jak są części klienta to zaczynają się przepychanki.
Masz prawo oczywiście to zrobić samemu i pierwszy będę bił brawo, że umiesz albo Ci się chciało. Ale robiąc samemu nie liczysz czynszu, zusów, pensji, podatków i swojego czasu. Każdy przedsiębiorca musi niestety liczyć.

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Płyta pod wyciągarke J9

Post autor: Rolin »

Kiedyś płacili za odbiór zużytego oleju, dziś trzeba płacić za wywóz, podobnie jak i za filtry, opony itp. Janusz w garażu olej zleje do ścieków, opony zostawi na gabarytach...

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Płyta pod wyciągarke J9

Post autor: kylon »

Dokładnie. Płacić trzeba nawet za karton po częściach i nie możesz go oddać do zmieszanych. Dotyczy to też tektury falistej. Czyli wszystko co zostaje po zamontowanych nowych częściach. Do tego kolejne systemy GTO czy JPK. Ogrom warsztatów się zamyka bo nie ogarnia tego.

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Płyta pod wyciągarke J9

Post autor: Rolin »

Więcej papierologi niż roboty, ktoś kto dziś warsztat chce prowadzić w pojedynkę ma przed sobą sobą niezłe wyzwanie. Kolega trzymał olej w beczkach, w osobnym pomieszczeniu tylko bez karty i wanny. Przyszła ładna Pani i 1,5tys mandatu z uśmiechem na twarzy dała.

A co do płyty to życzę powodzenia w garażowych zabawach. Ja akurat robiłem sam bo mam możliwości a nawet kupną musiałbym przerabiać. Życzę powodzenia w ręcznym cięciu i gięciu blachy 6mm. Do tego jak wspomniał kylon dobrze płytę zabezpieczyć antykorozyjne. Piaskowanie, podkład i kolor to nie 30zł.

lipek
Posty: 62
Rejestracja: 18 sie 2020, 14:00
Auto: KZJ95 3.0D automat

Re: Płyta pod wyciągarke J9

Post autor: lipek »

Odkopałem ten temat i w sumie stwierdziłem że nie napisałem jak to zakończyłem - dla potomności - kupiłem płytę heavy cruiser i zamontowałem sam - trzeba było odciąć zaślepki ramy (żeby móc do środka włożyć klucz) i dokupić kilka śrubek. No i wyciąć otwór na ślizg. Ostatecznie wyszło bardzo fajnie (po zmianie kąta dźwigni wysprzęglania) i już nawet kilka razy używałem tej wyciągarki i wszystko świetnie działa. Jedyny minus to kiepski dostęp do dźwigni wysprzęglania - trzeba otworzyć klapę (aczkolwiek używanie wyciągarki z otwartą klapą silnika to chyba i tak dobry nawyk więc nie ma tego złego). Dodatkowo warto od razu przenieść skrzynkę z przekaźnikiem gdzieś wyżej (dłuższe kable niż oryginalne) bo na wyciągarce się nie mieści i nie bardzo było gdzie to upchnąć.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Płyta pod wyciągarke J9

Post autor: Jake »

Nie wyobrazam sobie uzywania wyciagarki z otwarta maska...

lipek
Posty: 62
Rejestracja: 18 sie 2020, 14:00
Auto: KZJ95 3.0D automat

Re: Płyta pod wyciągarke J9

Post autor: lipek »

Podobno chroni przed lecącą szeklą - mam nadzieję że nie dane mi się będzie przekonać. W moim przypadku maska nie musi być otwarta - trzeba ją tylko otworzyć do manipulowania dźwignią wysprzęglania bo dostęp jest tylko od góry (nie wycinałem w przedniej atrapie specjalnego otworu)

ODPOWIEDZ