T-belt

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
oskar
Posty: 437
Rejestracja: 06 lut 2010, 16:33
Auto: KDJ95'02
Kontakt:

T-belt

Post autor: oskar »

Mam takie banalne pytanko, a nie znalazłem w innych postach. Czy świecącą się kontrolkę t-belt (wyskoczyła mi dokładnie przy 430000) mogę tylko i wyłącznie skasować w ASO, czy w każdym serwisie z kompem to zrobię. Silnik wymieniałem jakieś 60 tys. km temu, więc i rozrząd ma tyle samo. Czy na kompie da się zmienić interwał, tj. zapisać że rozrząd był robiony przy 370000 i dodać te 150000, tj powitać kontrolkę przy dumnych 520000 km przebiegu?

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: T-belt

Post autor: zombi »

https://www.youtube.com/watch?v=aE5r_ZkeUmY" onclick="window.open(this.href);return false;
na forum tez gdzieś widziałem

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: T-belt

Post autor: czobi »

w szukaj wpisz tbelt. wyrwonania licznika bym nie oczekiwal
inna sprawa ze, mam wrazenie, licznik powinien zapalac sie na pelnych setkach ?
moze to przekrecili. ale sie nei znam.

Awatar użytkownika
oskar
Posty: 437
Rejestracja: 06 lut 2010, 16:33
Auto: KDJ95'02
Kontakt:

Re: T-belt

Post autor: oskar »

Faktycznie, bez myślnika znajduje tematy, wybaczcie.
"wyrwonania" tzn.? :)
Temat kontrolki załatwiony, dzięki z link.
Ciekawe jest to, że da się wyregulować ile zostało do wymiany rozrządu i pokazywało mi z grubsza dobrze tj. "9", czyli 90 tys., zmieniłem sobie na "8", a bo tak...no tak ciekawie miało być...więc dlaczego mi zaświeciło się t-belt? Ktoś coś?

Awatar użytkownika
oskar
Posty: 437
Rejestracja: 06 lut 2010, 16:33
Auto: KDJ95'02
Kontakt:

Re: T-belt

Post autor: oskar »

Do moderatora, skasujmy ten temat albo wrzućmy w "kasowanie t-belt", dziwne że jak się w wyszukiwarkę wpisuje "T-belt" to nie ma wyników.
Nic nie ustaliłem z tą kontrolką, rozrząd wymieniały mi Wyprawy4x4, więc chyba wiarygodni :wink: , a dlaczego zapaliło się przy 430000km pozostanie na zawsze tajemnicą.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: T-belt

Post autor: zombi »

Jest jedno wytłumaczenie tej tajemnicy. Poprostu licznik odo nie jest sprzężony z cyklami liczenia tbelt. Czyli ja ktoś przez przypadak przesunie odo, nie o pełne tysiące to się potem nie zgadza.

Awatar użytkownika
realBiker
Posty: 748
Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Auto: VZJ90

Re: T-belt

Post autor: realBiker »

A czy czasem lampki t-belt nie kasowało się śrubką z tyłu zegarów? Więc o synchronizacji nie może być mowy jak się komuś nie chce do tej śrubki dobrać.

Awatar użytkownika
oskar
Posty: 437
Rejestracja: 06 lut 2010, 16:33
Auto: KDJ95'02
Kontakt:

Re: T-belt

Post autor: oskar »

W D4D kasuje się pokrętłem/przyciskiem ODO.

slimak
Posty: 9
Rejestracja: 10 mar 2016, 22:36

Re: T-belt

Post autor: slimak »

Przękręca się śrubkę z tyłu licznika

Landek120
Posty: 11
Rejestracja: 09 lis 2010, 21:37
Auto: Toyota Land Cruiser 120
Kontakt:

Re: T-belt

Post autor: Landek120 »

A tak odnośnie wymiany rozrządu to prosiłbym o radę:

Mój Land 120 kupiony nowy w 2006. Teraz ma już 10 lat i przejechane 115 000km. Przejechane to w sumie za dużo powiedziane, bardziej przepełzane.. głównie jeździła nim żona do pracy. terenu nie zaznał :(
Czy należało by w nim wymienić pasek rozrządu plus napinacz , rolki itd... ? Wyczytałem w instrukcji, że po 150 000 trzeba . mój jak pisałem wcześniej ma dopiero 115 000, tylko kwestia tego czasu... 10 lat.. niby dużo , ale wyczytałem też gdzieś na jakimś forum PRADO, że w przypadku paska rozrządu czas nie ma znaczenia w landzie.. liczy się właśnie te 150tyś km. Wymieniać więc czy sobie darować.? Pozdrawiam

Landek120
Posty: 11
Rejestracja: 09 lis 2010, 21:37
Auto: Toyota Land Cruiser 120
Kontakt:

Re: T-belt

Post autor: Landek120 »

ehhhh .. nie ten dział sorry.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: T-belt

Post autor: zombi »

odgrzeję trochę temat.
Doczytałem się, że przełożenie śrubki z tyłu zegarów działa tylko przy resecie jak zapali się lampka przy 1500000km lub wielokrotności tej liczby. Jak pasek został wymieniony wcześniej to trzeba wykonać inną procedurę "zmianę biegunów" i powinien to wykonać autoryzowany serwis (źródło Haynes w serwisówce nie mogę tego odszukać)

Jest to do zrobienia samemu, i jak taka procedura wygląda?

jezus
Posty: 1815
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: T-belt

Post autor: jezus »

Jadę sobie dzisiaj od mechanika , po wymianie kiery na taką ładniusią obszytą skórką z mysich ...... , no i fakt że z nieba żaby walą, i nagle znienacka T.BELT mnie się zapalił w 80-ce. No i stres ....bo co to ?, aż bałem się na stacji paliw auto zgasić czy aby ponownie odpali ( odpaliło :-) ). Wujek google i cyk pierwsze pozycjonowanie forum TLC. Z tego co rozumiem to ma to jakiś związek z wymianą......czego? licznika, rozrządu ?. W czasie jazdy 400tysi mnie się pojawiło na liczniku.
Więc pytanie:
Jak to wykasować ?

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: T-belt

Post autor: PblO »

Jezu bez paniki... T-belt to tylko przypomnienie o konieczności wymiany rozrządu :D
Zapala się co 100 tyś. u mnie co prawda przypominajki nie ma, ale gdzieś u amerykańców czytałem, że w 80 z dieslem, jest w liczniku ukryte trzecie mechaniczne liczydło, które kasuje się przyciskiem, tak jak dzienny przebieg km, przycisk znajduje się pod zaślepką w okolicy 0km na prędkościomierzu.

jezus
Posty: 1815
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: T-belt

Post autor: jezus »

No to ulga, ze spokojem można w sobotę piwko wypić.

ODPOWIEDZ