Lift

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Majster_P.
Posty: 26
Rejestracja: 02 sty 2020, 22:44
Auto: Toyota Land Cruiser J90 3.0 D4D 163KM
WERSJA 50th Aniversary automat.
Kontakt:

Re: Lift

Post autor: Majster_P. »

Witam

Panowie szukam czytam i jak na razie mam wrażenie że wiem jeszcze mniej lub jestem dalej od liftu niż byłem.
Mam KDJ95 I plan był taki żeby zrobić lift lekko go unieść ma do 5 cali. I pomysł miałem taki że na tą chwilę podniosę budę o 2cale żeby spokojnie wchodziły opony 265/75/16 I następnie podkładki pod sprężyny też max 2 całe na seryjnym zawieszenie.
A jak zrobię zabudowę, bagażnik na dachu oraz wyciągarkę z przodu bez stalowego zderzaka to wtedy będę zmieniał zawieszenie bo na pewno a seryjnym siadzie.
Ale teraz nie wiem czy nie zostawić seryjnego zrobić wszystko w aucie do ciążyć i dopiero brać się za zawieszenie a budę i podkładki sobie w ogóle darowac.
A jeżeli już podniosę budę to o ile poszerzyć koła?

A i w ogóle że najlepiej zrobię jak podjadę do kylona albo do rockfora to zrobić.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3394
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Lift

Post autor: luk4s7 »

Czytam co napisałeś i zdecydowanie polecam jedno z dwóch rozwiązań (a może i oba w dowolnej kolejności):
a. kontakt z kimś kto się zna na temacie
b. poczytanie znacznie więcej postów o lifcie na tym forum

Lift się robi po coś - ważne jest zdefiniowanie potrzeb i określenie celu, a potem dobranie komponentów. Trzeba mieć również sporo wiedzy żeby zrobić to dobrze. Inaczej auto będzie tylko (może) wyglądało lepiej, natomiast cała reszta się pogorszy i to prawdopodobnie nawet bardzo mocno (prowadzenie, wykrzyż, komfort, bezpieczeństwo itd.). Poczytaj inne wątki o lifcie i nie tylko. Wiedza jest rozrzucona po tym forum ale znajdziesz tu jej ogromne pokłady. To na pewno nie zaszkodzi.

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: Lift

Post autor: PblO »

Oczywiście najlepsza jest opcja ostatnia :D

Posiadasz J9, więc może w tematach J8 nie grzebałeś, całkiem niedawno ktoś zadał dokładnie to samo pytanie tyle, że o 8

viewtopic.php?f=11&t=16127&hilit=lift

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Lift

Post autor: sebastian44 »

No cóż operacja którą planujesz nie ma zasadniczo sensu ;) Jeżeli chcesz włożyć koła 265/75R16 to one wchodzą bez żadnego liftu. Jeżeli chcesz auto podnieść to kup dedykowane sprężyny i amortyzatory które polepszą komfort i dzielnosć samochodu w terenie. Wszelkie body lifty i lifty na podkładkach to jest rzeźba i nic pozytywnego z tego nie wyniknie. Rób raz a porządnie.
NIe ma potrzeby "poszerzać" kół, cokolwiek masz na myśli pod tym hasłem. Tego samochodu nie podnosi się wiecej niż 2".

PS Po podniesieniu konieczne jest ustawienie geometrii przedniego zawieszenia. Standardowo w tych autach tuleje regulacyjne stoją i trzeba je wymieniać. Koszt to około 1000-2000 zł. Pisze tak informacyjnie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8353
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Lift

Post autor: Rokfor32 »

Body lift ma akurat jak najbardziej sens - dobicie zawieszenia idzie przecież tak samo wysoko z liftem zawiasu czy bez. Więc jak w takiej sytuacji bez liftu obciera - to z liftem tez będzie, tyle że mniej często. Body lift ten temat ładnie załatwia, przy okazji minimalizując podnoszenie środka ciężkości pojazdu.

Ale - to jest opcja dla naprawdę już konkretnych kół, i rozsądek (plus przepisy w krajach gdzie to rozwiązanie często się stosuje) ograniczają ten rodzaj liftu do 2".

W praktyce robi się 1" - ma to wtedy nikły wpływ na inne elementy (np. nie wymagają korekty lewarki skrzyni/reduktora, czy czy długość drążka kolumny kiery - acz J9 jest tu akurat wyjątkiem, ze względu na budowę układu kierowania). I ten 1" robi zadziwiająco dużo w kwestii kół, i ich mieszczenia się w nadkolach w skręcie czy dobiciu.

Ale - trza pamiętać że już ten 1" to problemy w spasowaniu karoserii i zderzaków na przykład - te elementy są montowane częściowo do ramy, a częściowo do nadwozia. Temu (jeden z powodów) jest to u nas niespecjalnie popularne - sam lift robi się łatwo i tanio, ale generuje mnóstwo dupereli do poprawienia, które pochłaniają sporo czasu, jak ma być wszystko zrobione ładnie i zgodnie ze sztuką.

Awatar użytkownika
Radzik071
Posty: 27
Rejestracja: 02 mar 2020, 15:39
Auto: 97' 4Runner 3Gen 3.4
95' T100 3.4
Kontakt:

Re: Lift

Post autor: Radzik071 »

Ja zrobiłem body lift 4cm bo dodatkowo jest lepszy dostęp do całego zawieszenia i łatwiej auto umyć od spodu :)

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Lift

Post autor: Rolin »

Rokfor32 pisze:
19 mar 2020, 12:09
Body lift ma akurat jak najbardziej sens - dobicie zawieszenia idzie przecież tak samo wysoko z liftem zawiasu czy bez. Więc jak w takiej sytuacji bez liftu obciera - to z liftem tez będzie, tyle że mniej często. Body lift ten temat ładnie załatwia, przy okazji minimalizując podnoszenie środka ciężkości pojazdu.

Ale - to jest opcja dla naprawdę już konkretnych kół, i rozsądek (plus przepisy w krajach gdzie to rozwiązanie często się stosuje) ograniczają ten rodzaj liftu do 2".

W praktyce robi się 1" - ma to wtedy nikły wpływ na inne elementy (np. nie wymagają korekty lewarki skrzyni/reduktora, czy czy długość drążka kolumny kiery - acz J9 jest tu akurat wyjątkiem, ze względu na budowę układu kierowania). I ten 1" robi zadziwiająco dużo w kwestii kół, i ich mieszczenia się w nadkolach w skręcie czy dobiciu.

Ale - trza pamiętać że już ten 1" to problemy w spasowaniu karoserii i zderzaków na przykład - te elementy są montowane częściowo do ramy, a częściowo do nadwozia. Temu (jeden z powodów) jest to u nas niespecjalnie popularne - sam lift robi się łatwo i tanio, ale generuje mnóstwo dupereli do poprawienia, które pochłaniają sporo czasu, jak ma być wszystko zrobione ładnie i zgodnie ze sztuką.
A propos dupereli przy lifcie budy, tak się zastanawiam nad potrzebą montowania np. przedniego wzmocnienia pod zderzakiem. Jedyną funkcję jaką spełnia to na pewno przykręca się do niego zderzak od spodu na dwie śruby. Przy delikatnym dzwonie wydawać by się mogło, że może narobić więcej szkód niż pożytku. Piszę w tej sprawie, ponieważ zakładam wyciągarkę pod oryginalny zderzak i tak na dobra sprawę, jakby nie zakładać wzmocnienia to będzie więcej miejsca na jakiekolwiek manewry.

Awatar użytkownika
Majster_P.
Posty: 26
Rejestracja: 02 sty 2020, 22:44
Auto: Toyota Land Cruiser J90 3.0 D4D 163KM
WERSJA 50th Aniversary automat.
Kontakt:

Re: Lift

Post autor: Majster_P. »

No autko nie będzie katowane, bo nie taki był jego cel zakupu. Taka turystyka z rodziną z kumplem po terenie i od czasu do czasu po błocie jakiś rajd. Może uda się żona namówić na dzień kobiet by pojechał. Dlatego body lift to tylko dla kół bo fajnie wygląda na takich większych I dlatego pytam czy trzeba też poszerzać rozstaw kół bo mu się środek ciężkości zmieni.
A co do liftu zawieszenia to żeby opadł jak mu założę wyciągarkę, zabudowę i bagażnik ( może jakiś namiot na dach). Jak wtedy się w jakieś błoto wkopie to żebym nie ugrzązł w błocie.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3394
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Lift

Post autor: luk4s7 »

Majster_P. pisze:
19 mar 2020, 22:21
Taka turystyka z rodziną z kumplem po terenie i od czasu do czasu po błocie jakiś rajd.
Majster_P. pisze:
19 mar 2020, 22:21
ody lift to tylko dla kół bo fajnie wygląda na takich większych
Właśnie to miałem na myśli pisząc, że należy wyjść od potrzeb. Opisałeś je bardzo jasno - auto ma wyglądać. Nie wiem czy przywiązujesz wagę do prowadzenia (jak skręca, hamuje, co się dzieje na zakrętach szczególnie przy większych prędkościach i na nierównościach). Jeśli nie to dawaj cokolwiek byle było tanio - lift budy, podkładki pod sprężyny i większe koła + dystanse. Będzie kiszka, ale wygląd będzie git.

Jeśli ważne jest bezpieczeństwo i dobre prowadzenie oraz bojowy wygląd, to musisz to zrobić lift porządnie słuchając fachowców. Pamiętaj jednak że każde podniesienie środka ciężkości auta (a więc większe koła, lift zawieszenia i budy) wpływa na prowadzenie auta na zakrętach. Prowadzi się gorzej i trudniej. Dobrze zrobiony lift - nie tak źle, źle zrobiony lift - tragicznie. Dodatkowo większe koła odbierają autu mocy. Po prostu. Nawet +1" zabiera moc i moment zauważalnie.

A teraz co moim zdaniem pasuje do Twoich potrzeb: kup porządne opony AT. BFG AT KO2 daje +10 do terenowego stylu ale przede wszystkim to bardzo dobra i uniwersalna opona. Ale pozostań w serii z rozmiarem. Do tego załóż nowe, porządne amortyzatory. Dodatkowo zadbaj o pozostałe elementy zawieszenia czyli sworznie, gumki, łączniki. Zlikwiduj luzy w układzie kierowniczym (masz na 100%, idę o zakład). Zobaczysz że auto będzie jeździć prawie jak osobówka, a w terenie prędzej wymięknie Ci psycha niż wyczerpiesz właściwości terenowe. A ten akapit piszę z własnego doświadczenia. Zrobiłem dokładnie to co opisuję i auto prowadzi się jak nowe, a w terenie nie ma wstydu. Potem pojeździj trochę. Trochę więcej niż trochę. Doświadczenie zmienia pogląd na wiele spraw.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Lift

Post autor: sebastian44 »

Rolin pisze:
19 mar 2020, 22:12
A propos dupereli przy lifcie budy, tak się zastanawiam nad potrzebą montowania np. przedniego wzmocnienia pod zderzakiem.
Każde mocowanie zderzaka jest ważne bo jak je wywalisz to w terenie szybko zderzak zostanie w błocie. Szczególnie te mocowania na dole.

Da sie zamontować wyciągarkę zostawiając to wzmocnienie.

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Lift

Post autor: Rolin »

Wiem, że wyciągarka zmieści się pod mocowaniem, ale ze względu na lift budy o 30mm chciałem dać ją trochę wyżej . Zderzak z mocowaniem łączy się na dole dwoma śrubami i jeśli miałbym wywalić z auta wzmocnienie to dorobię dodatkowe mocowanie samego zderzaka.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Lift

Post autor: sebastian44 »

Warto zachować mocowania zderzaka a nawet jak jest możliwość to jakos go wzmocnic ;)

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Lift

Post autor: Rolin »

Jasne, mocowania jak najbardziej ale samo wzmocnienie do mnie nie przemawia. Z tego co widzę, to sam zderzak w żaden sposób się na nim nie opiera.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Lift

Post autor: sebastian44 »

Pytanie czy to wzmocnienie nie pomoże jakos w przypadku oparcia się o cos w terenie. Ja u siebie w J120 zostawiłem to. Podobnie zrobiłem jak miałem J90. W niczym mi to nie przeszkadza.

Awatar użytkownika
Radzik071
Posty: 27
Rejestracja: 02 mar 2020, 15:39
Auto: 97' 4Runner 3Gen 3.4
95' T100 3.4
Kontakt:

Re: Lift

Post autor: Radzik071 »

luk4s7 pisze:
19 mar 2020, 23:52
... kup porządne opony AT. BFG AT KO2 daje +10 do terenowego stylu ale przede wszystkim to bardzo dobra i uniwersalna opona...
O BFG KO2 dopiero co było: (na chwilę obecną na polskim rynku są lepsze i tańsze ATeki)
viewtopic.php?f=55&t=7532&start=45

ODPOWIEDZ