oddzielna chłodnica oleju skrzyni automatycznej

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: oddzielna chłodnica oleju skrzyni automatycznej

Post autor: waldek_BB »

Rokfor32 pisze: Przy J9 - zamawia się na ebay specjalny shifter do reduktora, z podwójną dźwignią. Wtedy osobno zapina się blokadę - i osobno steruje reduktorem. To samo z hilami.
orientacyjne koszty? dostępność? jakiś link jak toto wygląda?
:)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: oddzielna chłodnica oleju skrzyni automatycznej

Post autor: Rokfor32 »

Coś takiego: https://www.trail-gear.com/TG/Twin_Stic ... lVht9Iveik

To akurat jest do reduktora crawlingowego, i jest chyba inny rozstaw śrub w podstawce - ale chodzi o zasadę działania, czyli oddzielne sterowanie obydwoma wodzikami reduktora.
Załączniki
mc_ts061.jpg
mc_ts061.jpg (57,02 KiB) Przejrzano 5112 razy

Awatar użytkownika
Majster_P.
Posty: 26
Rejestracja: 02 sty 2020, 22:44
Auto: Toyota Land Cruiser J90 3.0 D4D 163KM
WERSJA 50th Aniversary automat.
Kontakt:

Re: oddzielna chłodnica oleju skrzyni automatycznej

Post autor: Majster_P. »

Witam.
Odświeżę trochę sprawę chłodnicy i oleju.
A mianowicie stałem się szczęśliwym posiadaczem LC j90 3.0D4D i wszystko pięknie się sprawuje jedynie po dłuższej jeździe w piachu zaczyna zapalać się A/T oil temp po dłuższym podjeździe i trzymaniu wyższych obrotów.
Zostawiam do ostygnięcia i mogę dalej jeździć.
Wspomnę że wymieniłem płyn w chłodnicy czeka mnie teraz olej w skrzyni ale nic nie daje objawów żeby wyciekał płyn do skrzyni bo auto normalnie jeździ skrzynia nie szarpie i zmiana biegów jest łagodna (po za szybką zmiana R-D).
Po przeczytaniu postów i przeglądzie neta. Zastanawiam się czy można by było założyć układ chłodzenia od USA ; miałem taki zestaw w Voyager 3.8 AWD dwie chłodnice cieńsza i grubsza oraz dwa wiatraki. Czy można byłoby coś takiego zaimplementować do LC.
Czy po prostu wymienić chłodnice na nową bo ta się zużyła. I mieć nadzieję że będzie ok.
WOŚP2020
WOŚP2020
IMG_9316 (1)-800x600.jpg (77,94 KiB) Przejrzano 4396 razy

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: oddzielna chłodnica oleju skrzyni automatycznej

Post autor: Rolin »

Jedno wiem na pewno, zaraz spadną na Ciebie gromy za pierwszy post tutaj a nie w przywitalni...

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: oddzielna chłodnica oleju skrzyni automatycznej

Post autor: waldek_BB »

odbiegając od kurtuazji ;)
warto nie odkłądać wymiany chłodnicy tylko zrobić już, wcześniej czy później na pewno trzeba będzie wymienić:
wcześniej - gdy efektownie obwieści światu na podjeździe pod byle jaką górkę na Yocie :D
znaczy była skorodowana ale szczelna i dopóki nie poczuła większego obciążenia to była ok, ale na podjeździe się rozszczelniła i zmieszał się płyn z olejem

później - czyli wyciek jest mały i miesza się płyn z chłodnicy z olejem skrzyni uszkadzając skrzynię w jakimś tam stopniu
i to odkrywasz ze zdziwieniem

suche fakty:
oryginalna chłodnica najlepsza ale droga w uj ~3k (wydajność powiedzmy 1)
najlepszy zamiennik Nissensa ~1k jest w Naszej ocenie tak wydajny tak na 0.8
jest poprostu troszkę cieńszy (czy ma jeden szerszy rdzeń zamiast dwóch cieńszych jak w ori)
miałem w ręce zamienik a jakiegoś alcośtam i oceniam go na 0.5 albo mniej

dołożenie drugiej chłodnicy samego oleju skrzyni na wyjściu z ori chłodnicy jest praktykowane ale chyba w j9 nikt nie założył

Ad rem! chłodnicę wymień, jeśli potrzebujesz to dodatkową dołóż, auta używaj z głową,

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: oddzielna chłodnica oleju skrzyni automatycznej

Post autor: Rolin »

ja bym zaczął od umycia chłodnicy i sprawdzenia poprawności działania visko. Jeśli się grzeje to może zwyczajnie nie ma dobrego chłodzenia...A co do dodatkowej chłodnicy to już było. W Australii może ok, trzeba pamiętać, że u nas w zimę (czy jakkolwiek nazwać tą porę roku) są niskie temperatury a wymiennik w chłodnicy również olej podgrzewa.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: oddzielna chłodnica oleju skrzyni automatycznej

Post autor: sebastian44 »

Dokładnie, to ma też podgrzewać skrzynie żeby szybciej i łatwiej uzyskała prawidłową temperature pracy. Z chłodnica jest ten problem że ciezko ocenic jej stan, czy kwalifikuje sie do wymiany czy nie, czy zacznie zaraz cieknąć czy nie. Trochę loteria. Na pewno pomaga w miarę regularna wymiana płynu chłodniczego który ma własciwosci antykorozyjne.

Moznaby też rozejrzeć się za chłodnicą od J150 w dobrym stanie- czesci do tego modelu czesto maja przystepne ceny, sa dobre kilka lat młodsze, często w idealnym stanie. I jest spora szansa że podpasuje.

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: oddzielna chłodnica oleju skrzyni automatycznej

Post autor: waldek_BB »

chłopy .... jak Wy chcecie ocenić stopień skorodowania króćców wymienika o które się rozchodzi?
sprawdzałem dbałem i jebło pomimo

edyta - a może User jeździł po piachu bez reduktora i skrzynię zagrzał?

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: oddzielna chłodnica oleju skrzyni automatycznej

Post autor: Rolin »

edyta - a może User jeździł po piachu bez reduktora i skrzynię zagrzał?
być może trafna uwaga. Tak mi się coś wydaje, że z rozpędu napisane przez nowego kolegę nie w tym temacie.

A swoją drogą, widzieliście kiedyś jak wygląda wymiennik? Znalezione na angielskim forum.
Załączniki
wymiennik.jpg
wymiennik.jpg (42,33 KiB) Przejrzano 4342 razy
wymiennik 1.jpg
wymiennik 1.jpg (46,5 KiB) Przejrzano 4342 razy

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: oddzielna chłodnica oleju skrzyni automatycznej

Post autor: Rokfor32 »

Może od LR :wink:

Ten z J9 to kilka (cztery albo pięć) rurek o przekroju prostokątnym. Taki mały "grzejnik żeberkowy" :wink:

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: oddzielna chłodnica oleju skrzyni automatycznej

Post autor: jezus »

Coś mnie się zdaje że świeżo upieczony zadowolony posiadać nowo nabytej jednostki do teleportowania czterech liter, za chwile zmieni zdanie o swoim samopoczuciu zbytnio ufając zapewnieniom sprzedawcy iż ów obiekt aż się rwie do nowego pana...... :-)

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: oddzielna chłodnica oleju skrzyni automatycznej

Post autor: Rolin »

Rokfor32 pisze:
30 sty 2020, 19:23
Może od LR :wink:

Ten z J9 to kilka (cztery albo pięć) rurek o przekroju prostokątnym. Taki mały "grzejnik żeberkowy" :wink:
możesz mieć rację, poniżej zdjęcie z odkręconym króćcem i wewnątrz rzeczywiście widać kilka żeberek. Aczkolwiek wszystkie zdjęcia z tematu o 90-tce, chyba, że ktoś wrzucił tylko dla poglądu.
Załączniki
króciec wymiennika.jpg
króciec wymiennika.jpg (22,77 KiB) Przejrzano 4320 razy

Awatar użytkownika
Majster_P.
Posty: 26
Rejestracja: 02 sty 2020, 22:44
Auto: Toyota Land Cruiser J90 3.0 D4D 163KM
WERSJA 50th Aniversary automat.
Kontakt:

Re: oddzielna chłodnica oleju skrzyni automatycznej

Post autor: Majster_P. »

Przepraszam za nie przywitanie.
Oczywiście, Cześć wszystkim.
Faktycznie pierwszy przejazd był bez reduktora ( przyznaje mój błąd) ale później już z reduktorem jeździłem i pojawiało się mimo to.
Raczej skłaniam się że chłodnica jest nie wymieniana i już front nie tyle zabrudzony ale pogięte lamele na chłodnic także do wymiany. Olej w skrzyni jadę wymieniać w tym tygodniu.
A wiskoza hmmm tego nie brałem pod uwagę zaraz zobaczę to będę wiedział.
Sprzedawcy nie ufam bo widziałem takie wraki sprzedawane opisane jako rewelacje że pierwsze co umówiłem się do serwisu w celu weryfikacji auta. Po za miejscowa korozja nad szyba, klapa tylnia, i przednia klapa, to jest ok. Rama cała. Zawieszenie bez luzów nie zostawia 4 śladów 😁. Dlatego padł wybór na LC 90 a nie Jeepa.
Ale pomijając to wszystko lepiej kupić nową chłodnice i zrobić wymianę.
Dziękuję.

cotopaxi
Posty: 58
Rejestracja: 10 kwie 2014, 22:56
Auto: J95
Kontakt:

Re: oddzielna chłodnica oleju skrzyni automatycznej

Post autor: cotopaxi »

Witam po 5 latach od opisania problemu. Moje spostrzezenia:
Dodatkowej chłodnicy nie założyłem. Ale założyłem termometr z sondą na przewody olejowe biegnące ze skrzyni do chłodnicy i z pewnym wyprzedzeniem wiem kiedy robi się gorąco. Nie dopuszczam do zapalania kontrolki. A jak sie zapali to ogrzewanie i wentylator wlączam na pracującym silniku oczywiście. Chłodnica musi być w 100 % sprawna. I chyba najważniejsze. Olej w skrzyni przegrzewa się tylko na długich podjazdach na asfalcie. Jak tego uniknąć lub to ograniczyć w automacie. Zablokować skrzynię na 2 i cisnąć do góry. Raczej nie podjeżdzać na D. Będzie się grzał ale mniej. Na dużych wysokościach i bardzo długich podjazdach końcowe odcinki robiłem na zablokowanej 1. Wyprzedzalo mnie wszystko ale temp. oleju było poniżej maxa.1.
Po prostu zaakceptowałem niedoskonałości mojej toyki;-)))

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: oddzielna chłodnica oleju skrzyni automatycznej

Post autor: sebastian44 »

Moim zdaniem masz cos mocno nie tak skoro grzeje Ci sie na asfalcie. Gdyby wszystko działało jak trzeba to na czarnym w ogole nie powinienes sie przejmować temperaturą. A wymieniłeś chłodnice?

ODPOWIEDZ