1KZTE - intercooler

Moderator: luk4s7

dowbor
Posty: 14
Rejestracja: 27 gru 2020, 21:29

Re: 1KZTE - intercooler

Post autor: dowbor »

Rozumiem że chodzi o ten nieszczęsny "spill valve"? Ktoś wie gdzie najlepiej zamówić? Toyota?
Dodam że na zimnym objawów nie zauważyłem, dopiero po ok 10-15min jazdy pojawia się problem

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 1KZTE - intercooler

Post autor: Rokfor32 »

Nie, nie o spill valve. Zawór kontrolujący kąt wtrysku jest na dole korpusu pompy.

dowbor
Posty: 14
Rejestracja: 27 gru 2020, 21:29

Re: 1KZTE - intercooler

Post autor: dowbor »

Cena nie zachęca, 2100zł za zaworek, może ma ktoś dostęp do czegoś w lepszej cenie?

dowbor
Posty: 14
Rejestracja: 27 gru 2020, 21:29

Re: 1KZTE - intercooler

Post autor: dowbor »

Zacznę od prądu, może nie dostaje tego co potrzeba. Znacie może parametry prądowe przy tym czujniku, na "DYI" jakoś nie mogę się połapać..
Spec od dyzli mówił podobnie jak Rokfor32, że raczej nie o Spill Valve chodzi, nie powinien się przestawić chyba że pompa była wywalana

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 1KZTE - intercooler

Post autor: Rokfor32 »

To się sprawdza oscyloskopem, bo ten zaworek jest sterowany modulacją PWM. Jak podepniesz do niego stałe 12V to się po paru sekundach sfajczy.

Możesz se sam sprawdzić ciągłość obwodu od strony kompa. Ale do tego jest potrzebny schemat, żeby zidentyfikować odpowiednie piny w złączu.

Sam zaworek możesz sprawdzić na działającym silniku - ale trza do tego sobie zrobić zasilacz PWM. Wtedy da się ocenić, czy silnik (pompa) reaguje na sterowanie zaworkiem (czy zmienia się kąt wtrysku).

Generalnie to jest dosyć prosty temat - no ale nie na zasadzie przypadkowego dłubania, bo "może się uda" :wink:

dowbor
Posty: 14
Rejestracja: 27 gru 2020, 21:29

Re: 1KZTE - intercooler

Post autor: dowbor »

Sam w takim razie nie dłubię ale przekażę wskazówki komuś kto to ogarnie. Dzięki za pomoc póki co.

dowbor
Posty: 14
Rejestracja: 27 gru 2020, 21:29

Re: 1KZTE - intercooler

Post autor: dowbor »

Update: sprawdziliśmy kable przy czujnikach, jeden kabelek od czujnika na górze pompy był luźny, przylutowane, wężyk od podciśnienia w EGR (taki z bypassem od dołu) zaślepiony - niestety zero poprawy.

Muszę znaleźć kogoś, kto przy okazji wymiany rozrządu i możliwości wyjęcia pompy zajmie się nią i sprawdzi co jest nie halo, znacie kogoś ogarniętego?
Wolę sprawdzić całą pompę żeby uniknąć przykrych sytuacji w przyszłości a może uda się ją skalibrować tak, żeby momentu trochę przybyło.

dowbor
Posty: 14
Rejestracja: 27 gru 2020, 21:29

Re: 1KZTE - intercooler

Post autor: dowbor »

Znacie może firmę Hoffman z Rzeszowa? Pompami się zajmują, wygląda to profesjonalnie, podejście również. Muszę znaleźć szpecą co mi sprawdzi i wyreguluje Denso. Będę wdzięczny za jakiś namiar.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 1KZTE - intercooler

Post autor: Rokfor32 »

W tych pompach nie ma żadnej regulacji. Można rozkalibrować spill valve - ale efekt jest minimalny, i ustawić prawidłowo kąt wtrysku. Resztę (daawkę w zależności od pozostałych parametrów, oraz dynamiczny kąt wtrysku) ogarnia komputer silnika.

dowbor
Posty: 14
Rejestracja: 27 gru 2020, 21:29

Re: 1KZTE - intercooler

Post autor: dowbor »

Podpowiedz proszę, czy ten zawór kontrolujący kąt wtrysku można jakoś zreanimować czy tylko wymiana? 2100zł na ulicy nie leży.
Nie wiem w takim razie czy jest sens gdziekolwiek to wysyłać na sprawdzenie? Może wykręcić sam zawór i jakoś w nafcie wyczyścić, póżniej ustawić?
Zauważyłem że na zimnym nie latają obroty, zazwyczaj się zaczyna przy kolejnym odpaleniu auta i jak dusi się to kopci

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 1KZTE - intercooler

Post autor: Rokfor32 »

Można spróbować wyczyścić myjką ultradźwiękową - ale szanse są małe. Rozbieralny nie jest. Można też podmienić na inny, ale podaż w używce jest w zasadzie zerowa.

Poza tym - jeżeli nałapał syfu - to nie sam z siebie. On jest na samym dole pompy, i zbiera się tam wszystko - co nie daje rade odpłynąć z paliwem. Czyli grubsze frakcje przepuszczone przez filtr - lub opiłki będące efektem zużycia pompy. Tak czy siak wypada więc to rozebrać, i zweryfikować.
Ja zdaje się miałem taką pompę, rozebraną - ale ten zawór regulacyjny znalazł już innego właściciela. Niemniej - pewnie by się dało z dwóch jedną sprawną poskładać, bo w tej co miałem główne elementy tłoczące były w porządku. A zaworek jestem w stanie dobrać z czegoś innego - ale i tak potrzeba tego ori żeby spasować wtyczki.

dowbor
Posty: 14
Rejestracja: 27 gru 2020, 21:29

Re: 1KZTE - intercooler

Post autor: dowbor »

Ok, wyślę ją do weryfikacji, nie kosztuje to dużo a będzie wiadomo co jest 5. Przy okazji wyczyszczą a jak będzie kaszana, odezwę się po części. Dzięki

Bartekbiz
Posty: 5
Rejestracja: 20 lut 2021, 15:12

Re: 1KZTE - intercooler

Post autor: Bartekbiz »

Na aucie natomiast - jakakolwiek kalibracja ma sens jedynie wtedy - kiedy auto zaczyna silnie dymić na czarno - mimo prawidłowego ciśnienia doładowania. Wówczas zwyczajnie trzeba wkręt regulacyjny dokręcić nieco - aż dymienie zniknie.

Który to ten zaworek?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 1KZTE - intercooler

Post autor: Rokfor32 »

No - jednak nie. Tu jest mowa o pompie EFI - generalnie nie ma w niej niczego do regulacji :wink:

Spill valve ma fizycznie opcję regulacji - ale nie należy tego za bardzo dotykać. To jest kalibracja wydajnościowa tego zaworu (kalibracja dawki w czasie jego otwarcia) - ale zakres tej regulacji nie jest duży.

Generalnie całością steruje komp.

Bartekbiz
Posty: 5
Rejestracja: 20 lut 2021, 15:12

Re: 1KZTE - intercooler

Post autor: Bartekbiz »

Ten opis mi idealnie pasuje do moich objawów. Mam 1 kzte i wymieniłem słupek (przeglądałem osprzęt... Pompę itp). Silnik kuleje, dźwięk jakby walil tlokiem o zawory. Dymisji na czarno. Jak to ustawić? Macie jakieś dane techniczne? Jak ustawić położenie pompy itp? Regulacja tym zaworkiem pod kapturkiem? Juz sam nie wiem...

ODPOWIEDZ