Serwisówka Reduktora

Moderator: luk4s7

curi
Posty: 2
Rejestracja: 26 mar 2015, 19:59

Serwisówka Reduktora

Post autor: curi »

Witam,
Występował u mnie lekki efekt wagonowy, skłoniłem się ku rozebraniu reduktora i sprawdzeniu łańcucha i okazało się że jest jak nowy, żadnego luzu praktycznie, bebechy reduktora jak nowe. Przekopałem całe forum w poszukiwaniu serwisówki do reduktora lecz znalazlem gro cennych informacji i parę zdjęć. Chodzi mi o konkretne dane odnoście prawidłowych luzów i ustawień reduktora. Będę wdzięczny za każdą odpowiedź. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
realBiker
Posty: 748
Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Auto: VZJ90

Re: Serwisówka Reduktora

Post autor: realBiker »

Polecam zanabyć manuala serwisowego gdzie masz wszystko. Stówa z hakiem to nie tak dużo za taką kopalnię wiedzy, tym bardziej że chyba lubisz grzebać w swoim aucie :)

M.

werewolf_black2
Posty: 23
Rejestracja: 05 wrz 2013, 07:21
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: Serwisówka Reduktora

Post autor: werewolf_black2 »

Nawet Haynes nie podaje zbyt wiele inforamcji na temat lancucha nie ma ani wymaganwgo ugiecia ani dlugisci w stanie spoczynku ani nic takiego.

Awatar użytkownika
realBiker
Posty: 748
Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Auto: VZJ90

Re: Serwisówka Reduktora

Post autor: realBiker »

W mojej książce innego autora jest wsio jak to wyjąc rozbebeszyć i właściwie poskładać ale o ugięciu łańcucha też nic. Widać ten element się nie zużywa ;)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8463
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Serwisówka Reduktora

Post autor: Rokfor32 »

Dokonane zostało zatem porównanie "z natury", między takim reduktorem nówką sztuką (miałem akurat taki z przelotem 18 tysi z hila - czyli z modelu gdzie przód pracuje tylko czasem) - i ten co zaczął przeskakiwać.

Pomiar łatwo zrobić przez korek wlewowy oleju - otwór jest na wysokości łańcucha. I przy zużytym - łańcuch sięga dolnej krawędzi i niżej (jak się go naciąga śrubokrętem). Przy nowym - nie sięga nawet połowy otworu wlewowego. Udaje się go naciągnąć tak na 1/3 wysokości otworu.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8463
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Serwisówka Reduktora

Post autor: Rokfor32 »

A - i zużyciu podlega nie tylko łańcuch - luz mierzony jak opisałem to również luz na wyrobionych zębach kół łańcuchowych. Poprawnie do wymiany powinien iść komplet - łańcuch i oba koła.

ODPOWIEDZ