Witam,
Występował u mnie lekki efekt wagonowy, skłoniłem się ku rozebraniu reduktora i sprawdzeniu łańcucha i okazało się że jest jak nowy, żadnego luzu praktycznie, bebechy reduktora jak nowe. Przekopałem całe forum w poszukiwaniu serwisówki do reduktora lecz znalazlem gro cennych informacji i parę zdjęć. Chodzi mi o konkretne dane odnoście prawidłowych luzów i ustawień reduktora. Będę wdzięczny za każdą odpowiedź. Pozdrawiam.
Serwisówka Reduktora
Moderator: luk4s7
Re: Serwisówka Reduktora
Polecam zanabyć manuala serwisowego gdzie masz wszystko. Stówa z hakiem to nie tak dużo za taką kopalnię wiedzy, tym bardziej że chyba lubisz grzebać w swoim aucie
M.
M.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 05 wrz 2013, 07:21
- Auto: KZJ95
- Kontakt:
Re: Serwisówka Reduktora
Nawet Haynes nie podaje zbyt wiele inforamcji na temat lancucha nie ma ani wymaganwgo ugiecia ani dlugisci w stanie spoczynku ani nic takiego.
Re: Serwisówka Reduktora
W mojej książce innego autora jest wsio jak to wyjąc rozbebeszyć i właściwie poskładać ale o ugięciu łańcucha też nic. Widać ten element się nie zużywa
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Serwisówka Reduktora
Dokonane zostało zatem porównanie "z natury", między takim reduktorem nówką sztuką (miałem akurat taki z przelotem 18 tysi z hila - czyli z modelu gdzie przód pracuje tylko czasem) - i ten co zaczął przeskakiwać.
Pomiar łatwo zrobić przez korek wlewowy oleju - otwór jest na wysokości łańcucha. I przy zużytym - łańcuch sięga dolnej krawędzi i niżej (jak się go naciąga śrubokrętem). Przy nowym - nie sięga nawet połowy otworu wlewowego. Udaje się go naciągnąć tak na 1/3 wysokości otworu.
Pomiar łatwo zrobić przez korek wlewowy oleju - otwór jest na wysokości łańcucha. I przy zużytym - łańcuch sięga dolnej krawędzi i niżej (jak się go naciąga śrubokrętem). Przy nowym - nie sięga nawet połowy otworu wlewowego. Udaje się go naciągnąć tak na 1/3 wysokości otworu.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Serwisówka Reduktora
A - i zużyciu podlega nie tylko łańcuch - luz mierzony jak opisałem to również luz na wyrobionych zębach kół łańcuchowych. Poprawnie do wymiany powinien iść komplet - łańcuch i oba koła.