Muszę się pochwalić

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 659
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Muszę się pochwalić

Post autor: Zibi »

Musze sie pochwalić autkiem które robiliśmy bo fajnie wyszło. Zderzaczek z aluminium, zawias +2 cale Lovells Springs z regulowanymi przednimi amortyzatorami plus oświetlenie led. Całość nabrała fajnego charakteru. Od razu dodaję, ze to nie jest auto w cieżki teren ale do jazdy codziennej oraz wypraw typu albania, czarnogóre itp.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Piter191
Posty: 6
Rejestracja: 06 lut 2014, 19:17
Auto: Lj70,KZJ95
Kontakt:

Re: Muszę się pochwalić

Post autor: Piter191 »

Fajne autko,życzę powodzenia

Awatar użytkownika
Heres
Posty: 152
Rejestracja: 28 lis 2013, 14:09

Re: Muszę się pochwalić

Post autor: Heres »

fajny zderzak, robil ktos na zamowienie czy ogolno dostepny i mozna sobie gdzies go kupic ?? zawias rowniez mam lowelsa i jestem zadowolony sprezynki widze hd, na poczatku troche twardo ale musza sie ulozyc

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 659
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Muszę się pochwalić

Post autor: Zibi »

Sprężyny są medium bo przód lekki, amortyzatory ustawione na wysokość standard ( można regulować lift w górą i dół) zderzak jest z aluminium i produkowany jest w malezji. Wewnątrz jest płyta pod wyciągarkę. Ja podobny zderzak użytkuje i w LC100 i w HDJ80 ( w 80-tce mam z pełnym bulbarem). Zderzak oczywiście jest z naszej firmy (escape4x4.pl) ale trochę na niego niestety się czeka.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Muszę się pochwalić

Post autor: seburaj »

no patrz pan... a jak czekałem na lowellsa medium to płynął i płynął, płynął... :mrgreen:

latający holender normalnie :wink:

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 659
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Muszę się pochwalić

Post autor: Zibi »

australijczycy mają swój świat i opóznienie miesioeczne dla nich jest czymś normalnym. :D Coraz więcej podoba mi się ten kraj.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Muszę się pochwalić

Post autor: seburaj »

ale żeby osiem miesięcy płynął ? :mrgreen:
albo i dziesięć ?

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 659
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Muszę się pochwalić

Post autor: Zibi »

no nie 10 ale po zamówieniu towar robią na papierze 2 miesiące. Ale to na papierze bo średnio to trwa 4-5 miesięcy do tego 2,5 miesiąca fracht. I tak się robi niestety dłuuuugi czas.

Awatar użytkownika
Heres
Posty: 152
Rejestracja: 28 lis 2013, 14:09

Re: Muszę się pochwalić

Post autor: Heres »

to ile taki zderzaczek do j90?

Zyzol
Posty: 347
Rejestracja: 20 gru 2007, 19:36
Auto: KDJ 95
J15
Kontakt:

Re: Muszę się pochwalić

Post autor: Zyzol »

jak wygląda górne mocowanie tych amorów? (tylnych)

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 659
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Muszę się pochwalić

Post autor: Zibi »

a tak konkretnie o co Ci chodzi? to są amory dedykowane do J9 do liftu 2 cale. Więc mocowanie takie jak orginały tyle, że mają o wiele wiekszą pojemnośc bo tłok jest 40 mm a trzpień 20 mm. Przednich nie zakłądalismy bo one podwyższają samochód bez zmiany spręzyn ( talerzyk do spręzyny jest wyżej o 2 cm, amor jest dłuższy).

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8347
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Muszę się pochwalić

Post autor: Rokfor32 »

I słusznie. W tym modelu zakładanie dłuższego amora do przodu kończy się uszkodzeniem łożysk piasty, a w skrajniejszych przypadkach urwaniem przegubu.

J9 ma na styk obliczone przednie wachacze - i ich skok. obniżenie coiovera (fabrycznego) o ledwie 1 cm (podkładka pod cały coilover) powoduje - że w dolnym położeniu manszeta przegubu zaczyna zahaczać o dolny wahacz. I robi to statycznie, na podnośniku. Siły dynamiczne są w stranie odkształcić zarówno dolny silentblock amora - jak i ugiąć delikatnie górne mocowanie (skręcić sprężyście podłużnicę ramy), i docisnąć zawias w dół jeszcze o kilka mm.

Zawieszenie fabryczne naprawdę ciężko jest poprawić. Natomiast bardzo łatwo zepsuć - jak się próbuje zrobić coś na siłę, i bez doświadczenia w temacie. Info reklamowe ... to nie wszystko.

Mam teraz na podwórku patrola (wiem, tfu, niekoszerny złom :mrgreen: ) tak właśnie wzorcowo spiepszonego. Zapodany zestaw liftowy chyba ze 4 cale. I żadnych modyfikacji w konstrukcji auta ... Efekt - wszystkie sprężyny osiadnięte (czyli już nie ma tego deklarowanego liftu), bo brak modyfikacji odbojów spowodował ich splaszczenie - i zrobiły się za krótkie w stosunku do amorów. Jak auto podniosłem na podnośniku - to tylne sprężyny ... wypadły. Dodatkowo - za długie amory (i za krótkie odboje) spowodowały - że tylne kielichy sprężyn (są zintegrowane z mocowaniami amorów) są częściowo oderwane od ramy.

Generalnie - spapranie całkiem sensownego auta na własne życzenie.

Nie powiem - kilka razy miałem do czynienia z wozami podliftowanymi - które prowadziły się zadziwiająco dobrze. Niestety - jest to zdecydowana mniejszość podliftowanych aut.

Zatem - z głową do tematu, panowie i panie.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18024
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Muszę się pochwalić

Post autor: kylon »

Rokfor. Znajdź Ty jakąś babę :wink: Zaczniesz o innych siłach dynamicznych rozważać.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8347
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Muszę się pochwalić

Post autor: Rokfor32 »

Biorąc pod uwage doświadczenia w temacie innych - to czasu by mi zostało wolnego na wypicie porannej kawy, a i to pewnie tylko do połowy. I to pod warunkiem - że wsawałbym dwie godziny wcześniej - niż normalnie ... :mrgreen:

A siły dynamiczne w zawieszeniu ... się zdziwiłem ostatnio, ile jest w stanie ugiąć się standardowy odbijak w J7 ... :wink: I przestałem się dziwić, że oryginalnie amor ma 5 cm zapasu na złożenie :wink:

ODPOWIEDZ