Strona 2 z 2

Re: Ustawianie geometrii w LC 90

: 24 cze 2014, 07:25
autor: kylon
Grono nie rozumiących chyba się powiększa :mrgreen:. Deż dołączyłem do tego zaszczytnego grona.

Re: Ustawianie geometrii w LC 90

: 24 cze 2014, 15:11
autor: Jerry
W takim razie dłuższa historia :)
Jak kupiłem ten pojazd to jeździł nieźle, chociaż ciekła maglownica i było wiadomo, że jest do roboty.
Po regeneracji trzeba było ustawić zbieżność i już mi coś nie pasowało. Pełna geometria, parametry wzorcowe utrzymane (wszystko na zielono) i... jeszcze gorzej. Próbowałem w różnych warsztatach ustawiać to na różne sposoby i ciągle samochód jeździł... beznadziejnie. Potem zrobiłem jeszcze lift 2", co też nie pomogło i jeszcze dałem koła 265/75 R16, co spotęgowało wrażenie balii, w której koła połączone są z kierownicą gumą od majtek. Przy okazji zaczęły obcierać przy maksymalnych skrętach o budę. Znowu ustawienia geometrii i za każdym razem tylko gorzej :(
W końcu poszedłem po tzw. rozum, zastanowiłem się i kazałem gościom od geometrii ustawić po mojemu. Nie obyło się bez przemocy zarówno psychicznej, jak i fizycznej, bo cyt.: "tak się nie da, nie będzie jeździć i zabijesz się pan, a co gorsza zje to opony...".
Na co się uparłem?
Jak dobrze wiecie w każdym dolnym wahaczu są tuleje mimośrodowe. Jest tuleja "przednia" i tuleja "tylna". Za pomocą ich kombinacji ustawia się kąt wyprzedzenia sworznia i kąt pochylenia koła. Później regulacją drążków kierowniczych zbieżność.
Kazałem gościom:
1. Ustawić tylne tuleje najszerzej jak to możliwe. Między innymi po to, żeby koło wróciło na środek błotnika i nie obcierało przy skrętach o budę.
2. Regulować przenimi tulejami tak, żeby był minimalny negatyw: -0,5 stopnia.
Z tych dwóch działań niejako z automatu wyszedł rozsądny kąt wyprzedzenia swożnia (2,0 i 2,5 stopnia).
3. Zbieżność prawie na zero, z minimalną tendencją do zbieżności.
I to tyle. Teraz jest naprawdę dobrze. Pierwszy raz jestem zadowolony z tego jak to jeździ :)

Zakładam, że już wszystko jasne ;)
Ale jakby co służę doprecyzowaniem.

Re: Ustawianie geometrii w LC 90

: 24 cze 2014, 19:30
autor: chokai
U mnie też po zrobieniu geometrii (po wymianie sworzni itd) kierownica po skręcie przestała sama "wracać".
W tej chwili już się przyzwyczaiłem, ale na początku bardzo to było odczuwalne.
Zakładam, że wszystko ustawiono zgodnie z książką ( ufam Kylonowi który tę geometrię zlecał) i myślałem że po prostu tak powinno być , ale to jednak dziwne jest.

Re: Ustawianie geometrii w LC 90

: 24 cze 2014, 21:15
autor: kylon
Geometrię zawsze robimy w Wulcanie na Modlińskiej i chłopaki ogarniają. Czasem wracamy na prostowania kierownicy. Zawsze oglądam papierkologię po powrocie. Może warto sprawdzić czy nie za ciasno skręconą jest przekładnia. Niebawem sami będziemy ogarniać geometrię bo maszyna już jest 8)

Re: Ustawianie geometrii w LC 90

: 24 cze 2014, 22:08
autor: seburaj
chokai pisze:U mnie też po zrobieniu geometrii (po wymianie sworzni itd) kierownica po skręcie przestała sama "wracać"
to coś jest nie tak, bo kierownica ma wracać JAK ZŁA :roll:

Re: Ustawianie geometrii w LC 90

: 25 cze 2014, 11:23
autor: Heres
u mnie tez wraca bez problemu wiec cos tam nie gra tak jak powinno

Re: Ustawianie geometrii w LC 90

: 30 cze 2014, 08:58
autor: grzech
u mnie też był taki problem po wymianie sworzni na jakiś chiński szit i do tego się nałożyło złe ustawienie wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
zakładając, że sworznei masz minimum 555 to pewnie jednak te wyprzedzenia kątów bym sprawdzał ewentualnie luzy na przekładni jak napisał Kylon.

Re: Ustawianie geometrii w LC 90

: 28 kwie 2023, 13:04
autor: tony.zielony
Właśnie jestem po wymianie sworzni - przednie wahacze dół 555 góra OEM, podjechałem na geometrię. Przód do odpalenia mimośrody ale dlaczego tył nie jest zbieżny ? Tuleje są jeszcze sztywne nie mają luzów. Zerknie ktoś ?