Ustawianie geometrii w LC 90

Moderator: luk4s7

grzech
Posty: 304
Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi
Kontakt:

Ustawianie geometrii w LC 90

Post autor: grzech »

witam

muszę temat ogarnąć a że nie mogę trafić na warsztat, który może powiedzieć że wie na 100% jak to się w tym aucie robi tylko mówią że powinni sobie poradzić, proszę o informację, czym to się reguluje- jakieś podkładki czy cos innego? tak obrazowo żebym mógł ocenić w rozmowie z fachowcem, że wie o czym mówi.

dzieki

Grzech

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: ustawianie geometrii w LC 90

Post autor: seburaj »

jak mówi, ze sobie powinni poradzić (w starymj9) to już nie wie co mówi :mrgreen:

geometrię w tym zawieszeniu (zarówno kąt pochylenia koła jak i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy) reguluje się śrubami mimośrodowymi w tulejach metalowo-gumowych dolnych wahaczy... problem w tym, ze po paru latach eksploatacji praktycznie w każdym egzemplarzu te sruby sa nie do ruszenia i aby wyregulować coś więcej niż zbieżność (bo zbieżnośc robi się typowo, wydłużając/skracając zewnętrzne drażki kierownicze) trzeba wypalać tuleje i montować nowe :roll:

grzech
Posty: 304
Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi
Kontakt:

Re: ustawianie geometrii w LC 90

Post autor: grzech »

mam odpalone Toyodiy i jakos nie wyobrazam sobie, jak wyprzedzenie kąta zwornicy by się mialo regulować tymi dolnymi śrubami. Mozesz w 3 słowach wyjaśnić?

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: ustawianie geometrii w LC 90

Post autor: seburaj »

no normalnie - kombinacja regulacji tylnego i przedniego mimośrodu porusza wahacz horyzontalnie

grzech
Posty: 304
Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi
Kontakt:

Re: ustawianie geometrii w LC 90

Post autor: grzech »

czyli jeśli chcę zwiększyć kąt wyprzedzenia to jednen mimośród obracam w strobę środka pojazu a drugi ten jakby tylny czyli z nakrętką w stronę koła i mam przesunięcie w przód. dobrze kombinuję?

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: ustawianie geometrii w LC 90

Post autor: seburaj »

najpierw spróbuj je poruszyć ;)
nakrętki, owszem, odkręcą się - ale śruby już raczej się nie ruszą :-/

grzech
Posty: 304
Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi
Kontakt:

Re: ustawianie geometrii w LC 90

Post autor: grzech »

ok czyli co? tniemy i wszystko nowe?

a co do zasady regulacji to dobrze rozkminiłem?
i tak będę musiał je poodkręcać do wymiany tulei wachacza więc koles od geometrii dostanie to na tacy:-) bo pewnie na nowych śrubach.
a może polewać wd 40/ płynek hanulcowym itd przez pare dni i potem próbować? czy szkoda czasu i ciąć od razu:-)?

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: ustawianie geometrii w LC 90

Post autor: seburaj »

IMHO
patrząc w osi pojazdu: prawo/lewo na mimośrodzie to kąt pochylenia, góra/dół to wyprzedzenie - przy czym oba te parametry są powiązane, a dodatkowo zachodzi zależność pomiędzy przednią i tylną regulacją :mrgreen:

zlewanie wd40 nic nie da (zresztą wd40 słabo penetruje), zlewanie bardziej profesjonalnymi środkami penetrującymi też raczej nic nie da ( u mnie nie dało)

techniki z płynem hamulcowym nie znam :shock:

Awatar użytkownika
Michu_1
Posty: 191
Rejestracja: 02 cze 2013, 21:58
Auto: J 95
Kontakt:

Re: ustawianie geometrii w LC 90

Post autor: Michu_1 »

grzech pisze:witam

muszę temat ogarnąć a że nie mogę trafić na warsztat, który może powiedzieć że wie na 100% jak to się w tym aucie robi tylko mówią że powinni sobie poradzić, proszę o informację, czym to się reguluje- jakieś podkładki czy cos innego? tak obrazowo żebym mógł ocenić w rozmowie z fachowcem, że wie o czym mówi.

dzieki

Grzech
Kolego - dopiero co ci polecałem warsztat w zakładce ogólnotechniczne, temat Kogo polecacie ? Wystarczy zaglądnąć

grzech
Posty: 304
Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi
Kontakt:

Re: Ustawianie geometrii w LC 90

Post autor: grzech »

Hej

Faktycznie, niedoczytałem! W takim razie dzięki i dzwonię do nich, bo to w sumie lokalizacja dla mnie dość korzystna.
Michu_1 jeszcze raz dzięki!

Grzech

Awatar użytkownika
gobio
Posty: 115
Rejestracja: 19 lut 2014, 14:58
Auto: KDJ90
Kontakt:

Re: Ustawianie geometrii w LC 90

Post autor: gobio »

Witam,

Gdzieś były namiary na dobry warsztat w okolicach Warszawy, który zna się na rzeczy co do ustawienia geometrii w j90 i nie mogę znaleźć. Podpowiecie gdzie się udać ??

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: Ustawianie geometrii w LC 90

Post autor: Kwieczor »

ja robiłem Hila po sporym lifcie na Modlińskiej w Vulkanie - jakoś im to w miarę wyszło.

Awatar użytkownika
Jerry
Posty: 213
Rejestracja: 17 wrz 2011, 21:26
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: Ustawianie geometrii w LC 90

Post autor: Jerry »

Właśnie wymyśliłem patent jak to robić :)
Tylne tuleje daje się jak najbardziej na zewnątrz. Na maxa.
Przednimi tulejami kombinuje się tak, żeby pochylenie wyszło ok -0,5 stopnia. I tak jest super! Przy okazji wyprzedzenie wyszło w jednym kole 2 stopnie, a w drugim 2,5 stopnia.
Pierwszy raz mi się ten pojazd prowadzi tak, jak bym sobie tego życzył!!!
Jeździ tak, że na górskich serpentynach wyprzedzam osobówki! Szczególnie w deszczu :)
Skręca zamiast się pochylać, na kierownicy czuć co się dzieje i po zakrętach kiera sama wraca do neutrum :)
Nie śmiejcie się - wiem jak to ustawić, żeby kierownica nie wracała i LC jeździł w kółko - jak nieprzymierzająć Hummer podczas operacji Pustynna Burza ;)

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Ustawianie geometrii w LC 90

Post autor: seburaj »

Jerry pisze:Właśnie wymyśliłem patent jak to robić :)
Tylne tuleje daje się jak najbardziej na zewnątrz. Na maxa.
ale o co chodzi ?? :roll:

Awatar użytkownika
Jerry
Posty: 213
Rejestracja: 17 wrz 2011, 21:26
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: Ustawianie geometrii w LC 90

Post autor: Jerry »

seburaj pisze:
Jerry pisze:Właśnie wymyśliłem patent jak to robić :)
Tylne tuleje daje się jak najbardziej na zewnątrz. Na maxa.
ale o co chodzi ?? :roll:
Ale czego nie rozumiesz?

ODPOWIEDZ