Strona 1 z 2
Ustawianie geometrii w LC 90
: 10 gru 2013, 09:06
autor: grzech
witam
muszę temat ogarnąć a że nie mogę trafić na warsztat, który może powiedzieć że wie na 100% jak to się w tym aucie robi tylko mówią że powinni sobie poradzić, proszę o informację, czym to się reguluje- jakieś podkładki czy cos innego? tak obrazowo żebym mógł ocenić w rozmowie z fachowcem, że wie o czym mówi.
dzieki
Grzech
Re: ustawianie geometrii w LC 90
: 10 gru 2013, 11:21
autor: seburaj
jak mówi, ze sobie powinni poradzić (w starymj9) to już nie wie co mówi
geometrię w tym zawieszeniu (zarówno kąt pochylenia koła jak i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy) reguluje się śrubami mimośrodowymi w tulejach metalowo-gumowych dolnych wahaczy... problem w tym, ze po paru latach eksploatacji praktycznie w każdym egzemplarzu te sruby sa nie do ruszenia i aby wyregulować coś więcej niż zbieżność (bo zbieżnośc robi się typowo, wydłużając/skracając zewnętrzne drażki kierownicze) trzeba wypalać tuleje i montować nowe
Re: ustawianie geometrii w LC 90
: 10 gru 2013, 11:55
autor: grzech
mam odpalone Toyodiy i jakos nie wyobrazam sobie, jak wyprzedzenie kąta zwornicy by się mialo regulować tymi dolnymi śrubami. Mozesz w 3 słowach wyjaśnić?
Re: ustawianie geometrii w LC 90
: 10 gru 2013, 12:21
autor: seburaj
no normalnie - kombinacja regulacji tylnego i przedniego mimośrodu porusza wahacz horyzontalnie
Re: ustawianie geometrii w LC 90
: 10 gru 2013, 12:36
autor: grzech
czyli jeśli chcę zwiększyć kąt wyprzedzenia to jednen mimośród obracam w strobę środka pojazu a drugi ten jakby tylny czyli z nakrętką w stronę koła i mam przesunięcie w przód. dobrze kombinuję?
Re: ustawianie geometrii w LC 90
: 10 gru 2013, 12:40
autor: seburaj
najpierw spróbuj je poruszyć
nakrętki, owszem, odkręcą się - ale śruby już raczej się nie ruszą :-/
Re: ustawianie geometrii w LC 90
: 10 gru 2013, 12:57
autor: grzech
ok czyli co? tniemy i wszystko nowe?
a co do zasady regulacji to dobrze rozkminiłem?
i tak będę musiał je poodkręcać do wymiany tulei wachacza więc koles od geometrii dostanie to na tacy:-) bo pewnie na nowych śrubach.
a może polewać wd 40/ płynek hanulcowym itd przez pare dni i potem próbować? czy szkoda czasu i ciąć od razu:-)?
Re: ustawianie geometrii w LC 90
: 10 gru 2013, 14:41
autor: seburaj
IMHO
patrząc w osi pojazdu: prawo/lewo na mimośrodzie to kąt pochylenia, góra/dół to wyprzedzenie - przy czym oba te parametry są powiązane, a dodatkowo zachodzi zależność pomiędzy przednią i tylną regulacją
zlewanie wd40 nic nie da (zresztą wd40 słabo penetruje), zlewanie bardziej profesjonalnymi środkami penetrującymi też raczej nic nie da ( u mnie nie dało)
techniki z płynem hamulcowym nie znam
Re: ustawianie geometrii w LC 90
: 10 gru 2013, 18:17
autor: Michu_1
grzech pisze:witam
muszę temat ogarnąć a że nie mogę trafić na warsztat, który może powiedzieć że wie na 100% jak to się w tym aucie robi tylko mówią że powinni sobie poradzić, proszę o informację, czym to się reguluje- jakieś podkładki czy cos innego? tak obrazowo żebym mógł ocenić w rozmowie z fachowcem, że wie o czym mówi.
dzieki
Grzech
Kolego - dopiero co ci polecałem warsztat w zakładce ogólnotechniczne, temat Kogo polecacie ? Wystarczy zaglądnąć
Re: Ustawianie geometrii w LC 90
: 11 gru 2013, 08:20
autor: grzech
Hej
Faktycznie, niedoczytałem! W takim razie dzięki i dzwonię do nich, bo to w sumie lokalizacja dla mnie dość korzystna.
Michu_1 jeszcze raz dzięki!
Grzech
Re: Ustawianie geometrii w LC 90
: 09 maja 2014, 14:14
autor: gobio
Witam,
Gdzieś były namiary na dobry warsztat w okolicach Warszawy, który zna się na rzeczy co do ustawienia geometrii w j90 i nie mogę znaleźć. Podpowiecie gdzie się udać ??
Re: Ustawianie geometrii w LC 90
: 09 maja 2014, 14:36
autor: Kwieczor
ja robiłem Hila po sporym lifcie na Modlińskiej w Vulkanie - jakoś im to w miarę wyszło.
Re: Ustawianie geometrii w LC 90
: 22 cze 2014, 20:30
autor: Jerry
Właśnie wymyśliłem patent jak to robić
Tylne tuleje daje się jak najbardziej na zewnątrz. Na maxa.
Przednimi tulejami kombinuje się tak, żeby pochylenie wyszło ok -0,5 stopnia. I tak jest super! Przy okazji wyprzedzenie wyszło w jednym kole 2 stopnie, a w drugim 2,5 stopnia.
Pierwszy raz mi się ten pojazd prowadzi tak, jak bym sobie tego życzył!!!
Jeździ tak, że na górskich serpentynach wyprzedzam osobówki! Szczególnie w deszczu
Skręca zamiast się pochylać, na kierownicy czuć co się dzieje i po zakrętach kiera sama wraca do neutrum
Nie śmiejcie się - wiem jak to ustawić, żeby kierownica nie wracała i LC jeździł w kółko - jak nieprzymierzająć Hummer podczas operacji Pustynna Burza
Re: Ustawianie geometrii w LC 90
: 22 cze 2014, 22:44
autor: seburaj
Jerry pisze:Właśnie wymyśliłem patent jak to robić
Tylne tuleje daje się jak najbardziej na zewnątrz. Na maxa.
ale o co chodzi ??
Re: Ustawianie geometrii w LC 90
: 23 cze 2014, 23:17
autor: Jerry
seburaj pisze:Jerry pisze:Właśnie wymyśliłem patent jak to robić
Tylne tuleje daje się jak najbardziej na zewnątrz. Na maxa.
ale o co chodzi ??
Ale czego nie rozumiesz?