J 90 sworzen dolnego wahacza przód
Moderator: luk4s7
Re: J 90 sworzen dolnego wahacza przód
Sprawdzałem łomem luz na sworzniu wahacza i na obu mam podobny luz. Wydaje mi się że około 1-2mm (2 to raczej na wyrost), ale jest to elestyczny ruch nie pukanie tak jak bym zgniatał gumę.
Moje pytanie czy to jest już objaw zużytego sworznia i auto pilne do warsztatu czy tak ma/może być.
Sprawa o tyle pilna, że we wtorek chciałem jechać w Bieszczady i tam się trochę pokręcić czyli do zrobienia jakieś 2500 km. Więc na wymianę mało czasu kruca bomba.
Moje pytanie czy to jest już objaw zużytego sworznia i auto pilne do warsztatu czy tak ma/może być.
Sprawa o tyle pilna, że we wtorek chciałem jechać w Bieszczady i tam się trochę pokręcić czyli do zrobienia jakieś 2500 km. Więc na wymianę mało czasu kruca bomba.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8437
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: J 90 sworzen dolnego wahacza przód
Wiesz - normalnie luz jest ... zero A serwisowka zaleca wymianę przy jakimkolwiek wyczuwalnym
Re: J 90 sworzen dolnego wahacza przód
thx. chyba dam se na luz
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8437
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: J 90 sworzen dolnego wahacza przód
Ino nie przesadź. Ten typ kończy współprace ... odpadnięciem koła
Re: J 90 sworzen dolnego wahacza przód
Wiem, wiem dlatego pomimo, że luz jest ledwo widoczny, ale pojadę plaskaczem i zajmę się piciem.
Jeszcze jutro pojadę do speców, ale na szybko to mi tego nikt nie zrobi.
Jeszcze jutro pojadę do speców, ale na szybko to mi tego nikt nie zrobi.
Re: J 90 sworzen dolnego wahacza przód
Jeszcze jedno pytanie, czy po wymianie sworznia wahacza, trzeba robić geometrię?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8437
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: J 90 sworzen dolnego wahacza przód
Zaleca się
To jest mniej więcej tak - że jak masz na start dobrze ustawiona geometrię, na nowych sworzniach i tulejach - to sama wymiana sworznia nie ma w zasadzie wpływu. Gorzej - jeżeli ktoś poprawia nastawy do wypierdzianych elementów - wówczas po zapodaniu nowych zawias się rozjeżdża.
To jest mniej więcej tak - że jak masz na start dobrze ustawiona geometrię, na nowych sworzniach i tulejach - to sama wymiana sworznia nie ma w zasadzie wpływu. Gorzej - jeżeli ktoś poprawia nastawy do wypierdzianych elementów - wówczas po zapodaniu nowych zawias się rozjeżdża.
Re: J 90 sworzen dolnego wahacza przód
duplikat do wykasowania
Ostatnio zmieniony 02 gru 2015, 23:36 przez zombi, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: J 90 sworzen dolnego wahacza przód
Znalazłem takie filmiki, gdzie kolo porównuje sworznie. Ma tam cztery rodzaje 555 z czego trzy z kalamitkami lub miejscem na nie. Te z kalamitkami jakby lekko skrobia i ciężej chodzą (pewnie nie są nasmarowane). Na filmiku 2, bez kalamitki, ewidentnie lepiej to chodzi.
I tu pytanie. Na wasze szanowne oko eksperckie to te z kalamitkami to jakaś padaka/podróba, że tak skrobie. Czy po prostu trzeba nasmarować i już.
Pytam bo czwartek mi takie montują i morze watro to zatrzymać.
https://youtu.be/ec14wmfQ9Wo" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/zzX99R0RU9I" onclick="window.open(this.href);return false;
I tu pytanie. Na wasze szanowne oko eksperckie to te z kalamitkami to jakaś padaka/podróba, że tak skrobie. Czy po prostu trzeba nasmarować i już.
Pytam bo czwartek mi takie montują i morze watro to zatrzymać.
https://youtu.be/ec14wmfQ9Wo" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/zzX99R0RU9I" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: J 90 sworzen dolnego wahacza przód
dla potomnych coś doczytałem. Są dwa rodzaje obsługowe i bezobsługowe. Tekst w bratnim języku, googletranslator jako tako tłumaczy.
https://www.drive2.ru/l/91156/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.drive2.ru/l/91156/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: J 90 sworzen dolnego wahacza przód
Powyższe napisałeś w 2014 roku.kylon pisze:Tylko oryginał lub 555. Cała reszta to śmietnik.
Na stronie Twojego sklepu są aktualnie dostępne sworznie do j9 trzech producentów: Toyota, 555, Terrain Tamer.
Jak ma się dzisiejsza jakość tych elementów?
Re: J 90 sworzen dolnego wahacza przód
Ech, szkoda, że kolega Kylon juz tu nie zagląda.
Trzeba będzie poszukać innego źródła.
Trzeba będzie poszukać innego źródła.
Re: J 90 sworzen dolnego wahacza przód
Zagląda tylko nie lubi pisać na forum o swoich rzeczach bo i tak nie będzie odbierane to jako obiektywna odpowiedź. Zawsze można do mnie napisać e-maila. Nie jest to trudne
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: J 90 sworzen dolnego wahacza przód
Kylon, dla tych którzy szukają dobrej jakości a nie taniej belejakości Twoja odpowiedź będzie dobrą poradą więc kto jak nie Tykylon pisze:Zagląda tylko nie lubi pisać na forum o swoich rzeczach bo i tak nie będzie odbierane to jako obiektywna odpowiedź. Zawsze można do mnie napisać e-maila. Nie jest to trudne
czyli jak tam te sworznie?
Re: J 90 sworzen dolnego wahacza przód
A ja już się wspólnych znajomych zacząłem dopytywać, czy ty gbur jesteś, po prostukylon pisze:Zagląda tylko nie lubi pisać na forum o swoich rzeczach bo i tak nie będzie odbierane to jako obiektywna odpowiedź. Zawsze można do mnie napisać e-maila. Nie jest to trudne
U mnie na razie się wyjaśniło, że skrzypi i stuka guma pod amortyzatorem, a sworznie są sztywne jak... No, po prostu sztywne. Tak więc na razie nie będę zawracał tym głowy.
Dzięki za wczorajsza reakcję z osłoną przegubu, bo mogę już dzisiaj znowu jeździć samochodem, a nie autobusem.