Blokada tylnego dyfra

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kozi
Posty: 247
Rejestracja: 11 wrz 2007, 17:47
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: kozi »

Ograniczniki miałem naspawane tak jak w oryginale i nie było to problemem dla tego kto to robił, pewnym problemem byłoby uszczelnienie styku obudów bo aluminium tak pokorodowało, że na obwodzie uszczelki były szczerby (pewnie większa ilość uszczelniacza jakoś by to pokleiła ale jak już wspomniałem do tego etapu nie doszło, bo silnik nie chciał się obracać ze względu na zwichrowanie obudowy, a dorobienie nowej obudowy to byłby prawdziwy problem więc projekt reanimacji oryginalnego fabrycznego rozwiązania upadł

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18051
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: kylon »

Seburaj @. Dasz radę :mrgreen: nie poddawaj się :wink:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: seburaj »

jasne
tyle, że rozpoczetego już procesu szybkiego utleniania aluminium sie nie powstrzyma :roll:

czyli nawet jak poskładamy to teraz do kupy i uzupełnimy ubytki to problem wróci... masz jakiś patent na powłokę lakierniczo-osłonową na aluminium ? czym to pomalowac wewnat i zewnątrz ?

Awatar użytkownika
kozi
Posty: 247
Rejestracja: 11 wrz 2007, 17:47
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: kozi »

Motaj pneumata :D

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: seburaj »

pneumat naprawde niegłupim rozwiązaniem, bo oryginal wk.wia coraz bardziej :evil:

po odtworzeniu i poskładaniu wszystko w miare dziala, ale podpięte "na krótko"... wpięte w instalacje juz nie - prądu nie ma :evil:

bezpiecznik - dobry
kabelki od czujnika na reduktorze OK

ma ktoś jakiś pomysł gdzie sie jeszcze typowo traci prąd do blokady ? podejrzewać ECU 4x4 ?

Awatar użytkownika
kozi
Posty: 247
Rejestracja: 11 wrz 2007, 17:47
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: kozi »

musisz mieć zapiety reduktor żeby dawał prąd na silniczek

Awatar użytkownika
kozi
Posty: 247
Rejestracja: 11 wrz 2007, 17:47
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: kozi »

łoj - sorki, nie doczytałem - na pewno to sprawdziłeś

Awatar użytkownika
kozi
Posty: 247
Rejestracja: 11 wrz 2007, 17:47
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: kozi »

wrrr - nie ma tu modyfikacji albo nie widze - trzeci post -

prąd jest na silniku tylko przez chwile - jeśli sam załączasz i biegniesz sprawdzić czy jest, to możesz nie zdażyć

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: seburaj »

nie ma prądu na wtyczce do silnika nawet przez chwile... na dwóch pinach jest za to jakis taki "falujący" prąd (1-10 V), rożnie, maleje, rośnie, maleje... silnik blokady podpięty na krótko włącza i wyłącza blokadę, a juz z wtyczki nie :evil:

podsumujmy:
lewarek reduktora na low, blokaa miedzyosiowa zapięta - przekrecajac włącznik blokady cyka moduł ABS pod maską i zapala sie kontrolka ABS (czyli prawidłowo), kontrolka blokady zaczyna migac... jednoczesnie słychac trzask przekaźniczka w ECU 4x4, ale silnik blokady nie rusza :?

na reduktorze są dwa czujniki - jeden jak rozumiem daje znac, ze przelozenie jest zredukowane, a drugi - ze miedzyosiówka zapięta ? czujniki sprawdzone (jest nam ok 10V), zreszta łączylismy piny wtyczek drutem aby zasymulowac zamknięcie obwodów z pominięciem czujnikow - nic to nie dalo

co ciekawe, po przełączeniu przełącznika blokady przez jakis 2,3 s jest pobierany jakis prąd (to widac po kontrolkach, które lekko przyciemniaja sie i po tych 2,3 s cos prztyka i kontrolki jasnieją)

widział ktoś gdzies schemat tego całego układu (włączniki, ECU i czujniki) ??

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: seburaj »

dobra, edit: :lol:

już bylismy przekonani o konieczności "zbypassowania" układu, i zrobienia czegoś z pominięciem ECU 4x4... po prostu nie było prądu, blokada wpięta w fabryczna instalację nie chciała działać, po prostu dramat... poskładaliśmy resztę auta i pojechałem na test - zawieszenie, układ hamulcowy i takie tam - oczywiście w tzw. miedzyczasie przetestowałem zredukowanie i zapięcie blokady mostu - i pełne zdziwienie: ZAPIĘŁA SiĘ !! :roll:

zapięta, rozpięta - po prostu zdziwienia maksymalne :mrgreen:

naprawdę nie wiem (wiemy) o co chodzi, sladów racjonalności w tym nie ma - w każdym razie układ mam sprawny, zarówno reanimację mechaniczną, jak i układ w całości

(zobaczymy jak długo)

naprawdę specjalne podziekowania dla:

SZCZYGIEŁ 4x4
Robert Szczygłowski
Jaworzno, ul. Bukowska 12


:D

Awatar użytkownika
kozi
Posty: 247
Rejestracja: 11 wrz 2007, 17:47
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: kozi »

Może większe napięcie w instalacji przy uruchomionym silniku?
A może jakiś kabel nie styka i akurat zaskoczył




PS
Podłączyłem wszystko - pneumat działa pięknie (testy na placu, nie w terenie) [najfajniejsze są dźwięki zapinania i rozpinania ;) ]

krzymal
Posty: 25
Rejestracja: 05 cze 2011, 10:00
Auto: J95
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: krzymal »

Witam, panowie mam pytanko. Orientuje się ktoś jak można ręcznie rozpiąć blokadę tylnego dyfra? Chodzi o to, że urz- ądzonko od załączania blokady odkręciłem i dałem do reanimacji. Otworek zaślepiłem tymczasowo i sobie jeździłem aż do dziś. Dziś mi się zapięła blokada i lipa. Tak jeździć przecież nie będę. Można coś tam włożyć przez ten otwór i rozpiąć blokadę?

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: seburaj »

oczywiscie, ze mozna... rozczopuj otwór i przesun przesuwkę w stronę koła
po czym ją zablokuj w takim położeniu - niekoniecznie osikowym kołkiem :wink:

krzymal
Posty: 25
Rejestracja: 05 cze 2011, 10:00
Auto: J95
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: krzymal »

O, to super :) Jeszcze tylko parę pytań pomocniczych:
1) czy da się to zrobić palcem?
2) rozumiem ,że przesówka będzie wyraźnie wyczówalna i nie będzie kłopotu z jej wymacaniem? :D
3) no i przesunąć ją mam w stronę lewego koła, prawda?

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: seburaj »

palec jest bardzo uniwersalnym narzedziem, i da sie nim zrobic wiele rzeczy :wink:
ale tu sugerowałbym coś twardszego

a co do tego czy sie da i w która stronę to oświeci Cie, jak to zobaczysz (coś mi sie zdaje, ze "sam" tego nie odkręcałeś :mrgreen: )

ODPOWIEDZ