konserwacja ramy - dobór środków
Moderator: luk4s7
konserwacja ramy - dobór środków
Witam,
może ktoś ma doświadczenie w temacie konserwacji ramy na dwóch poniższych produktach i wypowie się czy to jest warte i ceny i przede wszystkim pracy jaką się włoży w tym momencie ją zabezpieczając.
A mam tu na myśli podkład epoksydowy firmy JotaMastic 90 Jotun ( można wybrać ral ) oraz farby nawierzchniowej Hardtop Flexi Jotun również barwionej. jestem nastawiony raczej na ciemno szary bądź inny ciemny kolor ale nie czarny. czy wydaje to sie dobrym połączeniem i zabezpieczy odpowiedni ramę. A może macie jakieś inne sprawdzone zestawy które u Was jeżdżą i dają radę przez kilka sezonów.
pozdrawiam
może ktoś ma doświadczenie w temacie konserwacji ramy na dwóch poniższych produktach i wypowie się czy to jest warte i ceny i przede wszystkim pracy jaką się włoży w tym momencie ją zabezpieczając.
A mam tu na myśli podkład epoksydowy firmy JotaMastic 90 Jotun ( można wybrać ral ) oraz farby nawierzchniowej Hardtop Flexi Jotun również barwionej. jestem nastawiony raczej na ciemno szary bądź inny ciemny kolor ale nie czarny. czy wydaje to sie dobrym połączeniem i zabezpieczy odpowiedni ramę. A może macie jakieś inne sprawdzone zestawy które u Was jeżdżą i dają radę przez kilka sezonów.
pozdrawiam
Re: konserwacja ramy - dobór środków
Jest na forum cały temat poświęcony ramom i koledzy piszą konkretnie jakich używają środków. Rozumiem, że masz na myśli lakierowanie ramy po wypiaskowaniu?
Re: konserwacja ramy - dobór środków
Tak, dokładnie chodzi o zabezpieczenie już wypiaskowanej ramy. Czytałem na forum różne wątki dotyczące konserwacji ramy - tematy z lat 2018,2020,2021 ale zależałoby mi na opiniach na dzień dzisiejszy własnie tych ludzi którzy pracowali na danych środkach i widzą jak rama a właściwie jej zabezpieczenie działa i broni się przed rudą przez te lata eksploatacji. Są przecież tutaj zawodowi specjaliści którzy na tym zjedli zęby i wiedza co i jak. Dla mnie przegląd chemii dostępnej na dzień dzisiejszy na rynku to godziny spędzone na czytaniu kart charakterystyk danych specyfików - dokonanie wyboru - włożenie to kasy i godzin pracy a i tak później ktoś napisze że to co zastosowałem to słaby produkt, że wysoka cena to nie zawsze wyznacznik że mogłeś zadziałać na produkcie X i Y a efekty byłyby 100% lepsze. Dlatego poprosiłem o pomoc kolegów którzy już coś zrobili i moga zajrzeć pod spód i powiedzieć że dało radę, że warto to i to a tego lepiej nie. działem we własnym zakresie - wkładam to to swój cały wolny czas i nie chce te krótko mówiąc spieprz...ć.
pozdrawiam
pozdrawiam
Re: konserwacja ramy - dobór środków
Ja robiłem materiałami właśnie z tego wątku i jestem zadowolony. Widuję wciąż na serwisie po latach te same auta i wszystko się trzyma.
Re: konserwacja ramy - dobór środków
Wiem że odradzasz Raptora i cynkowanie ramy i tu się zgadzam.
Mówisz o wątku
''Norweski J95: czyszczenie + konserwacja ramy oraz podwozia i budy' ???? - tutaj podałeś swoje produkty ???>
Mówisz o wątku
''Norweski J95: czyszczenie + konserwacja ramy oraz podwozia i budy' ???? - tutaj podałeś swoje produkty ???>
Re: konserwacja ramy - dobór środków
Nie. Gdzieś w ogólno technicznych.
Re: konserwacja ramy - dobór środków
A nie możesz podać więcej szczegółów - błądzenie po tzw ogólno technicznych to jest 18136 Twoich postów ... a tak szybciej jakbys podał że sprawdzony podkł epok to .... a sprawdzona farba nawierzchniowa to ...... i naprawdę byłbym wdzięczny a czas przed kompem wolę spedzic pod toyota
dzieki i pozdrawiam
dzieki i pozdrawiam
Re: konserwacja ramy - dobór środków
Kiedyś Zbowid polecał Interplusa Ale zmienił pracodawcę i teraz poleca co innegojakieś litewskie gównohttp://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=76&t=44211 tutaj sobie poczytaj.
Re: konserwacja ramy - dobór środków
Interplus. Numerków nie pamiętam.
Re: konserwacja ramy - dobór środków
256 albo 356
https://allegro.pl/oferta/interplus-256 ... 6490050505
i to nie jest na rdzę tylko na gorzej przygotowane powierzchnie ale po obróbce strumieniowo ściernej.
https://olicon.com.pl/produkt/interplus-256/
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2024, 20:06 przez pinc6x6, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8756
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: konserwacja ramy - dobór środków
Na interplusa można położyć też i Raptora. Tyle że trzeba przestrzegać interwałów wiązania warstw - albo interplusa porządnie zmatowić, inaczej raptor zejdzie jak wylinka z węża.
Ale, tak ogólnie, polecam jednak zachować procedurę producenta - czyli interplus a na niego interthane. A dopiero potem ewentualne dodatkowe powłoki już jako czysto dekoracyjne (a nie antykorozyjne). Chodzi o to, że interplusa trzeba porządnie, na szczelno "zamknąć", głównie przed solanką. A lakiery takie jak raptor potrafią sie nałożyć porowato.
Ale, tak ogólnie, polecam jednak zachować procedurę producenta - czyli interplus a na niego interthane. A dopiero potem ewentualne dodatkowe powłoki już jako czysto dekoracyjne (a nie antykorozyjne). Chodzi o to, że interplusa trzeba porządnie, na szczelno "zamknąć", głównie przed solanką. A lakiery takie jak raptor potrafią sie nałożyć porowato.
Re: konserwacja ramy - dobór środków
Tradycyjnie się z Tobą ,w sprawach niezwiązanych z Toyotą ,nie zgadzam Przeczytaj sobie kartę produktu bo piszesz dyrdymały o zamykaniu.Rokfor32 pisze: ↑05 wrz 2024, 20:05Na interplusa można położyć też i Raptora. Tyle że trzeba przestrzegać interwałów wiązania warstw - albo interplusa porządnie zmatowić, inaczej raptor zejdzie jak wylinka z węża.
Ale, tak ogólnie, polecam jednak zachować procedurę producenta - czyli interplus a na niego interthane. A dopiero potem ewentualne dodatkowe powłoki już jako czysto dekoracyjne (a nie antykorozyjne). Chodzi o to, że interplusa trzeba porządnie, na szczelno "zamknąć", głównie przed solanką. A lakiery takie jak raptor potrafią sie nałożyć porowato.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8756
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: konserwacja ramy - dobór środków
Piszę z doświadczenia.
Kilka razy zostawiłem "surowego" interplusa w podwoziu - i się to zweryfikowało odmownie. Sprężyny zawieszenia, dla przykładu.
W moim przypadku nie ma mowy o "niedomalowaniu - sprężyny lakieruję na spec obrotowym przyrządzie, lakieru mogę nałożyć ile wlezie, a nawet więcej, bo nawet jak jest już tak dużo, że powierzchnia lakierowana pływa - to wirowanie nadal zapobiega zlewaniu się lakieru.
I - mimo dwóch warstw tak nałożonych, po kilku (zaledwie) latach na sprężynach pojawiały sie kropki rudej (oczywiście nadal nie ma żadnego porównania do np. proszku, złażącego płatami).
Gdy jednak jest polakierowane jak trzeba (dwa razy interplus i dwa razy interthane), nawet znacznie cieńszymi warstwami - problemu nie ma.
Kilka razy zostawiłem "surowego" interplusa w podwoziu - i się to zweryfikowało odmownie. Sprężyny zawieszenia, dla przykładu.
W moim przypadku nie ma mowy o "niedomalowaniu - sprężyny lakieruję na spec obrotowym przyrządzie, lakieru mogę nałożyć ile wlezie, a nawet więcej, bo nawet jak jest już tak dużo, że powierzchnia lakierowana pływa - to wirowanie nadal zapobiega zlewaniu się lakieru.
I - mimo dwóch warstw tak nałożonych, po kilku (zaledwie) latach na sprężynach pojawiały sie kropki rudej (oczywiście nadal nie ma żadnego porównania do np. proszku, złażącego płatami).
Gdy jednak jest polakierowane jak trzeba (dwa razy interplus i dwa razy interthane), nawet znacznie cieńszymi warstwami - problemu nie ma.
Re: konserwacja ramy - dobór środków
Gdyby było tak jak piszesz to znaczyło by, że Inter plus 256 lub 356 nie chronią przed korozją tylko dopiero warstwa nawierzchniowa. Farba nawierzchniowa to dekoracja albo inne funkcje specjalne ale nie zabezpieczenie.Rokfor32 pisze: ↑05 wrz 2024, 20:20Piszę z doświadczenia.
Kilka razy zostawiłem "surowego" interplusa w podwoziu - i się to zweryfikowało odmownie. Sprężyny zawieszenia, dla przykładu.
W moim przypadku nie ma mowy o "niedomalowaniu - sprężyny lakieruję na spec obrotowym przyrządzie, lakieru mogę nałożyć ile wlezie, a nawet więcej, bo nawet jak jest już tak dużo, że powierzchnia lakierowana pływa - to wirowanie nadal zapobiega zlewaniu się lakieru.
I - mimo dwóch warstw tak nałożonych, po kilku (zaledwie) latach na sprężynach pojawiały sie kropki rudej (oczywiście nadal nie ma żadnego porównania do np. proszku, złażącego płatami).
Gdy jednak jest polakierowane jak trzeba (dwa razy interplus i dwa razy interthane), nawet znacznie cieńszymi warstwami - problemu nie ma.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8756
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: konserwacja ramy - dobór środków
To, że interplus chroni metal przed korozją nie oznacza, że sam lakier jest odporny na wszystko.
Jak każdy epoksyd niespecjalnie dobrze znosi ekspozycję na słońce, niektórą chemię (np. pochodne glikolu), czy silne rozcieńczalniki - i jak się okazuje, również solankę.
Jak każdy epoksyd niespecjalnie dobrze znosi ekspozycję na słońce, niektórą chemię (np. pochodne glikolu), czy silne rozcieńczalniki - i jak się okazuje, również solankę.