Tak z czystej ciekawości:
czy swap 5VZ-FE na 1GR-FE byłby możliwy? Czy wymaga przebudowania połowy samochodu?
I w sumie czy 1KZ-TE na 1GR-FE dałoby się zrobić?
Czy 1GR-FE może pasować do manualnej skrzyni 6 biegowej od J120?
Swap na 1GR-FE
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8872
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Swap na 1GR-FE
Wszystko zależy, jakie graty masz. Sam silnik, nawet z osprzętem, to za mało do zeswapowania 1GR-FE do czegokolwiek. Wiązka, komp, cały system immobilaizera (wraz z kluczykiem), wraz z kawałkami wiązki głównej, seryjny wydech z katalizatorem i obiema sondami. No i dzwon do skrzyni - przy manualu już tylko sześciobiegowa, a takie zestawienie szło chyba tylko w FJC - i pewnie w wersjach GCC. U nas ten silnik szedł jedynie z automatami.
Ogólnie - przy swapie mechaniczna strona zwykle nie jest problemem - chyba że tematem jest jakieś nietypowe połączenie silnik/skrzynia czy skrzynia/reduktor (np. silniki BMW do patrola, lexa do patrola, ogólnie tego typu krzyżówki). W przypadku bazowania na gratach toyoty/lexa te tematy załatwia się bolt on - czasem po taniości - czasem jest trudno - ale na 99% idzie znaleźć potrzebne tajle.
Problemem jest osprzęt elektroniczny w młodszych benzynach - albo musi byc wszystko jak w oryginale - albo sterowanie robione na kompach aftermarketowych w pełni programowalnych.
Ogólnie - przy swapie mechaniczna strona zwykle nie jest problemem - chyba że tematem jest jakieś nietypowe połączenie silnik/skrzynia czy skrzynia/reduktor (np. silniki BMW do patrola, lexa do patrola, ogólnie tego typu krzyżówki). W przypadku bazowania na gratach toyoty/lexa te tematy załatwia się bolt on - czasem po taniości - czasem jest trudno - ale na 99% idzie znaleźć potrzebne tajle.
Problemem jest osprzęt elektroniczny w młodszych benzynach - albo musi byc wszystko jak w oryginale - albo sterowanie robione na kompach aftermarketowych w pełni programowalnych.
Re: Swap na 1GR-FE
Drogi Rockforku, jest dzwon pod 1GR do skrzyni R15X - możemy więc zastąpić tym silnikiem zarówno 5VZ jak i 1KZ przy manualnej skrzyni 5 biegowej.Jerry pisze:I w sumie czy 1KZ-TE na 1GR-FE dałoby się zrobić?
Jerry, przy swapach wszystko jest możliwe, a niemożliwe jest tylko droższe i trwa dłużej
Re: Swap na 1GR-FE
Ktoś widział 1gr do sprzedania? Od dawna nie widziałem.
- Jake
- Moderator
- Posty: 3037
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Swap na 1GR-FE
Tak rozkmianialem ten temat akademicko i trafilem na ten stary temat. Widze, ze niezbyt wiele zostalu tu powiedziane
Swap niezbyt popularny w swiecie. Mysle ze glownie z niewielkich korzysci w stosunku do nakladu finansow.
Ja rozkminialem 1GR jako kandydata w miejsce 3VZ, ale cenowo wychodzi niewspolmiernie do 5VZ.
Duzo GRow wisi dzis na aukcjach, tylko ceny sa pieciocyfrowe z dwojka lub trojka na przedzie.
Lapy, miska - tez do zrobienia od zera, przepustnica jest juz tylko w opcji DBW - trzeba to przekombinowac. Elektrycznie - sens ma chyba wylacznie standalone. Przy tej ilosci kombinacji UZ jest wydaje sie po prostu rozsadniejszym wyborem. I tanszym w zakupie.
Swap niezbyt popularny w swiecie. Mysle ze glownie z niewielkich korzysci w stosunku do nakladu finansow.
Ja rozkminialem 1GR jako kandydata w miejsce 3VZ, ale cenowo wychodzi niewspolmiernie do 5VZ.
Duzo GRow wisi dzis na aukcjach, tylko ceny sa pieciocyfrowe z dwojka lub trojka na przedzie.
Lapy, miska - tez do zrobienia od zera, przepustnica jest juz tylko w opcji DBW - trzeba to przekombinowac. Elektrycznie - sens ma chyba wylacznie standalone. Przy tej ilosci kombinacji UZ jest wydaje sie po prostu rozsadniejszym wyborem. I tanszym w zakupie.