Swap na 1GR-FE

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Jerry
Posty: 213
Rejestracja: 17 wrz 2011, 21:26
Auto: HDJ80
Kontakt:

Swap na 1GR-FE

Post autor: Jerry »

Tak z czystej ciekawości:
czy swap 5VZ-FE na 1GR-FE byłby możliwy? Czy wymaga przebudowania połowy samochodu?

I w sumie czy 1KZ-TE na 1GR-FE dałoby się zrobić?

Czy 1GR-FE może pasować do manualnej skrzyni 6 biegowej od J120?

:)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8872
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Swap na 1GR-FE

Post autor: Rokfor32 »

Wszystko zależy, jakie graty masz. Sam silnik, nawet z osprzętem, to za mało do zeswapowania 1GR-FE do czegokolwiek. Wiązka, komp, cały system immobilaizera (wraz z kluczykiem), wraz z kawałkami wiązki głównej, seryjny wydech z katalizatorem i obiema sondami. No i dzwon do skrzyni - przy manualu już tylko sześciobiegowa, a takie zestawienie szło chyba tylko w FJC - i pewnie w wersjach GCC. U nas ten silnik szedł jedynie z automatami.

Ogólnie - przy swapie mechaniczna strona zwykle nie jest problemem - chyba że tematem jest jakieś nietypowe połączenie silnik/skrzynia czy skrzynia/reduktor (np. silniki BMW do patrola, lexa do patrola, ogólnie tego typu krzyżówki). W przypadku bazowania na gratach toyoty/lexa te tematy załatwia się bolt on - czasem po taniości - czasem jest trudno - ale na 99% idzie znaleźć potrzebne tajle.

Problemem jest osprzęt elektroniczny w młodszych benzynach - albo musi byc wszystko jak w oryginale - albo sterowanie robione na kompach aftermarketowych w pełni programowalnych.

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: Swap na 1GR-FE

Post autor: proto »

Jerry pisze:I w sumie czy 1KZ-TE na 1GR-FE dałoby się zrobić?
Drogi Rockforku, jest dzwon pod 1GR do skrzyni R15X - możemy więc zastąpić tym silnikiem zarówno 5VZ jak i 1KZ przy manualnej skrzyni 5 biegowej.

Jerry, przy swapach wszystko jest możliwe, a niemożliwe jest tylko droższe i trwa dłużej :mrgreen:

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: Swap na 1GR-FE

Post autor: Tuco »

Ktoś widział 1gr do sprzedania? Od dawna nie widziałem.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 3037
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Swap na 1GR-FE

Post autor: Jake »

Tak rozkmianialem ten temat akademicko i trafilem na ten stary temat. Widze, ze niezbyt wiele zostalu tu powiedziane ;)
Swap niezbyt popularny w swiecie. Mysle ze glownie z niewielkich korzysci w stosunku do nakladu finansow.
Ja rozkminialem 1GR jako kandydata w miejsce 3VZ, ale cenowo wychodzi niewspolmiernie do 5VZ.
Duzo GRow wisi dzis na aukcjach, tylko ceny sa pieciocyfrowe z dwojka lub trojka na przedzie.
Lapy, miska - tez do zrobienia od zera, przepustnica jest juz tylko w opcji DBW - trzeba to przekombinowac. Elektrycznie - sens ma chyba wylacznie standalone. Przy tej ilosci kombinacji UZ jest wydaje sie po prostu rozsadniejszym wyborem. I tanszym w zakupie.

ODPOWIEDZ