T-belt
Moderator: luk4s7
T-belt
Mam takie banalne pytanko, a nie znalazłem w innych postach. Czy świecącą się kontrolkę t-belt (wyskoczyła mi dokładnie przy 430000) mogę tylko i wyłącznie skasować w ASO, czy w każdym serwisie z kompem to zrobię. Silnik wymieniałem jakieś 60 tys. km temu, więc i rozrząd ma tyle samo. Czy na kompie da się zmienić interwał, tj. zapisać że rozrząd był robiony przy 370000 i dodać te 150000, tj powitać kontrolkę przy dumnych 520000 km przebiegu?
Re: T-belt
https://www.youtube.com/watch?v=aE5r_ZkeUmY" onclick="window.open(this.href);return false;
na forum tez gdzieś widziałem
na forum tez gdzieś widziałem
Re: T-belt
w szukaj wpisz tbelt. wyrwonania licznika bym nie oczekiwal
inna sprawa ze, mam wrazenie, licznik powinien zapalac sie na pelnych setkach ?
moze to przekrecili. ale sie nei znam.
inna sprawa ze, mam wrazenie, licznik powinien zapalac sie na pelnych setkach ?
moze to przekrecili. ale sie nei znam.
Re: T-belt
Faktycznie, bez myślnika znajduje tematy, wybaczcie.
"wyrwonania" tzn.?
Temat kontrolki załatwiony, dzięki z link.
Ciekawe jest to, że da się wyregulować ile zostało do wymiany rozrządu i pokazywało mi z grubsza dobrze tj. "9", czyli 90 tys., zmieniłem sobie na "8", a bo tak...no tak ciekawie miało być...więc dlaczego mi zaświeciło się t-belt? Ktoś coś?
"wyrwonania" tzn.?
Temat kontrolki załatwiony, dzięki z link.
Ciekawe jest to, że da się wyregulować ile zostało do wymiany rozrządu i pokazywało mi z grubsza dobrze tj. "9", czyli 90 tys., zmieniłem sobie na "8", a bo tak...no tak ciekawie miało być...więc dlaczego mi zaświeciło się t-belt? Ktoś coś?
Re: T-belt
Do moderatora, skasujmy ten temat albo wrzućmy w "kasowanie t-belt", dziwne że jak się w wyszukiwarkę wpisuje "T-belt" to nie ma wyników.
Nic nie ustaliłem z tą kontrolką, rozrząd wymieniały mi Wyprawy4x4, więc chyba wiarygodni , a dlaczego zapaliło się przy 430000km pozostanie na zawsze tajemnicą.
Nic nie ustaliłem z tą kontrolką, rozrząd wymieniały mi Wyprawy4x4, więc chyba wiarygodni , a dlaczego zapaliło się przy 430000km pozostanie na zawsze tajemnicą.
Re: T-belt
Jest jedno wytłumaczenie tej tajemnicy. Poprostu licznik odo nie jest sprzężony z cyklami liczenia tbelt. Czyli ja ktoś przez przypadak przesunie odo, nie o pełne tysiące to się potem nie zgadza.
Re: T-belt
A czy czasem lampki t-belt nie kasowało się śrubką z tyłu zegarów? Więc o synchronizacji nie może być mowy jak się komuś nie chce do tej śrubki dobrać.
Re: T-belt
W D4D kasuje się pokrętłem/przyciskiem ODO.
Re: T-belt
Przękręca się śrubkę z tyłu licznika
Re: T-belt
A tak odnośnie wymiany rozrządu to prosiłbym o radę:
Mój Land 120 kupiony nowy w 2006. Teraz ma już 10 lat i przejechane 115 000km. Przejechane to w sumie za dużo powiedziane, bardziej przepełzane.. głównie jeździła nim żona do pracy. terenu nie zaznał
Czy należało by w nim wymienić pasek rozrządu plus napinacz , rolki itd... ? Wyczytałem w instrukcji, że po 150 000 trzeba . mój jak pisałem wcześniej ma dopiero 115 000, tylko kwestia tego czasu... 10 lat.. niby dużo , ale wyczytałem też gdzieś na jakimś forum PRADO, że w przypadku paska rozrządu czas nie ma znaczenia w landzie.. liczy się właśnie te 150tyś km. Wymieniać więc czy sobie darować.? Pozdrawiam
Mój Land 120 kupiony nowy w 2006. Teraz ma już 10 lat i przejechane 115 000km. Przejechane to w sumie za dużo powiedziane, bardziej przepełzane.. głównie jeździła nim żona do pracy. terenu nie zaznał
Czy należało by w nim wymienić pasek rozrządu plus napinacz , rolki itd... ? Wyczytałem w instrukcji, że po 150 000 trzeba . mój jak pisałem wcześniej ma dopiero 115 000, tylko kwestia tego czasu... 10 lat.. niby dużo , ale wyczytałem też gdzieś na jakimś forum PRADO, że w przypadku paska rozrządu czas nie ma znaczenia w landzie.. liczy się właśnie te 150tyś km. Wymieniać więc czy sobie darować.? Pozdrawiam
Re: T-belt
ehhhh .. nie ten dział sorry.
Re: T-belt
odgrzeję trochę temat.
Doczytałem się, że przełożenie śrubki z tyłu zegarów działa tylko przy resecie jak zapali się lampka przy 1500000km lub wielokrotności tej liczby. Jak pasek został wymieniony wcześniej to trzeba wykonać inną procedurę "zmianę biegunów" i powinien to wykonać autoryzowany serwis (źródło Haynes w serwisówce nie mogę tego odszukać)
Jest to do zrobienia samemu, i jak taka procedura wygląda?
Doczytałem się, że przełożenie śrubki z tyłu zegarów działa tylko przy resecie jak zapali się lampka przy 1500000km lub wielokrotności tej liczby. Jak pasek został wymieniony wcześniej to trzeba wykonać inną procedurę "zmianę biegunów" i powinien to wykonać autoryzowany serwis (źródło Haynes w serwisówce nie mogę tego odszukać)
Jest to do zrobienia samemu, i jak taka procedura wygląda?
Re: T-belt
Jadę sobie dzisiaj od mechanika , po wymianie kiery na taką ładniusią obszytą skórką z mysich ...... , no i fakt że z nieba żaby walą, i nagle znienacka T.BELT mnie się zapalił w 80-ce. No i stres ....bo co to ?, aż bałem się na stacji paliw auto zgasić czy aby ponownie odpali ( odpaliło ). Wujek google i cyk pierwsze pozycjonowanie forum TLC. Z tego co rozumiem to ma to jakiś związek z wymianą......czego? licznika, rozrządu ?. W czasie jazdy 400tysi mnie się pojawiło na liczniku.
Więc pytanie:
Jak to wykasować ?
Więc pytanie:
Jak to wykasować ?
Re: T-belt
Jezu bez paniki... T-belt to tylko przypomnienie o konieczności wymiany rozrządu
Zapala się co 100 tyś. u mnie co prawda przypominajki nie ma, ale gdzieś u amerykańców czytałem, że w 80 z dieslem, jest w liczniku ukryte trzecie mechaniczne liczydło, które kasuje się przyciskiem, tak jak dzienny przebieg km, przycisk znajduje się pod zaślepką w okolicy 0km na prędkościomierzu.
Zapala się co 100 tyś. u mnie co prawda przypominajki nie ma, ale gdzieś u amerykańców czytałem, że w 80 z dieslem, jest w liczniku ukryte trzecie mechaniczne liczydło, które kasuje się przyciskiem, tak jak dzienny przebieg km, przycisk znajduje się pod zaślepką w okolicy 0km na prędkościomierzu.
Re: T-belt
No to ulga, ze spokojem można w sobotę piwko wypić.