Wymiana szczęk hamulcowych jak to robicie?
Moderator: luk4s7
Wymiana szczęk hamulcowych jak to robicie?
Witam Chciałbym zapytać o wasze metody wymiany szczęk hamulcowych w J95 . O ile w normalnych małych osobówkach wymiana jest dość prosta to tu w J95 którą mam od niedawna trochę mnie zszokował dostęp do nich piasta jest ogromna prawie zakrywa szczęki że tylko okładzinę widać. Stąd moje pytanie o wasze metody wymiany ich (może jakieś zdjęcia) i czy warto się w to samemu bawić bo mam nowe tloczki (jeden stanął w zacisku i zrobił sie zgorzel) gumki, blaszki, prowadnice, tarcze, klocki, wyczyszczone zaciski i jazma i przydałoby się szczeki wymienić z góry dzięki za pomoc
Re: Wymiana szczęk hamulcowych jak to robicie?
Trochę zabawy ale daje się zrobić. Zdjęć nie mam niestety. Ja do wymiany używam szczepiec z bardzo waskimimi i długimi szczekami. Warto przy okazji wymienić blaszki, druciki i inne. Ja zazwyczaj od razu smakuje cały mechanizm i sprawdzam stan linek.
Re: Wymiana szczęk hamulcowych jak to robicie?
Hmmm.... Wydaje mi się, że jeden mówi o zaciskach a drugi o klockach...
A czy przypadkiem całe zaciski nie są przymocowane na dwóch śrubach? Odkręcasz dwie śruby i wyciągasz zacisk, klocki wypadają i możesz je wymienić. Jeśli chcesz wymienić tłoczki, to odkręcasz przewód hamulcowy przy zacisku i idziesz sobie z zaciskiem na stół aby popracować. Jak nadal Ci mało, to możesz rozpołowić zacisk (parę śrubek) przynajmniej w innych modelach i dzięki temu masz tym bardziej łatwy dostęp do tłoczków. Kylon gdzieś wrzucał tutorial o tym jak wymieniać zaciski, tłoczki itd...
EDIT...
Ooooo znalazłem:
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=12967" onclick="window.open(this.href);return false;
A czy przypadkiem całe zaciski nie są przymocowane na dwóch śrubach? Odkręcasz dwie śruby i wyciągasz zacisk, klocki wypadają i możesz je wymienić. Jeśli chcesz wymienić tłoczki, to odkręcasz przewód hamulcowy przy zacisku i idziesz sobie z zaciskiem na stół aby popracować. Jak nadal Ci mało, to możesz rozpołowić zacisk (parę śrubek) przynajmniej w innych modelach i dzięki temu masz tym bardziej łatwy dostęp do tłoczków. Kylon gdzieś wrzucał tutorial o tym jak wymieniać zaciski, tłoczki itd...
EDIT...
Ooooo znalazłem:
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=12967" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Wymiana szczęk hamulcowych jak to robicie?
Szczęki hamulca ręcznego
Re: Wymiana szczęk hamulcowych jak to robicie?
Ja pisałem o szczękach ręcznego.
Re: Wymiana szczęk hamulcowych jak to robicie?
Szczeki montujesz troszke w odwrotnej kolejnosci, jesli mozna to tak ujac. Najpierw skladasz bolce mocujace (sprezynki blaszki ) a nastepnie naciagasz i wsuwasz pod blaszke odpowiednia szczeke. Sprezynki bezproblemowo cienkimi w miare mocnymi szczypcami. Troche zabawyvjest
Re: Wymiana szczęk hamulcowych jak to robicie?
Koledzy zaciski mam zregenerowane ;p to jest prosta sprawa ja wiem ;p ale mi chodzi o wymiane szćzęk i wszystkich sprezynek itd
Re: Wymiana szczęk hamulcowych jak to robicie?
Coś ostatnio bujam w obłokach, bo każda moja odpowiedź jest gafą
Ale na usprawiedliwienie dodam, że nie mam ręcznego od wielu lat (przy automacie jakoś P mi wystarczy) i po prostu zapomniałem o jego istnieniu.
Ale na usprawiedliwienie dodam, że nie mam ręcznego od wielu lat (przy automacie jakoś P mi wystarczy) i po prostu zapomniałem o jego istnieniu.
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: Wymiana szczęk hamulcowych jak to robicie?
A na przeglądzie nie dopominają się o istnienie ręcznego?
Re: Wymiana szczęk hamulcowych jak to robicie?
Moja jest w manualu ale kompleksowo robię hamulce i chce mieć to sprawne jak wiecie jak się zabrać za przednie to też chętnie poczytam bo tak tylko pobieżnie oglądałem to też się różni dużo od mojej fabii mpi konkretnie chodzi o tarcze bo z zaciskami i klockami sobie poradzę ;d coś widziałem że zaciski chyba 2 częsciowe są ;d
Re: Wymiana szczęk hamulcowych jak to robicie?
Jak zdejmiesz tarczo-beben to bedziesz widial jak do tego podejsc, Ogolnie z czyszczeniem calego szajsu nie powinno zejsc wiecej niz godzine na strone. Jak ktos pisal, kup od razu zestaw naprawczy zeby wymienic te sprezynki i druciki. Ja dostalem zestaw ze slabymi sprezynkami i uzylem finalnie dwoch sprezynek (jakos dalo sie wcisnac).
Zanim sie wezmiesz za wymiane - nie parkuj na recznym Zatrzymaj auto bez recznego na biegu. Nawet jak spuscisz go na postoju i wrzucisz bieg to moga nie odbic w pelni.
Jak nie masz rantu na bebnie to pozniej reguluj niemal na maxa i cofnij lekko zeby nie tarlo. Na poacztku moze troche popiskiwac a jak juz sie wyrobi to powinno byc OK lub w miare OK
Co do przodu to mialem na tyle zapieczone tloczki ze trza bylo je wiercic i sruba wykrecac... zrzucilem to na warsztat zeby samemu sie nie paplac
Zanim sie wezmiesz za wymiane - nie parkuj na recznym Zatrzymaj auto bez recznego na biegu. Nawet jak spuscisz go na postoju i wrzucisz bieg to moga nie odbic w pelni.
Jak nie masz rantu na bebnie to pozniej reguluj niemal na maxa i cofnij lekko zeby nie tarlo. Na poacztku moze troche popiskiwac a jak juz sie wyrobi to powinno byc OK lub w miare OK
Co do przodu to mialem na tyle zapieczone tloczki ze trza bylo je wiercic i sruba wykrecac... zrzucilem to na warsztat zeby samemu sie nie paplac