Swap silnika w Patrolu na ?

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Bośnia i Hercegowina Majówka 2024

Post autor: Rokfor32 »

I do partola, który też na gnojówkę, jest bardzo fajna opcją.

Niestety jako rzędowe 6 w przypadku toytoyów LD mieści sie już tak se.

Z silnikami UZ jest dodatkowy "kłopot", przy swapie. Otóż - bez doładowania mają momentu obrotowego ta se. W porównaniu z turboklekotem. Mogą się za to kręcić znacznie wyżej, można to więc skompensować przełożeniami w mostach.

Ale - to jest coś za coś. Jak zapodamy do mostów przekładnie 5,29 - to wyjdzie szatan na kółkach. Ale skoczy paliwożerność nawet przy spokojnej jeździe na trasie, bo po prostu obroty silnika przy prędkości przelotowej będą wysokie.

Natomiast jak zostawimy przełożenia szybkie, np. 3,7 - to na trasę wyjdzie fajne zestrojenie. Ale do dynamicznej jazdy będą tylko pierwsze trzy biegi.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2258
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Bośnia i Hercegowina Majówka 2024

Post autor: Jake »

pinc6x6 pisze:
18 kwie 2024, 23:24
Ale to przecież na gnojówkę!
Wiesz, ja nie jestem ani fanem Patrola, ani silnikow BMW, ani (od kilku lat) juz tak bardzo diesla (tzn. nadal widze zalety klekota i ich wyzszosc w pewnych zastosowaniach, ale sam wlle jezdzic benzyna). Nie lubie tez kundelnia marki. Jak Toyota to pod maska piec Toyoty, jak Nissan to piec Nissana. Ale gusta sa rozne, a trendy sa jakie sa i w Polsce dominuja Patrole Y60 albo z fabrycznym RD28 albo jesli swapowane to M57.

Natomiast sa inne opcje takze w uniwersum Nissana. Np benzynowa rzedowa 6tka RB25, RB30, to sa bardzo fajne silniki i mocno kompatybilne ze soba. Mozna dac dol z 30tki, a duzo nowsza glowice DOHC z 25 z VVTi, dolozyc turbo i siegnac 300KM. To popularne projekty w Australi, USA, czesciej do plaskaczy typu Skyline, ale w 4x4 tez spotykane.

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: Bośnia i Hercegowina Majówka 2024

Post autor: francek »

Rokfor32 pisze:
16 kwie 2024, 21:01
1HD-T, to ciężka sprawa (i przy tym kosztowna). Ale 1HZ (+T) - to za chwilkę będzie - jak by kto winszował ... :wink:

Acz, w przypadku Patrola, to nie wiem, czy bym nie poszedł w M57. Temat przetarty (adaptacja do napędu Nissana), silniki względnie tanie, lekkie, i z sensownymi (nawet bardzo) parametrami.

A po taniości - to dłubnięcie seryjnego RD28. Robiłem kilka tego typu silników - ale tylko od strony turbiny (nie wnikałem w mody pompy - zapodawałem jedynie VNT parchowe, z 3.0). Sama wymiana turbiny, o ile pompa poprawnie obsługiwała dawki, robiło z tego dychawicznego dziada sensowną całkiem jednostkę.
ok 10000 zł przeróbka zd30 na całkowitą mechanikę :) Na hamowni wypluł 203 konie i 509nm. Bmka jest dobra ale jeździ krótko (abstrahując od kosztów wszczepu) Mnóstwo niuansów i detali. Jeżdżę z nimi co tydzień i widzę jak się kaszani. Dla wyznawców jest to patent tylko.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2258
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Swap silnika w Patrolu na ?

Post autor: Jake »

A z czego pompa wtryskowa? Przeciez ZD30 ma elektronicznie sterowana.
I w sumie jakie zalety tego patentu? Starsze technologicznie sterowanie, a blok silnika i glowne bebechy te same.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Swap silnika w Patrolu na ?

Post autor: Rokfor32 »

Prawdopodobnie z tego samego, co w moich projektach (downgrade d4d). czyli - z niczego. niczego konkretnego. korpus z czegoś tam, bebechy z innego czegośtam, albo kilku czegośtmsiów. Sekret (w detalach) twórcy ... :wink:

Wbrew pozorom, przy odrobinie wiedzy w temacie, to nie jest jakoś kosmicznie trudne. istotne jest rozeznanie, co - i z czego można dobrać. większość gratów dla pomp VE jest kompatybilna, niezależnie od producenta (denso, bosch, zexel).

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2258
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Swap silnika w Patrolu na ?

Post autor: Jake »

Bo wiekszosc pomp na rynku jest na licencji Boscha. I japonczycy po prostu robia te pompy na ich licencji.
Ale 10k za fantazyjna konwersje silnika na bezkablekowy... no nie wiem - nie czuje sie przekonany. XD

ODPOWIEDZ