Sławek jesteś super!
pozwoliłem sobie zawęzić listę: usunąłem marki/auta prototypowe i te, które wystąpiły w ilości nie więcej niż 2, jako że próbka jest wtedy mało reprezentatywna. Ogólnie im większa próbka (jak w przypadku Toyoty) tym bardzie oddaje niezawodność techniczną a mniej jest w niej "przypadkowości". Dodałem kolumnę niezawodność ("dojeżdżalność") wyrażoną w procentach i podzieliłem tabelę na dwa obszary: auta ze sprawnością powyżej (zielone pola) i poniżej (czerwone) średniej.
Niezawodność ogólna wszystkich pojazdów to 59%. Toyota na tym tle wypada powyżej średniej.
Kilka wniosków dodatkowych, które się narzucają:
- druzgocząco, najpopularniejszym autem jest Toyota i pewnie jest jakiś powód
- Toyota ma też lepszą niezawodność niż Nissan, Mitsubishi i VW
- Mini i BMW rzeczywiście są bardziej niezawodne, ale trzeba pamiętać, że wszystkie Mini są z X-raidu = DUŻA kasa
- również SMG baggy są bardziej niezawodne, ale buggy wzięte wszystkie razem już mają niezawodność gorszą - tylko 59%, a więc ledwo średnią. Pewnie Nasser troszkę popsuł średnią
Ponadto:
- Opel wypadł fajnie
- w rajdzie nie wystąpił ani jeden Jeep
Wniosek: Toyota jest...