J8 z silnikiem 3F 4.0 l. 155 KM

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

J8 z silnikiem 3F 4.0 l. 155 KM

Post autor: estewes »

Jakieś informacje na temat tego silnika.Znalazłem J8 z silnikiem 3F (benzynowy) R6 4.0 l. (3955 cm³), 155 KM i się zastanawiam......Jest to import z Japonii +instalacja LPG z małym przebiegiem ale co to za silnik i jak z dostępnością części.Jakieś plusy,minusy.Dzięki za info.

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: J8 z silnikiem 3F 4.0 l. 155 KM

Post autor: estewes »

Czy to ten sam silnik z FJ 62?

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: J8 z silnikiem 3F 4.0 l. 155 KM

Post autor: Jerzy23 »

3F Montowali do starszych pickupow J7, J6 i w poczatkowej fazie produkcji J8. Konstrukcyjnie starszy chyba niz wegiel :mrgreen: ale zdaje sie byc dlugowieczy, patrzac na stare J7 z lat 80-tych a wciaz na chodzie. Z dostepem czesci second hand bez wiekszych problemow. Przynajmniej w cieplejszych czesciach swiata :mrgreen:

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: J8 z silnikiem 3F 4.0 l. 155 KM

Post autor: estewes »

Widzisz Jerzy,to jest J8 z 97 roku,a to już koniec produkcji tego modelu,tylko że to import z Japonii.....

Awatar użytkownika
Pyrka
Posty: 3742
Rejestracja: 15 mar 2009, 12:59
Kontakt:

Re: J8 z silnikiem 3F 4.0 l. 155 KM

Post autor: Pyrka »

The FJ62G was mounted with a 3F-type gasoline engine. It was a station wagon with a third seat. In order to climb into the third seat, you first had to fold forward the second seat. Thanks to the high-roof spec, the interior of the vehicle looked quite spacious, but there was not much legroom.

The 2F-type and 3F-type are from the same engine series, but the 3F was an overall improved version, lighter in weight and more compact. It had an engine displacement of 3,955cc, and produced 145PS/28kgm.


http://www.toyota-global.com/showroom/v ... _60_3.html

http://www.toyota.com.kw/english/toyota ... /f.html#e4

Ostatnio zmieniony 14 lis 2012, 16:58 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem link do YT.

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: J8 z silnikiem 3F 4.0 l. 155 KM

Post autor: estewes »

Może ktoś się orientuje ile to pożera paliwa?
Podejrzewam że pewnie z 20 do 30 litrów na 100km :mrgreen:

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: J8 z silnikiem 3F 4.0 l. 155 KM

Post autor: LEX »

No ale po co Ci import z Japonii skoro będziesz miał kierownicę po niewlasciwej stronie?

Poza tym przyznam szczerze, ze ten silnik w roczniku '97 trochę dziwi. Zwlaszcza w wersji JDM, ktora to zawsze byla dobrze wyposazona: czesto podwojnaklima, trzy blokady, podgrzewane i chowane lusterka, lodowka, podgrzewane fotele itd... A masz jakies zdjecia?

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: J8 z silnikiem 3F 4.0 l. 155 KM

Post autor: estewes »

LEX pisze:No ale po co Ci import z Japonii skoro będziesz miał kierownicę po niewlasciwej stronie?
Dla mnie to właściwa stona :mrgreen: :wink:

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: J8 z silnikiem 3F 4.0 l. 155 KM

Post autor: Addams »

Mam taki silnik wyjęty właśnie z J8, to 2F (którego mam w fj40), tylko ze zmienionym skokiem itd, stąd mniejsza pojemność. To 3F-EFI czyli z zasilaniem wtryskiem a nie gaźnikiem i prostym komputerem. Były tez zasilane gaźnikiem ale wcześniej. Spalanie- nie ma górnej granicy...
Jest na forum kolega który ma FJ80 z tym silnikiem, opisany pokrótce w "mojej Toyocie". Tak jak napisał Jerzy- konstrukcyjnie- kowadło

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: J8 z silnikiem 3F 4.0 l. 155 KM

Post autor: Jerzy23 »

Szok ze takie muzeum wkladali do J8 w koncowce produkcji :shock:

Jestes estewes pewien ze chcesz ten silnik?

Poszukalbym wersji z 1FZ-F. Benzyna 4.5 L, na gazniku i ponad 180 KM. Nowoczesniejsza konstrukcja i tez gaz bierze bez wiekszych problemow. Silnik na milion kilometrow, a i o czesci bedzie latwiej bo byl produkowany niemalze do konca 2009 roku :)

podroze4x4
Posty: 102
Rejestracja: 29 paź 2009, 11:39
Auto: HDJ80, HDJ80, HZJ80
LR Discovery 300
LR Discovery 200
Kontakt:

Re: J8 z silnikiem 3F 4.0 l. 155 KM

Post autor: podroze4x4 »

Emil, zrób zdjęcie tabliczki znamionowej- wtedy wszystko będzie jasne.
Czasem Toyota robiła auta których teoretycznie nie było: HDJ100 2002r z 1HD-T czy HZJ100 2005 :shock:

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: J8 z silnikiem 3F 4.0 l. 155 KM

Post autor: Jerzy23 »

masz jakies info o HZJ100 ?? :shock:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J8 z silnikiem 3F 4.0 l. 155 KM

Post autor: kylon »

To je FJ80 :wink: stoi taki u mnie na podwórku.

jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: J8 z silnikiem 3F 4.0 l. 155 KM

Post autor: jezus »

155 koni w 80-ce..to taki paliwożerny mułek.....ale to musi sie toczyć.... :shock: ..najlepiej z górki....miejąc w obwodzie stacje paliwowe.. :mrgreen:

Kameleon

Re: J8 z silnikiem 3F 4.0 l. 155 KM

Post autor: Kameleon »

Sprawdziłem w Toyodiy i nie ma takiego auta :o
Poka tego cudaka :mrgreen:

ODPOWIEDZ