drzwi od szafy w 80

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2017
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: drzwi od szafy w 80

Post autor: Jake »

Rokfor32 pisze:
28 mar 2020, 18:49
To jest spec konstrukcja dla modeli z subtakniem. Ale - ta rampa nie otwiera się oddzielnie, (jak w 4R na przykład) - to jest taką spec szyną zespolone z drzwiami. Po prostu otwiera się prawe drzwi, a rampa na spec prowadnicy otwiera się razem z nimi.
Tak, tak, ja wiem :) Tym lepiej!

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2017
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: drzwi od szafy w 80

Post autor: Jake »

Rokfor32 pisze:
28 mar 2020, 18:49
To jest spec konstrukcja dla modeli z subtakniem. Ale - ta rampa nie otwiera się oddzielnie, (jak w 4R na przykład) - to jest taką spec szyną zespolone z drzwiami. Po prostu otwiera się prawe drzwi, a rampa na spec prowadnicy otwiera się razem z nimi.
Tak, tak, ja wiem :) Tym lepiej, mniej otwierania! Poza tym zawsze mi sie podobało w J8 i Patrolu, ze najpierw otwieraja sie małe drzwi bez koła, a dropiero potem duze - łatwiej szybko otworzyc bagaznik zeby cos małego wrzucic/wyjac. W Isuzu jest na odwrót. Trzeba ruszyc całe duże drzwi z kołem zapasowym, zeby sie dostać do środka, ale to i tak jest jeszcze w miare w porzadku.
Jak lubie 4R i ta elektryczna szyba w burcie jest super bajerem, tak uważam, ze dostęp do bagażnika jest wyjątkowo niewygodny, procedura prawie jak otwarciem sejfu. Najpierw koło, potem szyba i na koniec burta. Podobnie było w Rodeo/Fronterze. Pamietam, ze prawie nie korzystalem z bagażnika i zwykle wrzucalem rzeczy na tylne siedzenie, bo mi sie nie chciało tyłu otwierać :lol:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: drzwi od szafy w 80

Post autor: kylon »

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
piter69A
Posty: 612
Rejestracja: 30 sty 2009, 14:48
Auto: HZJ-73, HDJ-100, 2xGAZ69
Kontakt:

Re: drzwi od szafy w 80

Post autor: piter69A »

Właśnie się zastanawiam nad takim uchwytem koła do swojej 100.
Jakieś opinie dot trwałości i montażu?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: drzwi od szafy w 80

Post autor: Rokfor32 »

W J100 jest do niego inna tylna burta i inna tylna klapa. oba elementy, górny i dolny.

Dolny ma inny kształt, ze względu na rygiel - plus oczywiście wewnątrz odpowiednie wzmocnienia pod ten rygiel, i plus mocowanie tablicy na wersję kwadratowa, a w górnym główna zmiana to światła - nie ma ich dublowania na klapie, są tylko na słupkach.

Awatar użytkownika
piter69A
Posty: 612
Rejestracja: 30 sty 2009, 14:48
Auto: HZJ-73, HDJ-100, 2xGAZ69
Kontakt:

Re: drzwi od szafy w 80

Post autor: piter69A »

Tak, w np. w Anglikach takie się zdarzały jak piszesz.
Mam zderzak ARB ale ktoś kiedyś przyoszczędził i kupił bez uchwytu na koło... :evil:
Mi chodzi o taki uchwyt:
Załączniki
1047_14_.jpg
1047_14_.jpg (46,61 KiB) Przejrzano 3204 razy
1047.jpg
1047.jpg (52,63 KiB) Przejrzano 3204 razy

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2017
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: drzwi od szafy w 80

Post autor: Jake »

Jesli masz stalowy zderzak - to łatwiejszym i znacznie trwalszym rozwiązaniem będzie zrobienie łożyskowanego ramienia na koło mocowanego do zderzaka.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: drzwi od szafy w 80

Post autor: Rokfor32 »

To, co na tej focie to jest uchwyt ori (lub kopia, bo są i takie) zamontowany do wersji z kołem pod podłogą w oryginale.

Jest kilka detali, którymi się to różni - nie wspominając o wzmocnieniach wewnątrz słupka - których zwykle po prostu nie ma, przy takiej "dokładce".

Wygooglaj sobie foty HZJ105. Ten model często miał koło na rampie w oryginale.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2017
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: drzwi od szafy w 80

Post autor: Jake »

Nawet u Kylona znalazłem foty HZJ105 z drzwiami od szafy i kołem z tyłu ;)
https://www.wyprawa4x4.pl/gallery/toyota-hzj105.html

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: drzwi od szafy w 80

Post autor: Rokfor32 »

W J100 dzrzwi od szafy tez są - ale to inna bajka. Rampę przy drzwiach od barku miały arabskie wersje J100.

Moby750
Posty: 19
Rejestracja: 08 mar 2020, 08:24

Re: drzwi od szafy w 80

Post autor: Moby750 »

Montowałem szafę do hdj da się ale sporo przeróbek. Potrzebny jest kpl razem z wszystkimi zawiasami ryglami itp. Na końcu przeróbka instalacji elektrycznej oraz przewodów spryskiwaczy

Moby750
Posty: 19
Rejestracja: 08 mar 2020, 08:24

Re: drzwi od szafy w 80

Post autor: Moby750 »

Montowałem szafę do hdj da się ale sporo przeróbek. Potrzebny jest kpl razem z wszystkimi zawiasami ryglami itp. Na końcu przeróbka instalacji elektrycznej oraz przewodów spryskiwaczy

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2017
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: drzwi od szafy w 80

Post autor: Jake »

O? Czyli jednak sam otwór w karoserii jest taki sam? Bo kylon pisał, ze sa calkiem rozne.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: drzwi od szafy w 80

Post autor: kylon »

Jest na pewno bo uszczelki są różnych długości. Jakieś 2-3 cm różnicy. Ale może kolega jakoś to upchnął.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2017
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: drzwi od szafy w 80

Post autor: Jake »

Stal wydaje sie byc materiałem raczej niewystarczajaco ściśliwym zeby ją skurczyć o 3cm i upchnac ;)

ODPOWIEDZ