drzwi od szafy w 80

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: drzwi od szafy w 80

Post autor: Jake »

jezus pisze:
22 lut 2020, 09:28
Na podobnym kolorze , podobieństwo budowy budy się kończy... :-)
Ale oczywiście zmotać można wszystko.
A dziekuje, specjalnie szukałem podobnych kolorytycznie modeli do zestawienia ;)
Zmotac mozna helikopter z podwoziem od żuka i silnikiem od mercedesa, ale wciaz smiem twierdzic ze zmiana drzwi w 80, jest znacznie latwiejszym projektem :)

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: drzwi od szafy w 80

Post autor: PblO »

Prawdopodobnie wszystko da się przerobić, więc są tacy którzy zrobili przekładkę drzwi.
Jest taki projekt na forum z RPA, niestety nie mem już do niego dostępu, bo płacić im nie chcę.
W każdym razie, nie jest to sprawa prosta jak np. VW T5, gdzie wszystko jest plug & play, w 80 nic nie pasuje, więc żeby zrobić przekładkę, chłopaki z RPA wycieli i przespawali cały tył.
Też by mi takie drzwi w LX pasiły, ale to za gruba rzeźba dla mnie.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: drzwi od szafy w 80

Post autor: kylon »

Podchodziłem kiedyś do tematu i uwierz mi, że jest to z dupy pomysł ;-). Mam co porównywać nie koniecznie z obrazków a na żywo 8)

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: drzwi od szafy w 80

Post autor: Jake »

kylon pisze:
22 lut 2020, 16:49
Podchodziłem kiedyś do tematu i uwierz mi, że jest to z dupy pomysł ;-). Mam co porównywać nie koniecznie z obrazków a na żywo 8)
Wierze, ze wiecej yoty na zywo widziałes! Ja zmienialem tylko tylna burte w Fronterze. Z otwieranej na bok, ktora przez wade fabryczna sie urywała z zawiasów na taka opuszczana na dół. I to było roboty na dwa popołudnia. W kontekscie 80 nie mam wiedzy praktycznej, wle wciaz mysle pozytywnie, bo mam nadzieje kiedys zmienic Isuzu na J80, a "drzwi od szafy" mi sie bardzo podobaja ;)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: drzwi od szafy w 80

Post autor: kylon »

Też jestem życiowym optymistą ;-) ale nie akceptuję zawiasów meblowych w drzwiach samochodowych. Może dlatego mamy odmienne zdania ;-)

Nawet uszczelka otworu wewnętrznego idącego wokół drzwi ma różne długości w zależności od drzwi. Różnica to ok 4 cm ;-)

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: drzwi od szafy w 80

Post autor: Jake »

kylon pisze:
22 lut 2020, 19:03
Też jestem życiowym optymistą ;-) ale nie akceptuję zawiasów meblowych w drzwiach samochodowych. Może dlatego mamy odmienne zdania ;-)

Spokojnie, tez nie akceptuje zawiasow meblowych, swoja droga bardzo ładny eufemizm w roli potepienia samochodowego druciarstwa.
kylon pisze:
22 lut 2020, 19:03
Nawet uszczelka otworu wewnętrznego idącego wokół drzwi ma różne długości w zależności od drzwi. Różnica to ok 4 cm ;-)
Okej, zaczynasz mnie przekonywac. :( Roznica dlugosci uszczelki nie swiadczy o identycznosci kształtów otworow wewnętrznych w obu wersjach. Byc moze poniósł mnie nadmierny optymizm. Choc zaskoczenie budzi, dlaczego producentowi opłacało sie produkowac dwie inne karoserie, zamiast jednej uniwersalnej i wyposazac ja w konkretny typ drzwi/klapy&burty w zaleznosci od zamowienia/wersji/rynku docelowego.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: drzwi od szafy w 80

Post autor: kylon »

Bo produkcja elementu blacharskiego do danego modelu jest inna od a do z. Wstawianie wzmocnień z regulowanymi otworami w 14 miejscach zamiast 8 to też dodatkowe koszty i brak uszczelnienia przez niepotrzebne otwory. Pod rygle masz zazwyczaj przetłoczenia w belkach. To sobie to obróć teraz o 90 stopni i zobacz jak musiałby być popieprzony tył otworami i przetłoczeniami aby to wszystko pasowało. A potem cudaczne uszczelki które by to wszystko uszczelniły.

Owe wzmocnienia są wspawane przed złożeniem elementów do kupy. Po złożeniu nie masz do nich dostępu. Nie wstawisz nic od wewnętrznej strony jak jest całe nadwozie. Otwory na zawiasy to nie tylko otworek z gwintem. To cały element z podwójnej blachy. Nitogwincik odpadnie po kilku trzaśnięciach drzwiami.

Awatar użytkownika
Michu_1
Posty: 191
Rejestracja: 02 cze 2013, 21:58
Auto: J 95
Kontakt:

Re: drzwi od szafy w 80

Post autor: Michu_1 »


Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: drzwi od szafy w 80

Post autor: Rokfor32 »

Tak jak wyżej było napisane - jedynie wstawienie całego kompletnego tyłu ma sens. Czyli delikatnie rozwiercenie zgrzewów od poszycia zewnętrznego, i wymiana po kolei wszystkich gratów. Ale - do tego trza jeszcze te graty mieć - czyli zakupić najpierw po prostu odcięty tył z takiego modelu.

W Arabowie może i było by to realne - ale u nas takich aut jest ilość policzalna na jednej ręce - i się raczej na złom nie wybierają :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: drzwi od szafy w 80

Post autor: kylon »

Na tę okoliczność udałem się do firmy aby zobrazować drzwi do szafy. Drzwi do barku zobrazuję we wtorek bo równie adekwatnie ładny egzemplarz mamy w drugiej siedzibie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: drzwi od szafy w 80

Post autor: Jake »

Ale nówka peweks ta 80tka! To remont generalny czy egzemplarz chowany pod kocem przez 30 lat?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: drzwi od szafy w 80

Post autor: kylon »

Nówka Pewex.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: drzwi od szafy w 80

Post autor: kylon »

Tu jeszcze inne z uchwytem koła zapasowego.Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: drzwi od szafy w 80

Post autor: Jake »

Podoba mi sie! Fajnie rozwiązane, super wygodne. I ogolnie śliczna 80tka :)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: drzwi od szafy w 80

Post autor: Rokfor32 »

To jest spec konstrukcja dla modeli z subtakniem. Ale - ta rampa nie otwiera się oddzielnie, (jak w 4R na przykład) - to jest taką spec szyną zespolone z drzwiami. Po prostu otwiera się prawe drzwi, a rampa na spec prowadnicy otwiera się razem z nimi.

ODPOWIEDZ