Progi do 80-tki – modyfikacja i zdjęcia

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Izzy
Posty: 281
Rejestracja: 13 sty 2008, 00:31
Auto: TLC FZJ 80 40th Anniversary
Kontakt:

Progi do 80-tki – modyfikacja i zdjęcia

Post autor: Izzy »

Od dłuższego czasu przymierzałem się do zamiany OEM-owych progow na nowe odpowiadające moim faktycznym wymaganiom. Konkretnie zależało mi na:
- ochronie katalizatorów
- ochronie karoserii
- umożliwieniu balansowania na nich
i jako efekt uboczny ochronie OEMowych przed pewna zagłada

Aby nie przedłużać powiem, ze po przejrzeniu istniejących najlepszych dostępnych wzorców i wybraniu z każdej opcji IMO „co najlepsze” udało się mi skomponować wstępną koncepcję projektu. Koncepcją szczegółową oraz wykonaniem zajął się profesjonalista - Maciek.

Progi przetestowałem na kilku wyjazdach. Sprawują się wyśmienicie i wyglądają nie gorzej :D .

Poniżej ilustracja do tematu.

Po montażu
Obrazek

Strona kierowcy
Obrazek

Mocowanie 1
Obrazek

Mocowanie 2
Obrazek

Osłona katalizatorów
Obrazek

Awatar użytkownika
fuda
Klubowicz
Posty: 166
Rejestracja: 04 kwie 2007, 15:06
Auto: KZJ70 nieaktualny, GRJ120 nowa era
Kontakt:

Post autor: fuda »

testowałeś z hi-lift'em ??? tak na pierwszy rzut oka to wydaje mi sie że może być problem w przypadku dźwigania do góry - koniec może się wspierać na drzwiach ?!? chyba że zdjęcia tak to oddają

robota fachowa....no i toyka fporzo

Awatar użytkownika
Izzy
Posty: 281
Rejestracja: 13 sty 2008, 00:31
Auto: TLC FZJ 80 40th Anniversary
Kontakt:

Post autor: Izzy »

Hi-Lifta nie testowalem bo jeszcze nie posiadam. Na razie skakalismy po nich we dwoch podczas jednego z przejazdow w glebokich koleinach i nawet nie drgnely. Dodatkowo wieszalem sie i slizgalem na skalkach podczas pokonywania malych ale stromych gorek i wszystko OK.

Przygotowane zostaly tak zeby wlasnie karoseria nie ucierpiala.

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Post autor: konus »

Bardzo fajne wydają się być bardzo solidne.

Awatar użytkownika
Boryś
Posty: 1268
Rejestracja: 31 maja 2007, 22:33
Auto: HZJ 80
Kontakt:

Post autor: Boryś »

Dokładnie takie same mam w planach sobie zrobić, projekty leżą już od pół roku w szufladzie - tylko czasu brak. To jest dość udana z tego co widzę kopia tych na www.sleeoffroad.com

poniżej zdjęcie:
Obrazek

jednak faktycznie malo miejsca u góry na ewentualnego Hi-lifta :(

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Post autor: konus »

A ja mam jakąś taką czarną rurę.

Obrazek

Zdaje egzamin z hi liftem, i balansować na nim tysz można, ale mało miejsca na ogi jest.

Awatar użytkownika
Izzy
Posty: 281
Rejestracja: 13 sty 2008, 00:31
Auto: TLC FZJ 80 40th Anniversary
Kontakt:

Post autor: Izzy »

Juz bardziej powiedzialbym ze moje koresponduja z zalaczonymi ponizej choc to ta sama stajnia :)

Obrazek

Dodatkowo, jak pisalem powyzej, wprowadzone zostaly modyfikacje w oparciu o inne istniejace rozwiazania oraz wlasna ocene. Mianowicie:
- osłona katalizatorow
- rury korespondujace "fi" z tymi na ARB-ie (Christo stosuje ciensze i w zwiazku z tym IMHO wygladaja mizernie zestawione z bryla 80-tki i ARB-em)
- mocowania do ramy sa duzo solidniejesze
- zasosowalem profil kwadratowy zamiast prostokatnego w celu obizenia wagi

Dodatkowo pytanie @Borys: o jakim "miejscu u gory" myslales piszac a propos Hi Lifta?
Ostatnio zmieniony 11 cze 2008, 14:20 przez Izzy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Izzy
Posty: 281
Rejestracja: 13 sty 2008, 00:31
Auto: TLC FZJ 80 40th Anniversary
Kontakt:

Post autor: Izzy »

konus pisze:A ja mam jakąś taką czarną rurę.

Zdaje egzamin z hi liftem, i balansować na nim tysz można, ale mało miejsca na ogi jest.
Tys piknie :D

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Izzy. Zmniejsz troszkę zdjęcia.
Bardzo fajowe progi. Mam tylko troszkę wrażenie, że za blisko dolnej krawędzi progu budy. Przy podniesieniu Hi-liftem może się o niego oprzeć. Dawaj testy bom ciekaw. Może to tylko zdjęcie zrobione z takiego kąta.

Ciekaw też jestem czy podczas nabrania błota na osłonę wydechu zastygnięte owe błoto nie będzie wprowadzać w drgania całego układu wydechowego.

ODPOWIEDZ