Progi do 80-tki – modyfikacja i zdjęcia
Moderator: luk4s7
Progi do 80-tki – modyfikacja i zdjęcia
Od dłuższego czasu przymierzałem się do zamiany OEM-owych progow na nowe odpowiadające moim faktycznym wymaganiom. Konkretnie zależało mi na:
- ochronie katalizatorów
- ochronie karoserii
- umożliwieniu balansowania na nich
i jako efekt uboczny ochronie OEMowych przed pewna zagłada
Aby nie przedłużać powiem, ze po przejrzeniu istniejących najlepszych dostępnych wzorców i wybraniu z każdej opcji IMO „co najlepsze” udało się mi skomponować wstępną koncepcję projektu. Koncepcją szczegółową oraz wykonaniem zajął się profesjonalista - Maciek.
Progi przetestowałem na kilku wyjazdach. Sprawują się wyśmienicie i wyglądają nie gorzej .
Poniżej ilustracja do tematu.
Po montażu
Strona kierowcy
Mocowanie 1
Mocowanie 2
Osłona katalizatorów
- ochronie katalizatorów
- ochronie karoserii
- umożliwieniu balansowania na nich
i jako efekt uboczny ochronie OEMowych przed pewna zagłada
Aby nie przedłużać powiem, ze po przejrzeniu istniejących najlepszych dostępnych wzorców i wybraniu z każdej opcji IMO „co najlepsze” udało się mi skomponować wstępną koncepcję projektu. Koncepcją szczegółową oraz wykonaniem zajął się profesjonalista - Maciek.
Progi przetestowałem na kilku wyjazdach. Sprawują się wyśmienicie i wyglądają nie gorzej .
Poniżej ilustracja do tematu.
Po montażu
Strona kierowcy
Mocowanie 1
Mocowanie 2
Osłona katalizatorów
Hi-Lifta nie testowalem bo jeszcze nie posiadam. Na razie skakalismy po nich we dwoch podczas jednego z przejazdow w glebokich koleinach i nawet nie drgnely. Dodatkowo wieszalem sie i slizgalem na skalkach podczas pokonywania malych ale stromych gorek i wszystko OK.
Przygotowane zostaly tak zeby wlasnie karoseria nie ucierpiala.
Przygotowane zostaly tak zeby wlasnie karoseria nie ucierpiala.
Dokładnie takie same mam w planach sobie zrobić, projekty leżą już od pół roku w szufladzie - tylko czasu brak. To jest dość udana z tego co widzę kopia tych na www.sleeoffroad.com
poniżej zdjęcie:
jednak faktycznie malo miejsca u góry na ewentualnego Hi-lifta
poniżej zdjęcie:
jednak faktycznie malo miejsca u góry na ewentualnego Hi-lifta
Juz bardziej powiedzialbym ze moje koresponduja z zalaczonymi ponizej choc to ta sama stajnia
Dodatkowo, jak pisalem powyzej, wprowadzone zostaly modyfikacje w oparciu o inne istniejace rozwiazania oraz wlasna ocene. Mianowicie:
- osłona katalizatorow
- rury korespondujace "fi" z tymi na ARB-ie (Christo stosuje ciensze i w zwiazku z tym IMHO wygladaja mizernie zestawione z bryla 80-tki i ARB-em)
- mocowania do ramy sa duzo solidniejesze
- zasosowalem profil kwadratowy zamiast prostokatnego w celu obizenia wagi
Dodatkowo pytanie @Borys: o jakim "miejscu u gory" myslales piszac a propos Hi Lifta?
Dodatkowo, jak pisalem powyzej, wprowadzone zostaly modyfikacje w oparciu o inne istniejace rozwiazania oraz wlasna ocene. Mianowicie:
- osłona katalizatorow
- rury korespondujace "fi" z tymi na ARB-ie (Christo stosuje ciensze i w zwiazku z tym IMHO wygladaja mizernie zestawione z bryla 80-tki i ARB-em)
- mocowania do ramy sa duzo solidniejesze
- zasosowalem profil kwadratowy zamiast prostokatnego w celu obizenia wagi
Dodatkowo pytanie @Borys: o jakim "miejscu u gory" myslales piszac a propos Hi Lifta?
Ostatnio zmieniony 11 cze 2008, 14:20 przez Izzy, łącznie zmieniany 1 raz.
Izzy. Zmniejsz troszkę zdjęcia.
Bardzo fajowe progi. Mam tylko troszkę wrażenie, że za blisko dolnej krawędzi progu budy. Przy podniesieniu Hi-liftem może się o niego oprzeć. Dawaj testy bom ciekaw. Może to tylko zdjęcie zrobione z takiego kąta.
Ciekaw też jestem czy podczas nabrania błota na osłonę wydechu zastygnięte owe błoto nie będzie wprowadzać w drgania całego układu wydechowego.
Bardzo fajowe progi. Mam tylko troszkę wrażenie, że za blisko dolnej krawędzi progu budy. Przy podniesieniu Hi-liftem może się o niego oprzeć. Dawaj testy bom ciekaw. Może to tylko zdjęcie zrobione z takiego kąta.
Ciekaw też jestem czy podczas nabrania błota na osłonę wydechu zastygnięte owe błoto nie będzie wprowadzać w drgania całego układu wydechowego.