Zabudowa wnętrza J8

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Izzy
Posty: 281
Rejestracja: 13 sty 2008, 00:31
Auto: TLC FZJ 80 40th Anniversary
Kontakt:

Post autor: Izzy »

Wlasnie pracuje nad zabudowa bagaznika w FZJ80. Ponizej kilka tez. Spojrzcie prosze i dodajcie komentarz z praktyki wyprawowej, co powinno sie tam jeszcze znalezc, co nie dziala:
1. wysokosc zabudowy: podjalem decyzje, ze podloga bedzie na wysokosci zlozonego oparcia tylnich foteli. Tylko wtedy mam szanse na rowno rozlozyc materac i samamu sie zmiescic (ewidentnie jestem troche wyzszy od Drako :D )
2. material: zabudowe zamierzam przygotowac z 8-10mm wodoodpornej sklejki. Wyjatkiem bedzie tu spod zabudowy przygotowany z 4-6mm sklejki
3. szuflada/y: zastanawialem sie nad liczba szuflad: 1 lub 2. Na ta chwile obstawiam 2.

Ponizej znajdziecie przyklad tego o czym mysle. Mam rowniez wiele innych przykladow ale to chyba nie ten watek...

Szuflady
Obrazek

Z materacem
Obrazek

Skrzydla
Obrazek

Wewnatrz
Obrazek

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Post autor: konus »

6mm sklejka jest IMHO trochę za cienka. Ja mam tandetną zabudowę z wirówki 15mm i deski się uginają straszenie. Myślę że sklejka dopiero od 9 mm będzie robić, ale to też zależy od podpór i od masy leżącej.

drako
Posty: 664
Rejestracja: 07 kwie 2008, 20:32
Auto: hdj80,wili,Lapl
Kontakt:

Post autor: drako »

Wg mnie przy szufladach wazne jest jak sie bedzie chcialo przewozic bagaz.
Mozna zrobic tak zeby pakowac sie w szuflady ( duuuzo wiecej sie wsadzi, ale rozpakowywanie auta to koszmar, gorzej zabezpiecza sie przed kurzem itp ) lub tak jak ja mam na zasadzie wkladanych skrzynek ( wyraznie mniej mozna spakowac bo ogranicza wielkosc skrzynek, ale plusem jest to ze pakujesz sie w cieplym domu, rozpakowywujesz sie 10 min , na biwaku mozna ze skrzynek zrobic stolik lub fotelik) cos za cos.
Odradzam robienie bocznych skrzydel jako osobne schowki , bo zawsze jest jakis luzny szpej , ktory trzeba upchac ( a te boczki idealnie pasuja ) dzieki temu nie lata pozniej po aucie np. parasolka czy krzeselko lub dodatkowa woda mineralna.
Trudnym tematem sa prowadnice.
Dlugo nie moglem kupic porzadnych mocnych metalowych prowadnic. naogladalem sie super zdjec na amerykanskich stronach, ale nigdzie nie moglem takich dostac.Najdluzsze i najciekawsze jakie znalazlem to tzw na pelen wysow z metalowymi lozyskami i hamulcem 700mm ( zabudowa w hdj to ok 900mm) . Widac je na tych zdjeciach , ktore wkleilem.
Plusem jest wytrzymalosc ( poprzednie zwykle szafkowe wsadzone na szybko rozlecialy sie po zaladowaniu od razu) , dodatkowo zamontowal stolaz podwojne. Minusem jest to ze nie da sie szuflady odlaczyc od zabudowy. Teoretycznie mozna dac szuflady bez prowadnic , ale wtedy trzeba miec duzo sily ( problem dla dziewczyn) , przy takim zestawieniu Karolina otwiera zapakowane szuflady bez problemu.
Dzisiaj wyciagalem ta moja zabudowe do garazu, sam w 3 min( w dwie osoby byloby jeszcze szybciej, bo ciezko jest zlapac jakos sensownie taka kolumbryne) - nie jest nawet niczym przykrecona do podlogi poprostu calosc sie wysowa.
Jak znajde jakis fajny material gumowy, to dam cala ta zabudowe do tapicera bo teraz wyglada jak mebloscianka z blokowiska w latach 70

@ konus.
Nie mam dodatkowego wlacznika... chociaz za kazdym razem jak ide spac w aucie wieczorna joga w strone tego magicznego guziczka przypomina mi o tym zeby go zrobic. Naprawde warto. ( tak samo jak zamontuje jeszcze dodatkowa lampke "pilota" mniej wiecej nad glowa spiacych, czyli przy fotelach)

Awatar użytkownika
Izzy
Posty: 281
Rejestracja: 13 sty 2008, 00:31
Auto: TLC FZJ 80 40th Anniversary
Kontakt:

Post autor: Izzy »

Drako, ja mysle o rezygnacji z prowadnic na rzecz "sliskich płóz" na dnie obudowy. Bedzie ciezko ale dam rade.

Obrazek

Co do 6mm, to pisalem wylacznie o spodzie konstrukcji i tylko w celu obnizenia wagi. Spod nie musi miec takiej wytrzymalosci jak np boki czy gora, w koncu lezy plasko na podlodze bagaznika. Pozostale scianki planuje na 9mm - za malo? Chce na tym spac a obciazenie moze miec nawet do 200kg.

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Post autor: konus »

Drako, ja lampkę mam seryjnie tzn. 3 jedną koło lusterek drugą pośrodku auta i trzecią przy tylnej klapie. A włącznik no właśnie mnie też joga wkurza.

Izzy nie mam pojęcia. Najlepiej by było pomierzyć coś oryginalnego. U Kylona stoi G z super zabudową można by sprawdzić.

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Post autor: mopar »

Izzy nie mam pojęcia. Najlepiej by było pomierzyć coś oryginalnego. U Kylona stoi G z super zabudową można by sprawdzić.
najlepsze to bedzie wyjscie 8) , jak da zobaczyc :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

A przyjeżdżajcie mierzyć do woli. Zapraszam. Kiedys był u nas na blokady i inne robótki fajny HZJ8. Z tyłu miał typową zabudowę za sporo ojro.
http://www.wyprawa4x4.pl/index.php?cms=8&kat=14&id=612

Awatar użytkownika
wojtekd
Klubowicz
Posty: 210
Rejestracja: 08 kwie 2007, 21:45
Auto: HDJ80, KDJ120 i HDRunner
Kontakt:

Post autor: wojtekd »

Nietypową jak na nasze warunki i auta do wszystkiego. Taką zabudowę ma każdy camper w Niemczech - stoi sobie 9 miesięcy w garażu, a potem przez 3 buja się po Saharze. Z emerytami w środku.

Ja chcę na emeryturę :lol:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Ale mimo wszystko mam zastrzeżenia co do jakości wykonania tej zabudowy. Pomysł i rozplanowanie oczywiście bardzo fajne. Na otwór po środku jest blat i robi się wtedy spanko. Całość jest lekka bo zrobiona z jakiejś pianki twardej i sztywnej.

Awatar użytkownika
Izzy
Posty: 281
Rejestracja: 13 sty 2008, 00:31
Auto: TLC FZJ 80 40th Anniversary
Kontakt:

Post autor: Izzy »

kylon pisze:A przyjeżdżajcie mierzyć do woli. Zapraszam. Kiedys był u nas na blokady i inne robótki fajny HZJ8. Z tyłu miał typową zabudowę za sporo ojro.
http://www.wyprawa4x4.pl/index.php?cms=8&kat=14&id=612
Rzeczywiscie bardzo czysto zrobione ale jakos nie widze sie w tym klimacie :wink:

Spotkalem sie również z takimi rozwiazaniami.

1. Tanie ale nie wymaga zadnego wysilku - po prostu jest.
Obrazek

2. Custom i o takich mysle tylko bez prowadnic.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

3. Pomysl z pick-upow.
Obrazek

I na koniec zostawilem mojego faworyta w kategorii generalnej. Gosc jest pozytywnie zakrecony w temacie 80-tka i z uwaga sledze jego kolejne modyfikacje. Dlatego tez pozwolilem sobie wkleic wieksze zdjecie.

Land Cruiser (Fregata) pod pelnymi żaglami
Obrazek

drako
Posty: 664
Rejestracja: 07 kwie 2008, 20:32
Auto: hdj80,wili,Lapl
Kontakt:

Post autor: drako »

fajny jest ten patent z lampa robocza na wysiegniku ( elektrycznym chyba) przy kole zapasowym.
widzialem to juz na jakis zdjeciach w necie, ma ktos tak u siebie to zrobione?

no i oczywiscie fajne jest w tym aucie zadaszenie.
W 80 jest tyle miejsca ze nie trzeba namiotu ( chyba ze sie jezdzi w 4-5 osob)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Paweł ma tak zrobiony halogen w swojej stopiątce. To nie jest elektryczny patent. Dwa profile wsadzone jeden w drugi z otworkami do ustalenia wysokości. Przewód jest sprężynkowy (jak za dawnych lat w słuchawce od telefonu) bo musi się wydłużać w zależności od wysokości ustawienia światła. Można zamiast dziurek wspawać nakrętkę i blokować przesów za pomocą dokręconej śrubki. Przeca z wysuniętym się nie jeździ ani halogen nie waży stu kilo.

Awatar użytkownika
Izzy
Posty: 281
Rejestracja: 13 sty 2008, 00:31
Auto: TLC FZJ 80 40th Anniversary
Kontakt:

Post autor: Izzy »

Swoja droga, abstrahujac od funkcjonalnosci, halogen z elektrycznym wysiegnikiem to bylby bajer :D .

drako
Posty: 664
Rejestracja: 07 kwie 2008, 20:32
Auto: hdj80,wili,Lapl
Kontakt:

Post autor: drako »

w nowoczesnych camperach tak maja.
zadaszenie na guzik , halogeniki na guzik ... full elektronika ( tak samo jak luksusowe jachty, gdzie dwusziestoparometrowa lodeczke obsluguje jedna panienka ) ogolnie kosmos, ale podejrzewam ze dlugofalowo takie urzadzenia w autach off-road sie nie sprawdza.

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Post autor: czobi »

taa jeb**ny niemiecki napor na elektroworld.
borys sobie zrobil szuflady przed tunezja , chlopaczyna ma dryg.
sa mikro niedocisgniecia wieku niemowlecego ale jak na debiut to szacun.
badzo fajnie mu to robi
pochal sie chlopaku


drako poprodukuj sie w dziele wyprawy, same popierdolki, a ty przeca pol swiata zobiles :wink:

ODPOWIEDZ