Strona 1 z 3

TOYOTA j 8 INTERCULER

: 21 lis 2009, 19:07
autor: saplakataraska
MA KTOŚ Z WAS INTERCULER W J 8 ?????
CZY TEN WYNALAZEK BYŁ MONTOWANY SERYJNIE ????
JA W SWOIM samochodzie MAM I W dokunentacji pisze ze ma 150 kw

Re: TOYOTA j 8 INTERCULER

: 21 lis 2009, 19:38
autor: Kameleon
Intercooler w J8 nie był montowany seryjne :cry:,jednak właściciele często go dokładali :mrgreen:
Opcje są dwie:
air to air -przed chłodnicą lub nad silnikiem i wlot powietrza na masce
water to air-z dodatkową chłodniczką dla płynu chłodzącego wymiennik ciepła w kolektorze ssącym.
150kW to ponad 200 koni mechanicznych 8) ,domyślam się że z silnika 1HD-FT 24V :mrgreen:

Re: TOYOTA j 8 INTERCULER

: 21 lis 2009, 20:28
autor: saplakataraska
tak
autko z 1996 roku
mam interculer z powietrzny

Re: TOYOTA j 8 INTERCULER

: 21 lis 2009, 20:39
autor: Kameleon
saplakataraska pisze:tak
autko z 1996 roku
mam interculer powietrzny
Wklej zdjęcie jak ten zestaw wygląda :mrgreen:
Intercooler z przodu przed chłodnicą :?:

Re: TOYOTA j 8 INTERCULER

: 21 lis 2009, 23:08
autor: saplakataraska

Re: TOYOTA j 8 INTERCULER

: 21 lis 2009, 23:29
autor: saplakataraska

Re: TOYOTA j 8 INTERCULER

: 22 lis 2009, 15:32
autor: Kameleon
Fajny zestaw z dużym intercoolerem 8)
1HD-FT dobrze wystrojony ma potencjł ponad 220 koni mechanicznych 8)
Osobiście pozbył bym się EGRu i części układu dolotowego z napisem TURBO i od razu skierował zimne powietrze do kolektora ssącego :mrgreen:

Re: TOYOTA j 8 INTERCULER

: 24 lis 2009, 20:22
autor: saplakataraska
co to jest ERGU ???????????????????????

Re: TOYOTA j 8 INTERCULER

: 24 lis 2009, 20:49
autor: Kameleon
EGR to częściowa recyrkulacja spalin do kolektora ssącego :? - ma za zadanie poprawić czystość spalin :mrgreen: -normy Euro I,II itp.
A w rzeczywistośći tylko zamula slinik i brudzi kolektor ssący i często jest źródłem nierównej pracy silnika gdy się zawór EGR zawiesza :mrgreen:

Re: TOYOTA j 8 INTERCULER

: 24 lis 2009, 21:02
autor: saplakataraska
chetnie bym sie tego pozbył
ale gdzie to jest
masz jakies schematy ????

Re: TOYOTA j 8 INTERCULER

: 24 lis 2009, 21:24
autor: Kameleon
Schematu nie mam, ale popatrz że po lewej stronie silnika w okolicy turbosprężarki są dwa "grzybki" do których doprowadzony jest metalowy przewód z kolektora wydechowego którym prowadzone są spaliny."Grzybki" to zawory EGR sterowane za pomocą ciśnienia i elektrozaworów.
Obrazek
Były też wersje 1HD-FT 24v bez EGR ale to raczej nie w Europie :mrgreen:

Re: TOYOTA j 8 INTERCULER

: 24 lip 2014, 14:40
autor: farmer
Witam . Od jakiegoś czasu jest zamiar ale przyszedł czas na realizację . Jakiś czas temu była mowa o IC w 70 nowej , taki nad silnikiem 1HDT. Był podany rozmiar i grubość , nawet zapisałem sobie ,,gdzieś,, na kartce i tyle . Teraz nie mogę znaleźć kartki i posty czytam i znaleźć nie mogę. Może jakaś dobra dusza jest w stanie coś pod powiedzieć lub wie gdzie to było pisane . Będę wdzięczny .

Re: TOYOTA j 8 INTERCULER

: 02 wrz 2014, 09:13
autor: pki
Jak zmieścisz to 600x300x76.

Re: TOYOTA j 8 INTERCULER

: 31 maja 2020, 19:56
autor: bartekbp01
Dzień dobry, odgrzewam kotleta.
Czy możecie wrzucić zdjęcia intercoolerow, bo te stare już nie robią a chciałbym zamontować do 1HD-T, i szukam inspiracji

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Re: TOYOTA j 8 INTERCULER

: 31 maja 2020, 20:47
autor: Rokfor32
A wiesz, jak zmodyfikować pompę? Bo bez zmiany nastaw pompy IC to jedynie optyczny gadżet?

Nie bez przyczyny IC toyota zaczęła montować dopiero w silnikach z elektronicznym sterowaniem wtrysku. Bez korekcji po temperaturze powietrza w dolocie NIE MA MOŻLIWOŚCI poprawnego ustawienia dawki w przypadku klasycznej pompy rotacyjnej. Upraszczając temat - nie mam możliwości takiego ustawienia pompy - żeby wykorzystać pełne działanie IC - i jednocześnie silnik nie dymił na czarno. Czyli albo się wykorzysta częściowo, czyli uzyska dosyć marny efekt przyrostu parametrów - albo silnik będzie dymił gdy IC się "wysyci" temperaturowo - czyli rozgrzeje, lub gdy na zewnątrz będzie mocno gorąco.

W nowszych modelach, z elektroniką - zaraz za IC jest czujnik tempertury powietrza. Na podstawie jego odczytów komp koryguje wartość odczytywanej (po MAP) masy tlenu - i dopiero na tej podstawie oblicza max dawkę paliwa. klasyczna pompa rotacyjna nie ma możliwości takiej korekcji. Można jedynie dawki uśrednić - co oznacza że zawsze zdarzą się okoliczności do SILNEGO dymienia.

Poza dyskomfortem innych użytkowników dróg wejście w dymienie to gwałtowne windowanie EGT. Można więc taką metodą całkiem szybko usmażyć i turbinę - i stopić denka tłoków (w skrajnych przypadkach).