Zawieszenie J8 - liftowanie

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Zawieszenie J8 - liftowanie

Post autor: Heniu »

A może wiesz jakiej firmy kupiłeś te sprężyny?
Zmierz średnicę drutu i ilość zwojów a i może jaki kolor ma sprężyna, może jakoś wtedy pomożemy ..

jokej84
Posty: 5
Rejestracja: 05 lis 2012, 20:25
Auto: hj 60
Kontakt:

Re: Zawieszenie J8 - liftowanie

Post autor: jokej84 »

Generalnie to kupiłem cały zestaw 4 sprężyny plus 4 amortyzatory z alegro a kupiłem ze względu na amory bilsteina b6 i kosztowało mnie to 210 zł z przesyłką
Przednie mają na 495 mm na wysokość a tylne też mniej więcej coś koło tego w poniedziałek pomierze bo musiał bym jechać do warsztatu i napisze

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Zawieszenie J8 - liftowanie

Post autor: Heniu »

grubość zwoju zwłaszcza pomierz

Awatar użytkownika
EdEk
Posty: 42
Rejestracja: 08 cze 2013, 00:08
Auto: HDJ80 z 1992r.
Kontakt:

Re: Zawieszenie J8 - liftowanie

Post autor: EdEk »

U mnie w mojej HDJocie mam problem typu przesunięcia mostów, przedni jest przesunięty o ok 20mm a tylny o ok 13mm względem karoseri pojazdu pojazdu. Lift niby jest 2 calowy, czy jest możliwe ze panhardy są za krótkie i powodują takie przesunięcia mostów ?
Przedłużać je, jak tak to o ile, może jakieś inne lepsze rozwiązanie ?
Auto niby idzie bokiem.

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Zawieszenie J8 - liftowanie

Post autor: Heniu »

Możesz kupić regulowane drążki Panharda (ok 900 zł/szt) albo przerobić obecne.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8372
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zawieszenie J8 - liftowanie

Post autor: Rokfor32 »

Ino sie dobrze namyśl, zanim zaczniesz tego typu przeróbki.

Mosty masz obecnie ustawione niesymetrycznie - bo z uwagi na lift i taką a nie inną geometrię ułożenia panhardów układ jest przesunięty. Ale - zawias to nie podstawa pomnika. Pracuje w czasie jazdy. Więc jak ustawisz statycznie, coby było idealnie - podczas jazdy będzie się zmieniało - ino w odwrotnym kierunku niż obecnie ... :wink:

Ogólnie - ja jestem zadeklarowanym przeciwnikiem psucia auta poprzez lift zawiasu. W większości przypadków (acz bywają wyjątki) taki zabieg pogarsza własności jezdne, nie dając w zmian w zasadzie nic poza wyglądem (co jest zresztą mocno dyskusyjne i subiektywne).

Niestety, wybór sprężyn o zwiększonej sztywności/nośności (bo fabryczne w J8 są faktycznie dosyć miękkie), ale niepodnoszących auta - jest właściwie żaden.

Pisałem już o tym przy jakiejś okazji - ale jeszcze raz. Idealne ustawienie, dające możliwość maksymalnego wykorzystania właściwości zawieszenia, to układ gdzie zawias jest ustawiony na 1/3 skoku. Czyli np. jeżeli skok zawieszenia wynosi 15 cm, to w pozycji neutralnej (czyli auto na płaskiej powierzchni, ze standardowym obciążeniem) do odboju powinno mieć około 5 cm. Takie ustawienie zapewnia maksimum wykorzystania zawieszenia - jak chodzi o prowadzenie pojazdu, stabilność, wykrzyż, ect. Jeżeli styl jazdy kierownika przewiduje szybkie szutry - to ta proporcja może być zmieniona na 1/2 - czyli zawias ustawiony na połowę skoku.

Natomiast wszystko, co liftuje wyżej - jak dla mnie - nadaje się do śmietnika. Auto zaczyna zachowywać się jak żaglówka na halsie, na tarce traci kontakt z podłożem, a wykrzyż robi się tragicznie mikry.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18028
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zawieszenie J8 - liftowanie

Post autor: kylon »

Rokfor 8)
21 wiek mamy :mrgreen:. Średniowiecze już dawno minęło :wink:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8372
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zawieszenie J8 - liftowanie

Post autor: Rokfor32 »

No nie bardzo. Sam właśnie ożywiłeś średniowieczny wechikuł ... :wink:

jokej84
Posty: 5
Rejestracja: 05 lis 2012, 20:25
Auto: hj 60
Kontakt:

Re: Zawieszenie J8 - liftowanie

Post autor: jokej84 »

Przednie mają 15 mm średnicy a tylne 16 mm

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: Zawieszenie J8 - liftowanie

Post autor: consigliero »

Że niby co mój 4R zły jest? Co to za dziwna teoria?

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Zawieszenie J8 - liftowanie

Post autor: Heniu »

jokej84 pisze:Przednie mają 15 mm średnicy a tylne 16 mm
OME przednie 16 mm, tylne 17 mm
Dobinsons przednie 17mm, tylne 18 mm

Coś mi się wydaje że masz oryginał, chyba że to nadrabia ilością zwojów ale to w ciężkich autach bez sensu rozwiązanie.
Rokfor32 pisze:..
Niestety, wybór sprężyn o zwiększonej sztywności/nośności (bo fabryczne w J8 są faktycznie dosyć miękkie), ale niepodnoszących auta - jest właściwie żaden.
Ależ są Dobinsons ma nawet progresywne w standardzie, OME zdaje się też że ma lift na poziomie 10mm-20mm.

Awatar użytkownika
EdEk
Posty: 42
Rejestracja: 08 cze 2013, 00:08
Auto: HDJ80 z 1992r.
Kontakt:

Re: Zawieszenie J8 - liftowanie

Post autor: EdEk »

Heniu pisze:Możesz kupić regulowane drążki Panharda (ok 900 zł/szt) albo przerobić obecne.
Cena dość spora jak za drążek, a przerobić w sensie zrobić regulowany śrubą (jakiś patent na to?) czy tylko wystarczy przedłużyć bez regulacji, a moze zostawić tak jak jest bo rzeczywiście pod obciążeniem to sie zmieni tak jak kolega Rokfor pisał ?
Rokfor, takie auto już nabyłem a teraz trzeba tylko wyeliminować "usterki" :D

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Zawieszenie J8 - liftowanie

Post autor: LEX »

Ja bym sobie odpuścił wszelkie zabawy z panhardem przy liftach nieprzekraczających 2-3 cali. To, że koła są przesunięte w bok o parę cm nie gra roli, bo podczas jazdy i tak latają na boki na tych panhardach. Tego typu niuanse mają znaczenie przy samochodach wyścigowych, gdzie liczy się każdy gram przyczepności, ale przy 2.5-tonowej karocy na balonach nie ma to większego znaczenia.

Problemem jest tutaj nie tyle sama długość drążka panharda, co jego kąt. Idealnie powinien być on poziomo podczas, gdy samochód stoi, gdyż wtedy każdy ruch zawieszenia będzie je przesuwał w miarę pionowo.

Pierwsza opcja to obniżenie mocowania panharda (google images: panhard drop bracket).
Obrazek

Druga opcja jest dla onanistów sprzętowych i to jest tzw. Watts link (góglujta sobie i też jest na jutubie filmik pokazujący pracę). Wtedy zawieszenie zawsze będzie poruszało się idealnie pionowo.

Ja bym jednak zostawił i jeździł.

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Zawieszenie J8 - liftowanie

Post autor: LEX »

Aaaaa i zapomniałem, że jest jeszcze 'mumford link'.


Obrazek

No ale tam jest tyle połączeń, że u niektórych może powodować to co poniżej

.

.

.

.

.

.

.

Obrazek

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8372
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zawieszenie J8 - liftowanie

Post autor: Rokfor32 »

15/16 mm to rzeczywiście chyba oryginał, ewentualnie jakieś trailmastery. Może też być, że lift jest na podkładkach pod sprężynami.

Heniu - do J8 może i coś jest. Ja potrzebowałem zanabyć do J7, i kicha była. Nadal zresztą takowe potrzebuję, przednie, ze sztywnością tak ze 30% na plus względem ori, i tej samej długości w stanie luźnym.

Dokładne parametry będę znał jak auto całkiem poskładam, i pomierzę naciski na osie, to się odezwę.

ODPOWIEDZ