Zawieszenie J8 - liftowanie

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Zawieszenie J8 - liftowanie

Post autor: kylon »

"Czy da sie jeździć z liftem +75 mm i czy wejda 35 calowe koła?"

Z liftem 75 mm nie ma żadnego problemu z czarnym. Trzeba tylko zainwestować jeszcze w mimośrody. Oczywiście do jazdy wyprawowej + 50 mm wystarczy bo jest przede wszystkim możliwość doboru twardości sprężyny. Przy 75 mm -nie (przynajmnije w Old Man Emu) . Na 2,5 calowym lifcie 35 cali wchodzi (zależy od ET felgi) ale proponowałbym np. 285/75R16 lub w ostateczności 315/75R16. Po co na wyprawy wielkie balony. Jeśli ma kole rocznika 1990 to zaczną się problemy z przednim mostem. Jeśli się uprzemy na body lifta to im mniejszy tym stabilniej to wszystko będzie się trzymało.
Dłuższa sprężyna daje większy wykrzyż. Body lift jest bardziej kosztowny w wykonaniu niż dodatkowe 2 cm w sprężynach. Przy body lifcie często do wymiany są różne elementy (śruby , poduszki itp.). Przy takiej opcji to 315/75R16 będzie najbardziej optymalną oponą no chyba że jest golas bez nadkoli to wtedy 255/85R16.

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Post autor: konus »

Tak jest jak Kylon prawi.
Najlepszym wymiarem koła będzie 285/75/16 wchodzi bez problemu na 50 lift nic nie obciera i jako tako trzyma się to w czarnym, chodź myszkowanie jest i tak duże. ( oczywiście w porównaniu do płaskiego)

Lift zdecydowanie 50 max, pierwsze primo sprężyny ( możliwość prawie dowolnego obciążenia) drugie primo komfort jazdy i zachowanie auta na twardej płaskiej nawierzchni.

Mimośrody zdecydowanie konieczne, hdj80 jest trudna do ustawienia na geometrii bez lifta a co dopiero po. Polecam warto. W ogóle w zestawie lift 50 powinny być mimośrody ;)

No i amorki. Na wyprawy warto zainwestować jednak w grubą sztycę od Koni cena chyba 2xOME ale starczy na dłużej i dużo większy komfort jazdy po wyrypach. Wkład się mniej nagrzewa przez co amortyzator dłużej pozostaje gotowy do użycia.

Przy okazji omawiania zawieszenia warto by było wymienić gumy na polibusze. Po pierwsze i chyba najważniejsze łatwość wymiany, no i po drugie zabezpieczają elementy metalowe przed nadmiernym dociskaniem, skręcaniem i ślizganiem.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Ja w wahaczach zastosowałem oryginalne gumy. Po pierwsze są wulkanizowane dosyć mocno z tuleją a po drugie pracują również na boki co ma znaczenie podczas wykrzyży. Chodzi o to, że tuleja w gumie ma możliwość pracy w wyniku ugięcia pod kątem. W polibuszach wszystko jest mocno zaparte o metalowe mocowania wahaczy przy moście. Faktycznie przy awarii jest je łatwiej wymienić nawet w terenie ale czy ktoś z was wozi takie w zapasie ze sobą :shock: Moje oryginalne starczyły na 250 tys km. Fakt są drogie ale moim zdaniem warto. Na dzień dzisiejszy tylko Toyota. Jedyne znane mi zamienniki rozpadają się dosyć szybko.

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Post autor: mopar »

ja zalozylem ome 2cale sprezyny i amorki bez mimosrodow ,sprezyny tyl +200kg. jest niezle na czarnym procz kolein. nie wiem czy montaz mimosrodow poprawi trakcje?????? opony mam 33/12.5"at i mysle ze tu tkwi problem z koleinami. wczoraj zrobilem z laweta 1000km i tragicznie nie bylo nawet w koleinach. jest tylko jeden problem- wysokosc haka przy tym lifcie jest taka, ze laweta bez ladunku dotyka tylko jedna para opon do ziemi!!!!
poszukuje obnizonego haka chociaz 10cm

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Post autor: konus »

No właśnie wyszło szydło z worka dla mnie przy przygotowaniu samochodów do wyścigów płaskich zawsze wykrzyż był wadą a nie zaletą i tak jak napisałem wcześniej tuleje powodują mniejsze skręcanie elementów. Oczywiście w tym przypadku może być to wadą tylko jaką ? ( pytam serio) Czy różnica w wykrzyżu w aucie wyprawowym będzie aż tak ważna i zauważalna ?

Do tej pory myślałem że w wyprawówce najważniejsza jest prostota i łatwa możliwość naprawy poza cywilizacją.

A jak będziemy na Syberii i Ci nie daj bóg padną gumy pożyczę Ci zapasowe polibusze. ;)

Bullitt
Posty: 81
Rejestracja: 30 sie 2007, 16:04

Post autor: Bullitt »

mopar31 pisze: wczoraj zrobilem z laweta 1000km i tragicznie nie bylo nawet w koleinach. jest tylko jeden problem- wysokosc haka przy tym lifcie jest taka, ze laweta bez ladunku dotyka tylko jedna para opon do ziemi!!!!
poszukuje obnizonego haka chociaz 10cm
Kurna ja też. jak przymierzałem lawetę do mojego Lifta OME +2,5 cala ze zwykłymi oponami to no way son. Nie da rady zaczepić na hak (hak montowany w tylniej belce)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Są takie specjalne adaptery do obniżania haka. Można to znaleźć u większości producentów haków. Brink czy Dixon Bate.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Czsem niestety wymiana samych sprężyn nie wystarcza. Zwłaszcza przy lifcie powyżej 5 cm. Drążki panharda powodują rozjechanie się mostów na boki. Samochód staje sie czterośladem. Rozwiązaniem jest obniżenie mocowania panharda w dół aby ponowniw pracował w poziomie lub ich wymiana na regulowane. Mając regulowane możemy dokładnie sobie wyregulować zawieszenie. Jak się domyślacie niestety jest to droższe rozwiązanie. Sprowadzając je we własnym zakresie z australii trzeba uważać co by nie zapodać sobie przedniego do samochodu z kierownicą po prawej stronie. Panhard wtedy nie pasuje.

Awatar użytkownika
slawek
Posty: 359
Rejestracja: 07 lip 2008, 23:03
Auto: HDJ80, Gaz 67B Czapajew
Kontakt:

Post autor: slawek »

Znalazłem parametry sprężyn OME:
front
OME861 | 0.25" | 110-250 lbs
OME851 | 2.5" | 0-110 lbs
OME850 | 2.5" | 110-250 lbs
OME850J| 3.5 | 110-250 lbs
SOF4FM | 4.0" | 100-250 lbs
SOF5FM | 6.0" | 100-250 lbs

rear
OME860 | 2.5" | 0-200 lbs
OME862 | 0.75" | 0-200 lbs
OME863 | 2.5" | 200-440 lbs
OME863J| 3.5" |200-440 lbs
OME864 | 2.5" | 300-600 lbs
SOF4RM | 4" | 300-500 lbs
SOF4RH | 4" | 500-700 lbs
SOF5RM | 6" | 300-500 lbs
SOF5RH | 6" | 500-700 lbs

@ kylon, bardzo proszę o Twój komentarz, interesują mnie 850j/863j (już do mnie płyną) wybrałem je jako kompromis między zabawą w terenie i dłuższymi wyjazdami wakacyjnymi.

Zamontuję też zderzak ARB i WARNA M12 (razem ok 100kg).

Co sądzisz o konieczności poprawiania długości tylnych górnych dążków mocujących most do ramy przy tych sprężynach? - podobno warto rozważyć zmianę ich długości żeby wyeliminować drgania wału napędowego.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Toż to stare jak świat oznaczenia. Wieczorkiem coś skrobnę.

Awatar użytkownika
slawek
Posty: 359
Rejestracja: 07 lip 2008, 23:03
Auto: HDJ80, Gaz 67B Czapajew
Kontakt:

Post autor: slawek »

Super, czekam niecierpliwie ;)

Awatar użytkownika
slawek
Posty: 359
Rejestracja: 07 lip 2008, 23:03
Auto: HDJ80, Gaz 67B Czapajew
Kontakt:

Post autor: slawek »

kylon pisze:Toż to stare jak świat oznaczenia. Wieczorkiem coś skrobnę.
@kylon, nie żebym naciskał ale bardzo chętnie przeczytam parę słów na temat zawieszenia OME ;)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

No dobra napisałem sam sobie przypominacz. Wracam wieczorem do chaty i postaram się :wink:

jokej84
Posty: 5
Rejestracja: 05 lis 2012, 20:25
Auto: hj 60
Kontakt:

Re: Zawieszenie J8 - liftowanie

Post autor: jokej84 »

Czy wie ktoś może jakie wymiary w stanie wolnym powinny mieć spręrzyny +2 cale poniewarz udało mi się kupić takie w promocji że tak powiem i niewiem czy rzeczywiście są to takie

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8406
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zawieszenie J8 - liftowanie

Post autor: Rokfor32 »

Nie ma reguły. Zależy od parametrów (głównie sztywności) konkretnej sprężyny.

ODPOWIEDZ