J8 - rdza ramy i nadwozia.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

J8 - rdza ramy i nadwozia.

Post autor: kylon »

Jeśli chodzi o J8 to rama zazwyczaj jest w dobrym stanie. To chyba ostatni model, którym rama tak nie gniła jak w młodszych modelach a zwłaszcza Prado. Natomiast jest dużo gorzej z nadwoziem. Miejsca newlargiczne to tylne błotniki w dolnej części, wewnętrzne nadkola tylne, przednie błotniki zwłaszcza pod poszerzeniami no i oczywiście progi.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
kawapower
Klubowicz
Posty: 271
Rejestracja: 28 sie 2013, 13:13
Auto: UZJ80 :-D 1993
Kontakt:

Re: J8 - rdza ramy i nadwozia.

Post autor: kawapower »

Dodalbym jeszcze tylną klapę górną, ramka szyby zaraz nad wycieraczką

Wysłane z mojego 2211133G przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J8 - rdza ramy i nadwozia.

Post autor: kylon »

To oczywiście tylko zdjęć adekwatnych brak.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: J8 - rdza ramy i nadwozia.

Post autor: Rokfor32 »

Rama J8 to ogólnie jakiś ewenement. Bardzo powoli koroduje, a dodatkowo, koroduje w sposób "specyficzny". Czyli jako nalot rdzy, a nie od razu korozja na wylot.

Ciężko to opisać (a tez niestety nie mam zdjęć) - ale to nie szło rocznikiem. Miałem u siebie równolegle (w pokrzywach) ramę z J8 i z J7 oraz 4R mk2. czyli rocznikowo bardzo podobnie. Ta z J8 pokrywała się jedynie nalotem (tam gdzie nie było lakieru wcale). Taki nalot, jak na szynach kolejowych. Nic poważnego, po kilku latach "w pokrzywach". Generalnie, poza tym nalotem, po 20 latach ta ramia mila zerowe uszkodzenia korozyjne.

Natomiast równolegle (całkiem obok) trzymana rama z 4R - po kilku latach zaczynała włazić bardzo nieładna korozja warstwowa (a miałem ładną ramę z angola). Samo leżakowanie pod chmurką bardzo szybko ja degradowało.

Te z J7 - to jakościowo coś pomiędzy ta z 4R mk2 - a tą z J8.

Ewidentnie dla J8 był zastosowany jakiś inny materiał, z dodatkami przeciwkorozyjnymi. Acz - widziałem tez ramy z J8 potraktowane solanką. I wtedy już tak fajnie nie było, niestety.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J8 - rdza ramy i nadwozia.

Post autor: kylon »

Tak. Ram do J8 zrobiliśmy duuużo. Żadna nie była spawana. Tylko w jednej naprawiana była tylna belka ale w wyniku uderzenia ;-)

marlu
Posty: 132
Rejestracja: 05 cze 2016, 09:26
Auto: VZJ95
UZJ100
Fzj 80
Kontakt:

Re: J8 - rdza ramy i nadwozia.

Post autor: marlu »

Może zdjęcia mojej ramy posłużą jako przykład . Dodać należy że ten stan udało się osiągnąć po trzymaniu auta w krzakach przez 6 lat w parszywym klimacie północnej Anglii . Spód wyglądał jak widać natomiast zaskakująco dobrze wyglądała buda jak by 80 stała w ciepłym suchym garażu .ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka


jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: J8 - rdza ramy i nadwozia.

Post autor: jezus »

Rama w TLC 80 jest faktycznie z dobrego materiału, ale buda niestety już nie. Ktoś pisał o ramce szyby czołowej....piszesz i masz..:-) Pod nogami sucho, bo wszystkie dywaniki 20 lat temu zostały usunięte z auta i podłoga jako jedyna w tym aucie jest w stanie dobrym..:-) Obrazekhttps://zapodaj.net/plik-wVTJ39s7AG

ODPOWIEDZ